آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز

جیرونا به دنبال تصاحب دوباره صدر؛ روز سخت آبی و اناری‌ها

از تیمی با سرمایه، ظرفیت و نام و نشان کم‌رنگ جیرونا نهایتا انتظار داشتیم تا هفته‌های هفتم یا هشتم خودی نشان دهد، مورد تمجید قرار بگیرد و با اتمام دوران جاه‌طلبی به جایگاه خودش و نهایتا کمی بالاتر از آن بازگردد. هفته شانزدهم لالیگاست و جیرونا برای بردن بارسا و رسیدن دوباره به صدر جدول در سایه توقف رئال فکر می‌کند. از این مهم‌تر هم اینکه بارسلونا برای بردن یک دیدار خانگی در مقابل تیم مترقی جیرونا به صرافت می‌افتد و از این رویارویی به عنوان یک جدال حساس و سرنوشت‌ساز یاد می‌کند. به هر حال لالیگا هم داستان‌های بکر خودش را رو کرده و به هر شکل ممکن یک رقیب جدید برای غول‌هایش تراشیده است. رقیب جدید غول‌های لیگ اسپانیا امشب میهمان آبی و اناری‌ها خواهد بود و احتمالا باز هم بدون ترس و جسارت برای موفقیت مقابل ژاوی و تیمش خواهد ایستاد.

 

بارسلونا؛ فرصت طلایی

آنها هفته گذشته موفق به شکست اتلتیکومادرید به عنوان جدی‌ترین تعقیب کننده خود شدند. رئال مادرید هم این هفته تن به یک تساوی غافلگیرکننده داد و فرصت نزدیک شدن بارسلونا را در اختیار این تیم گذاشت. فقط می‌ماند جیرونا که سرنوشت و تقویم بازی‌های لالیگا کاری کرده تا این رقیب هم امروز با پای خودش باید در خانه بارسلونا به میدان برود. همه چیز برای آبی و اناری‌ها مثل یک برنامه از پیش تعیین شده برای بازگشت به رقابت قهرمانی چیده شده و آنها فقط باید از این فرصت طلایی برای رسیدن استفاده کنند. البته مسابقه آسانی نخواهد بود اما آنها بارسلونا هستند و اگر ادعایی برای قهرمانی این فصل دارند باید در چنین موقعیت‌هایی از آن دفاع کنند. بارسلونا در خانه موقت و دور از نوکمپ عزیزش، پذیرای جیروناست و با توجه به موقعیت فعلی و شرایط ویژه این هفته باید برنده این میدان نام بگیرد. تیم ژاوی آخرین بار در فصل تابستان 3 برد متوالی در لالیگا را تجربه کرد و اکنون در آستانه رسیدن به زمستان هستیم. حتی با بردن مسابقه امشب هم این دستاورد نصیب کاتالان‌ها نخواهد شد اما برای طولانی‌تر نشدن چنین روندی و رسیدن به ثبات در کسب نتیجه، بارسا مجبور است روی بازی مقابل جیرونا به عنوان دومین برد متوالی خودش حساب کند.

 

جیرونا؛ در حد مدعیان بزرگ

به کارنامه این تیم تا اینجای فصل نگاه می‌کنیم و در مقایسه با رئال مادرید با هیچ مورد عجیبی مواجه نمی‌شویم. آنها با ریتم خوبی بازی‌ها را پی در پی می‌برند و با قدرتی در سطح یک تیم کاملا مدعی در حال تلاش برای رسیدن به صدر جدول هستند. نگاهی به آمار گل‌های جیرونا هم نشانه متفاوتی را مشخص نمی‌کند و شاگردان میشل با یک بازی کمتر و 34 گل زده عنوان بهترین خط حمله لیگ را با رئال مادرید به صورت مشترک در اختیار دارند. همه چیز از بزرگی و آمادگی کامل جیرونا برای ادامه تاخت و تاز و شگفتی‌سازی حکایت دارد. آنها در سطح بزرگ‌ترین مدعیان لالیگا قدم برداشته‌اند و حق دارند از تقابل بیرون از خانه با بارسلونا به نتیجه‌ای کمتر از برد برای بازگشت به صدر جدول راضی نباشند. جیرونا به جز یک مسابقه در تمام بازی‌های این فصل لیگ موفق به باز کردن دروازه رقبا شده و 5 بار هم حریفانش را با حداقل 3 گل مواجه کرده است. برخی از کارشناسان در رابطه با رموز موفقیت جیرونا معتقدند سرمربی این تیم با تغییر آرایش تیمش و رویکردهای مختلف تاکتیکی کار آنالیز را برای رقبا دشوار می‌کند و جیرونا همواره در حال غافلگیر کردن تیم‌های حریف است. با این شیوه یا هر شیوه‌ای جیرونا به هیچ وجه رقیب از پیش بازنده بارسلونا در دیدار پیش رو نیست و بلکه برای پیروزی هم مستندات قابل قبولی تا اینجای فصل ارائه کرده است.

گروه نرم افزاری ماهور

سابقه رویارویی

تیم مقابل بارسلونا در مسابقه امشب، حتی فرصت حضور طولانی و تجربه شکست‌های زیاد در مقابل بارسلونا را هم نداشته است. آنها در لالیگا هنوز هم یک تازه‌وارد به شمار می‌روند و در دوران کوتاه خود هیچ بردی را مقابل میزبان بازی پیش رو نداشته‌اند. بارسلونا یک بار در سال 1949 این تیم را با 9 گل شکست داده و بازی بعدی 2 تیم 68 سال بعد اتفاق افتاده است. بارسا در هر 3 بازی قبلی در برابر میهمان امشبش گلی دریافت نکرده و با این پشتوانه به میدان می‌آید. با این حال شرایط بازی، وضعیت 2 تیم و رشد جیرونا باعث شده تاریخ تقابل‌های گذشته این مسابقه چندان اهمیتی نداشته باشد. هر چند این تاریخ به خاطر حضور کم جیرونا در لالیگا و سطح اول فوتبال باشگاهی اسپانیا حتی کاملا نوشته هم نشده و شاید در ادامه و در بازی‌های بعدی مثل مسابقه امشب به شکلی جدی‌تر شروع شود.

 

فرم 2 تیم در 5 بازی گذشته

بارسلونا

 

برد مقابل اتلتیکومادرید، تساوی مقابل رایووایکانو، برد مقابل آلاوس، برد مقابل رئال سوسیداد، باخت مقابل رئال مادرید.

6 گل زده، 4 گل خورده، فقط یک بازی با بیشتر از یک گل زده و 2 کلین‌شیت.

 

جیرونا

 

برد مقابل والنسیا، تساوی مقابل اتلتیک بیلبائو، برد مقابل رایووایکانو، برد مقابل اوساسونا، برد مقابل سلتاویگو.

11 گل زده، 5 گل خورده، گلزنی در تمام بازی‌ها، فقط یک بازی با بیش از یک گل خورده و فقط یک کلین‌شیت.

46 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا