آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

دربی مادونینا، این بار در صدر جدول؛ در انتظار شهرآورد داغ و مهیج

میلان و اینتر امشب بر سر صدرنشینی سری آ به رقابت خواهند پرداخت.

در مهم‌ترین مسابقه از هفته چهارم رقابت‌های فصل جدید سری آ، تیم‌های اینتر و میلان از ساعت ۱۹:۳۰ امشب در ورزشگاه جوزپه مه آتزا به مصاف هم خواهند رفت. هر ۲ تیم فصل را با پیروزی در هر ۳ مسابقه ابتدایی آغاز کرده‌اند و صدرنشینی مشترک میلان و اینتر هیجان شهرآورد را به شکل بی حد و حصری بالا می‌برد. با پایان سال‌های سلطه صد درصدی یوونتوس، بار دیگر دربی مادونینا به اوج جذابیت و هیجان خود رسیده و با وجود تشابه در نتایج، باید دید تقابل سبک بازی متفاوت ۲ تیم در مسابقه حساس امشب چه نتیجه‌ای به بار خواهد آورد. در آستانه آغاز رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا از سه‌شنبه این هفته، برنامه سنگین و فشرده‌ای پیش روی سرمربیان میلان و اینتر است و حداقل یکی از این ۲ تیم امشب رکورد صددرصد پیروزی خود را از دست خواهد داد.

 

سلطه عجیب اینتر

با اینکه از دربی میلان به عنوان یکی از متعادل‌ترین شهرآوردهای فوتبال اروپا یاد می‌شود، طی سال‌های اخیر اینتر سلطه شدیدی بر مسابقات رودررو با حریف همشهری داشته. از ابتدای فصل ۲۱-۲۰۲۰ به بعد، این ۲ تیم ۱۲ بار در تورنمنت‌های مختلف رویاروی هم قرار گرفته‌اند که حاصل آن ۷ پیروزی برای اینتر و تنها ۳ برد برای میلان بوده. ۴ شهرآورد میلان در سال تقویمی ۲۰۲۳ برگزار شده که نراتزوری بدون دریافت حتی یک گل خورده در هر ۴ مسابقه به برتری رسیده و با خاطره‌ای خوش پا به پنجمین و آخرین مادونینای ۲۰۲۳ می‌گذارد.

 

در انتظار ستاره دوم

اوج‌گیری تدریجی میلان و اینتر با یک قهرمانی برای هریک از ۲ تیم در سال‌های بعد از پایان حاکمیت تمامیت‌طلبانه یوونتوس همراه شد. هر ۲ تیم در رقابت بر سر اسکودتوی سال گذشته خیلی زود قافیه را به ناپولی باختند اما شروع امیدوارکننده فصل جدید می‌تواند نشانه‌ای زودهنگام از بازگشت جام قهرمانی کالچو به شهر میلان باشد. هر یک از ۲ تیم اینتر و میلان ۱۹ بار در رقابت‌های سری آ به قهرمانی رسیده‌اند و مسابقه امشب نه فقط بر سر ۳ امتیاز، که یک رقابت‌ اولیه و مهم در راه کسب قهرمانی بیستم و درج دومین ستاره روی پیراهن باشگاه خواهد بود.

گروه نرم افزاری ماهور

 

برای نخستین بار در تاریخ

بعد از برتری ۳ بر ۲ میلان مقابل اینتر که دقیقا یک سال و ۱۴ روز پیش در سری آ رقم خورد، اینتر در ۴ بازی متوالی، با نتیجه مجموع ۷ بر صفر به پیروزی رسیده. شاگردان پیولی ۳۹۶ دقیقه در باز کردن دروازه اینتر ناکام بوده‌اند و در صورتی که مسابقه امروز هم با برتری طرف آبی و سیاه شهر به پایان برسد یک رکورد تاریخی جابجا خواهد شد؛ اینتر در طول تاریخ خود هرگز قادر به پیروزی در ۵ شهرآورد متوالی نبوده و این اتفاق ممکن است در عرض تنها ۸ ماه رخ دهد.

مالکیت در برابر فرصت‌طلبی

انتظار می‌رود درست مانند ۴ دربی ماه‌های گذشته، مالکیت توپ بیشتر در اختیار شاگردان پیولی باشد؛ در حالی که اینتر به استفاده از توپ‌های مرده و ضد حملات تند و تیز رو بیاورد. تاکتیک جدید پیولی در استفاده از رفت و برگشت مدافعان کناری به تسلط بیشتر بر جریان توپ کمک می‌کند و میلان کمتر از هر زمان دیگر و هر تیم دیگر به حملات سریع علاقه دارد. تنها ۴.۹ درصد از پاس‌های میلان در رقابت‌های این فصل را پاس‌های رو به جلو و تهاجمی تشکیل داده که در بین ۳۱ تیم اروپایی با حداقل ۴۰۰ پاس سالم، سومین آمار اندک به شمار می‌رود؛ بعد از منچسترسیتی و لاس پالماس. تفاوت میلان و منچستر سیتی البته در اینجاست که شاگردان گواردیولا در نیمه زمین حریف به بازی مالکانه علاقه نشان می‌دهند. در بین ۳۱ تیم با ۴۰۰ پاس کامل، میلان (۱۶.۹ درصد) کمترین پاس با مقصد یک سوم دفاعی حریف را به ثبت رسانده.

 

از دفاع به حمله

سبک بازی اینتر اما بر توپ‌گیری، تغییر وضعیت و تبدیل سریع دفاع به حمله تکیه دارد. پویایی و تحرک ترکیب تیم در مسابقات پایانی فصل گذشته به ابتدای این فصل کشیده شده و این شاخصه به خصوص در بازی مقابل فیورنتینا به چشم می‌خورد. لائوتارو مارتینز در بین ۲ محوطه مسئولیتی بیشتر از همیشه در اختیار دارد و آمدن مارکوس تورام و حضور چالهان اوغلو سیستم ۲-۵-۳ اینتر را با صلابت‌تر و پویاتر می‌کند. مارتینز با ۴۴.۳ لمس توپ و دریافت ۸.۶ پاس رو به جلو در هر مسابقه، از آمار هر ۵ فصل اخیر خود با پیراهن نراتزوری فراتر رفته. او این فصل ۱۶ شوت روانه دروازه حریفان کرده؛ بیشتر از هر بازیکن دیگر در کل لیگ و فقط کمتر از ویکتور اوسیمن، مهاجم گلزن ناپولی (۱۸).

 

گلزنی خانگی اینتر

اینتر در هر ۱۱ شهرآورد اخیر در تمام رقابت‌ها که با میزبانی اسمی این تیم برگزار شد، موفق به باز کردن دروازه حریف شده. اتفاق مشابه پیش از این در حد فاصل سال ۱۹۹۳ و ۲۰۰۰ نیز رخ داد اما هرگز به ۱۲ میزبانی متوالی نرسیده.

 

خاطره بزرگترین پیروزی

میلان و اینتر با امتیازی کاملاً برابر به صدر جدول سری آ تکیه زده‌اند. آخرین باری که این ۲ تیم با امتیاز برابر به مصاف هم رفتند به بهار ۲۰۰۱ برمی‌گردد. آن مسابقه با درخشش کوماندینی و شوچنکو با برتری ۶ بر صفر میلان به پایان رسید تا سنگین‌ترین شکست تاریخ دربی به ثبت برسد.

56 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا