آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

خبر تلخ و ناامیدکننده از مالزی؛ خداحافظی با رویای میزبانی از رونالدو، نیمار و بنزما؟

به نظر می‌رسد که پرسپولیس، سپاهان و نساجی از حداقل شانس برای میزبانی از رقبای‌شان در دیدارهای خانگی این فصل لیگ قهرمانان آسیا برخوردار هستند.

قرعه‌کشی فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا روز گذشته به میزبانی کوالالامپور و در مقر (AFC) برگزار شد؛ آن‌هم در شرایطی‌که با توجه به حذف تراکتور تبریز در مرحله پلی‌آف، فوتبال ایران در فصل جدید رقابت‌های آسیایی 3 نماینده دارد که طبق قرعه‌کشی انجام شده، پرسپولیس با تیم‌های الدحیل قطر، استقلال تاجیکستان و النصر عربستان هم‌گروه شد و سپاهان هم باید به مصاف تیم‌های الاتحاد عربستان، نیروی هوایی عراق و آلمالیق ازبکستان برود و تیم‌های الهلال عربستان، بمبئی‌سیتی هند و نوفباخور ازبکستان هم رقیبان نساجی هستند.

 

هواداران فوتبال در ایران بعد از برگزاری مراسم قرعه‌کشی شادمان از حضور فوق‌ستاره‌هایی مانند کریستیانو رونالدو، نیمار و کریم بنزما در ایران بودند؛ البته که با پرسپولیسی‌ها باتوجه به رویارویی با النصر عربستان در نخستین مسابقه مرحله گروهی و باتوجه به محرومیت به جای مانده از دوره قبلی حضور پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا، شانسی برای میزبانی از کریستیانو رونالدو و یارانش در حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادی نداشتند اما حالا پیگیری‌های بیشتر نشان می‌دهد که تیم‌های ایرانی شانس چندانی برای میزبانی از رقبای‌شان در ایران ندارند و باید به فکر بازی در کشورهای دیگر باشند!

 

دردسر بزرگی به نام (VAR)

دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا روز گذشته پیش از آنکه مراسم قرعه‌کشی فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا رسماً آغاز شود، در سخنرانی خود تاکید کرد که در فصل جدید رقابت‌های آسیایی از تکنولوژی کمک‌داور ویدئویی باید در تمامی مراحل استفاده شود؛ آن‌هم در شرایطی‌که در دوره قبلی رقابت‌ها، الزام استفاده از (VAR) در مراحل حذفی بود اما حالا شرایط کاملاً متفاوت است و با توجه به فقدان سیستم کمک‌داور ویدئویی در فوتبال ایران، میزبانی تیم‌های پرسپولیس، سپاهان و نساجی از رقبای‌شان تحت‌الشعاع قرار گرفته است.

گروه نرم افزاری ماهور

 

مسئولان فدراسیون فوتبال در تلاش هستند تا بتوانند مقدمات حضور اجاره‌ای (VAR) در ورزشگاه‌های آزادی و نقش‌جهان را فراهم کنند تا موانع برگزاری دیدارهای خانگی نمایندگان ایران در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا برطرف شود اما پیگیری‌های بیشتر نشان می‌دهد که ورزشگاه آزادی فعلاً با توجه به عملیات عمرانی در جریان، زیرساخت لازم برای استقرار (VAR) را ندارد و این مسئله بدان معناست که باید تیم‌های پرسپولیس و نساجی، در ورزشگاهی به جز آزادی تهران که به عنوان محل دیدارهای خانگی خود به (AFC) معرفی کرده‌اند، دیدارهای خانگی خود را برگزار کنند.

 

گلایه خودی‌ها علیه میزبانی در تهران!

کادرفنی و بازیکنان پرسپولیس شب گذشته بعد از پایان دیدارشان مقابل ذوب‌آهن اصفهان به شدت نسبت به مشکلات زیرساختی ورزشگاه آزادی موضع گرفتند و به نظر می‌رسد که آن‌ها هم مخالفتی با انتقال دیدارهای خانگی‌شان به کشورهای همسایه ندارند. ورزشگاه آزادی به جز آنکه به تکنولوژی (VAR) مجهز نیست، مشکلات دیگری از جمله چمن نامناسب هم دارد و زیرساخت‌ها برای تامین برق ورزشگاه در طول 90 دقیقه هم مشکل دارد و در دست تعمیر است که این مسئله بیش از پیش نشان می‌دهد که ورزشگاه آزادی برای میزبانی از رقابت‌های آسیایی پرسپولیس و نساجی آماده نیست.

 

سپاهانی‌ها هم البته ورزشگاه‌شان مشکل چمن دارد و در کنار این مسئله، موضوع مهم عدم صدور مجوز برای حضور تماشاگران زن در اصفهان است که این مسئله باعث شده تا سپاهان هم در کنار پرسپولیس و نساجی در خطر از دست دادن میزبانی‌اش در ایران باشد. باتوجه به مشکلات زیرساختی موجود و الزامات مطرح شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا و البته اذعان بازیکنان و کادرفنی تیم‌ها برای بازی در خارج از ایران، به نظر می‌رسد که رقم خوردن این اتفاق چندان دور از ذهن نیست.

(AFC) هم میزبانی ایرانی‌ها را قبول ندارد!

کنفدراسیون فوتبال آسیا صفحه برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را به‌روزرسانی کرده و برنامه فصل جدید رقابت‌ها را در این صفحه قرار داده است. نکته جالب‌توجه در این‌باره مرتبط با مسابقات تیم‌های ایرانی است که برخلاف سایر دیدارها، ساعت و زمان آن به صورت دقیق مشخص نشده و جای خالی در مقابل محل ورزشگاه نشان می‌دهد که (AFC) هم فعلاً موافقت خود را با برگزاری نمایندگان ایران در ورزشگاه‌های خانگی‌شان اعلام نکرده است.

پیگیری‌های بیشتر نشان می‌دهد که با وجود رایزنی‌های انجام شده از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال، فعلاً مجوز میزبانی تیم‌های ایرانی صادر نشده و گفته می‌شود که احتمال میزبانی تیم سپاهان در کشور قطر و میزبانی تیم‌های پرسپولیس و نساجی در کشور امارات وجود دارد؛ البته که مدیران باشگاه‌ها امیدوارند برای تحمیل هزینه کمتر شرایط میزبانی تیم‌هایشان در ایران فراهم شود اما با توجه به اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا هم میزبانی تیم‌های ایرانی را فعلاً به رسمیت نشناخته، به نظر می‌رسد که رویای میزبانی از فوق‌ستاره‌هایی مانند رونالدو، نیمار و بنزما در ایران محقق نخواهد شد!

 

برنامه دیدارهای نمایندگان ایران در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا

هفته اول

۲۷ شهریور

بمبئی‌سیتی هند – نساجی ایران

نیروی هوایی عراق – سپاهان ایران

 

۲۸ شهریور

پرسپولیس ایران – النصر عربستان

 

هفته دوم

۱۰ مهر

نساجی ایران – الهلال عربستان

سپاهان ایران – الاتحاد عربستان

 

۱۱ مهر

الدحیل قطر – پرسپولیس ایران

 

هفته سوم

۱ آبان

نوفباخور ازبکستان – نساجی ایران

آلمالیق ازبکستان – سپاهان ایران

۲ آبان

پرسپولیس ایران – استقلال تاجیکستان

 

هفته چهارم

۱۵ آبان

استقلال تاجیکستان – پرسپولیس ایران

۱۶ آبان

نساجی ایران – نوفباخور ازبکستان

سپاهان ایران – آلمالیق ازبکستان

هفته پنجم

۶ آذر

النصر عربستان – پرسپولیس ایران

 

۷ آذر

نساجی ایران – بمبئی‌سیتی هند

سپاهان ایران – نیروی هوایی عراق

 

هفته ششم

۲۰ آذر

پرسپولیس ایران – الدحیل قطر

 

۲۱ آذر

الهلال عربستان – نساجی ایران

الاتحاد عربستان – سپاهان ایران

51 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا