آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

تراکتوری‌ها و چالش اولین خرید؛ خمس چشم‌انتظار جذب ستاره فولاد

احتمالاً مدافع سابق فولاد به تیم تراکتور خواهد پیوست و در لیگ بیست‌وسوم در جمع شاگردان پاکو خمس حضور می‌یابد.

تراکتور تبریز برخلاف اکثریت تیم‌های حاضر در لیگ برتر، دغدغه‌ای در زمینه انتخاب سرمربی نداشت و با توجه به قرارداد بلندمدت با پاکو خمس، مدیران باشگاه تراکتور با خیالی آسوده از این مسئله در حال برنامه‌ریزی برای حضور تیم‌شان در لیگ برتر، جام حذفی و البته لیگ قهرمانان آسیا در فصل جدید هستند. در شرایطی سرنوشت سرمربی تراکتور برای حضور در فصل جدید مشخص است که انتظار می‌رفت براساس خواسته‌های خمس، تراکتوری‌ها فعالیت در بازار تابستانه را به سرعت آغاز کنند اما همچنان خبری از آغاز فعالیت تراکتوری‌ها نیست.

 

هوشنگ نصیرزاده مدیرعامل تراکتور روز گذشته در واکنش به تاخیر در آغاز فعالیت نقل‌وانتقالاتی تراکتور توضیح داد: «همگی باید به لیست سرمربی تیم احترام بگذاریم. مطمئن باشید اجازه نمی‌دهیم بازیکنی به خمس تحمیل شود. شرایط نقل‌وانتقالات به گونه‌ای است که نمی‌توان شفاف صحبت کرد و هرگونه اقدام عجولانه به ضرر باشگاه تمام خواهد شد. هیچ‌گونه نگرانی بابت نقل‌وانتقالات وجود ندارد و مذاکرات با بازیکنان مدنظر به خوبی پیش می‌رود که پس از توافق کامل و امضای قرارداد، از طریق رسانه رسمی باشگاه اطلاع‌رسانی خواهد شد».

 

نصیرزاده در حالی درباره آغاز قریب‌الوقوع فعالیت تراکتور در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه توضیحاتی را ارائه کرده که گفته می‌شود اولویت اصلی خمس، حفظ ستاره‌های فصل گذشته است. گفته می‌شود که در این زمینه سرمربی اسپانیایی خواستار آن شده تا مهره‌های تاثیرگذاری مانند محمدرضا اخباری و رضا اسدی در تیم تراکتور بمانند و جالب آنکه چهره‌های کلیدی و باتجربه‌ای مانند مهدی کیانی و محمد عباس‌زاده در فهرست خمس جایی ندارند. نصیرزاده روز گذشته تایید کرد که مذاکرات با اخباری در حال انجام است و اگر اسدی لژیونر نشود، او در تراکتور می‌ماند.

گروه نرم افزاری ماهور

 

سرمربی تراکتور برای تقویت تیمش در کنار استفاده از سهمیه جذب بازیکنان خارجی، به دنبال آن است تا چندین بازیکن شاخص ایرانی را هم به فهرست تیمش ارائه کند. گفته می‌شود که در پست دروازه در صورت حفظ محمدرضا اخباری و یا بازگشت حسین پورحمیدی، تراکتوری‌ها برنامه‌ای برای جذب بازیکن ندارند اما در زمینه ترمیم ساختار دفاعی، خمس مصمم است که تیمش هم در پست دفاع میانی و هم در پست دفاع راست و چپ بازیکن جذب کند تا نقاط ضعف موجود برطرف شوند.

 

شوکی که باخت 7 گله به خمس داد!

تراکتور تبریز در حالی توانست در رتبه چهارم جدول کار خود را در لیگ بیست‌ودوم به پایان ببرد که سرخ‌پوشان تبریزی در فاز دفاعی روند خوبی را نداشتند و در بین 10 تیم برتر جدول، بعد از گل‌گهر سیرجان صاحب دومین خط دفاعی ضعیف بودند! نقطه ضعف بزرگ تراکتوری‌ها در فاز دفاعی، در بازی‌های بزرگ بود؛ به‌طوری که آن‌ها در مصاف با سپاهان در دور رفت 4 گل دریافت کردند و در بازی برگشت مقابل پرسپولیس هم 3 بار دروازه سرخ‌پوشان تبریزی باز شد.

 

تراکتوری‌ها در هفته پایانی لیگ برتر روز کابوس‌واری را پشت سر گذاشتند و مقابل استقلال 7 گل دریافت کردند تا 14 گل از 34 گل خورده سرخ‌پوشان در 3 بازی مقابل 3 تیم بالای جدول بوده باشد! همین روند ضعیف در فاز دفاعی باعث شده تا پاکو خمس به دنبال ترمیم ساختار دفاعی تیمش باشد و گفته می‌شود که او لیست بازیکنان موردنظر خود را به مدیران باشگاه در این زمینه ارائه کرده است.

آقاسی، سرلیست نقل‌وانتقالاتی خمس

هادی محمدی در کنار آرش قادری و محمد حسینی مدافعان میانی تراکتور در فصل اخیر بودند. هر چند که در چند مسابقه، پاکو خمس مجبور به انجام تغییر در ترکیب دفاعی تیمش شد و به سراغ استفاده از بازیکنان غیرتخصصی رفت اما شاکله ساختار دفاعی تیم تراکتور با حضور این 3 بازیکن در فصل اخیر چینش شد. با توجه به مشکلات خط دفاعی تراکتور، پاکو خمس درخواست جذب حداقل 2 مدافع میانی را به مدیران باشگاه ارائه کرده که یکی از گزینه‌های خمس، عارف آقاسی است.

 

مدافع باتجربه فولاد که سابقه بازی در استقلال را هم دارد و در تیم ملی هم سابقه بازی دارد، در فصل اخیر در 22 مسابقه برای فولاد خوزستان به میدان رفت که در 13 مسابقه در مدت زمان حضور آقاسی در میدان مسابقه، فولادی‌ها گلی دریافت نکردند و جمعاً در طول 22 مسابقه، 11 بار دروازه قرمزپوشان اهوازی در حضور آقاسی باز شد. این کارنامه نسبتاً موفق باعث شده تا پاکو خمس به دنبال جذب عارف آقاسی باشد و گفته می‌شود که آقاسی در حال بررسی شرایط است و این احتمال وجود دارد تا او بعد از گذراندن دوران خدمت سربازی در تراکتور، برای دومین‌بار به تیم تبریزی بپیوندد و در تیم تراکتور کارش را در فصل جدید دنبال کند.

61 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا