آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

جنجال برای انتخاب سرمربی تیم امید ادامه دارد؛ «حسینی» کنار کشید!

سرمربی باتجربه پیکان نپذیرفت که در نقش سرمربی تیم امید ایران مشغول به فعالیت شود.

تیم ملی فوتبال ایران طبق آخرین توافق مسئولان فدراسیون فوتبال و مدیران کمیته ملی المپیک قرار است در مسابقات بازی‌های آسیایی که به میزبانی هانگژو چین برگزار خواهد شد، شرکت کند اما با وجود فاصله کمتر از 4 ماه تا شروع این رقابت‌ها، هنوز تکلیف سرمربی تیم امید مشخص نشده است. مسئولان فدراسیون فوتبال در ماه‌های گذشته بارها وعده دادند که سرمربی جدید معارفه می‌شود اما هنوز این رخ نداده که این مسئله اختلاف مشهود در بدنه فدراسیون فوتبال با مسئولان کمیته ملی المپیک را نشان می‌دهد.

 

مهدی محمدنبی نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال در آخرین اظهارات خود اعلام کرد که نظر امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی بزرگسالان درباره انتخاب سرمربی تیم امید، حائزاهمیت است. گفته می‌شود که قلعه‌نویی روی انتخاب مجتبی حسینی به عنوان سرمربی تیم امید نظر داشت اما در نقطه مقابل، حبیب کاشانی که به عنوان مدیر تیم امید از سوی کمیته ملی المپیک معرفی شده، هم‌نظر با امیر قلعه‌نویی و مسئولان فدراسیون فوتبال نیست و در نظر دارد تا چهره‌هایی مانند محمد ربیعی را به عنوان سرمربی تیم امید انتخاب کند.

 

مسئولان فدراسیون فوتبال مدعی شده بودند که با توجه به در جریان بودن مسابقات لیگ برتر، امکان انتخاب سرمربی تیم امید وجود ندارد اما بعد از اتمام مسابقات لیگ برتر مطمئنا سرمربی جدید معرفی خواهد شد. این ادعا در شرایطی مطرح شده که 2 روز از بسته شدن پرونده مسابقات لیگ بیست‌ودوم می‌گذرد اما همچنان جانشین مهدی مهدوی‌کیا در تیم امید مشخص نشده و گمانه‌زنی‌ها ادامه دارد.

گروه نرم افزاری ماهور

 

«حسینی» به درخواست فدراسیون پاسخ منفی داد

مجتبی حسینی که در ماه‌های گذشته به عنوان جدی‌ترین گزینه هدایت تیم امید مطرح شده بود، در نشست خبری پیش از دیدار تیم‌های پیکان و مس رفسنجان، علیه فرآیند انتخاب سرمربی تیم امید موضع گرفت و حتی از ارائه پیشنهاد از سوی فدراسیون هم ابراز بی‌اطلاعی کرد. حسینی در این‌باره توضیح داد: «درباره تیم امید من یک توضیحاتی را بدهم. این شکل مطرح‌شدن اسم‌ها و شکل انتخاب یک مربی، تنها جایی که در دنیا اتفاق می‌افتد ایران است. اولا هیچ صحبت رسمی از سوی هیچ مقام رسمی با من نشده. وقتی می‌خواهید یک مربی بیاورید، خواسته‌های خودتان از او را می‌گویید، حرف‌های مربی را می‌شنوید یا به نتیجه می‌رسید یا نمی‌رسید. اصلا با ما همچین صحبتی نشده و همچین جلسه‌ای نداشتیم».

 

سرمربی پیکان که امسال جوان‌ترین تیم لیگ برتر فوتبال ایران را در اختیار داشت، بعد از اتمام لیگ در شرایطی که مدیران فدراسیون فوتبال به دنبال توافق با او بودند، به درخواست مسئولان فدراسیون پاسخ منفی داد. مجتبی حسینی امروز پاسخ رسمی خود را برای مسئولان فدراسیون ارسال کرد تا رسماً نام این سرمربی از فهرست کاندیداهای هدایت تیم ملی امید ایران حذف شود و همچنان بلاتکلیفی‌ها ادامه داشته باشد. گفته می‌شود که مجتبی حسینی به دنبال آن است تا در عرصه باشگاهی کار خود را دنبال کند؛ آن‌هم در شرایطی که قراردادش با پیکان به پایان رسیده و برای فصل آینده شرایط نامشخصی دارد.

 

لیست بدون سرمربی ارسال می‌شود؟

کمیته ملی المپیک به دنبال ارسال لیست نفرات تیم امید برای حضور در بازی‌های آسیایی است اما در شرایطی این لیست باید ارسال شود که هنوز تکلیف کادرفنی مشخص نیست. مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال روز گذشته در گفت‌وگوی تلویزیونی خود اعلام کرد که 48 ساعت آینده سرمربی تیم امید انتخاب می‌شود. تاج در طول روزهای گذشته بارها این وعده را مطرح کرده بود اما هیچ‌گاه این مسئله اتفاق نیفتاد و به نظر می‌رسد که همچنان اختلافات پابرجاست.

حمید سجادی وزیر ورزش‌وجوانان و محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی المپیک در روزهای گذشته به مسئولان فدراسیون فوتبال تاکید کرده بودند که با قید فوریت سرمربی جدید تیم امید را انتخاب کنند اما همچنان خبری از انتخاب سرمربی نیست. با توجه به حذف مجتبی حسینی و محمد ربیعی از صف کاندیداهای هدایت تیم امید، حالا همگان در انتظار معرفی گزینه جدید هدایت تیم امید هستند که به نظر می‌رسد می‌تواند یک انتخاب غافلگیرانه باشد.

50 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا