آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

دوئل تعقیب‌ کننده‌های بایرن؛ یا یکی یا هیچ کدام!

دورتموند و یونیون برلین امروز برای تعقیب بایرن مونیخ با یکدیگر مبارزه می‌کنند.

رقابت با بایرن مونیخ بزرگ میدانی است که گنجایش تعداد زیادی داوطلب را ندارد. رقبای پادشاه بوندس‌لیگا برای به زیر کشیدن بایرن باید به شیوه مبارزان باستانی با یکدیگر به مبارزه بپردازند، یکی پس از دیگری میدان را ترک کنند و تیم برگزیده این رقابت مفتخر به هماوردی با غول مونیخی خواهد شد. فرایبورگ، لایپزیش و فرانکفورت یکی پس از دیگری با دریافت ضربات متعدد، گود تلاش برای رقابت با بایرن را خالی کردند. این میدان در حال حاضر 2 مدعی دارد که باید در یک دوئل جذاب تصمیم بگیرند کدام یک می‌خواهد تعقیب‌کننده اصلی مدافع عنوان قهرمانی و صدرنشین بزرگ بوندس‌لیگا نام بگیرد. دورتموند و یونیون برلین رقابتی شبیه به فینال را برگزار می‌کنند؛ فینالی که یا با برنده شدن دورتموند، زنبورها را به عنوان رقیب اصلی بایرن را معرفی خواهد کرد و یا با نتیجه تساوی خیال راحت توخل و شاگردانش را در صدر جدول به همراه خواهد داشت. پیروزی یونیون برلین برای بایرن مونیخ فرق چندانی با تساوی نخواهد داشت.

 

دورتموند؛ نجات یک جاه‌طلبی

سال جدید میلادی برای دیوار زرد سیگنال ایدونا پارک با بنرهای متعدد و متوالی موفقیت سپری می‌شد. 2023 آمده بود تا سال زردهای فوتبال آلمان نام بگیرد. آنها با پیروزی‌های پی در پی و خستگی ناپذیر خود در جستجوی راهی برای به زیر کشیدن بایرن مونیخ پس از سال‌ها بودند که باز هم خود بایرن وارد عمل شد و روزهای درخشان دورتموند را از این تیم گرفت. البته تیم ادین ترزیچ پیش از شکست سنگین در برابر باواریایی‌ها، دست کشیدن از ادعای جاه‌طلبی را مقابل چلسی و در لیگ قهرمانان اروپا تمرین کرده بود. آنها در ابتدای پایان روزهای درخشان خود لیگ قهرمانان را از دست دادند، سپس صدر را با یک شکست تقدیم بایرن کردند و بلافاصله در جام حذفی هم در مقابل لایپزیش حذف شدند. اکنون فقط یک راه برای بیدار کردن و نجات جاه‌طلبی جذاب دورتموندی باقی مانده که پیش از شروع پخش شدن نوار ناکامی‌ها 10 برد متوالی و رکورد صد در صد برد را در سال 2023 بر جای گذاشته بود. این راه که به تعقیب کردن بایرن و منتظر اشتباه بودن این تیم ختم می‌شود، امروز در سیگنال ایدونا پارک و از پیروزی در مقابل تیم سوم جدول می‌گذرد. آنها باید با برتری در برابر یونیون برلین ثابت کنند همان تیم شروع سال 2023 هستند و از این یک رویای بزرگ و جاه‌طلبی جذاب خود عقب‌نشینی نخواهند کرد. دورتموند در صورت توقف مقابل میهمان امروزش همه چیز را از دست خواهد داد و تقابل با یونیون برلین به منزله فرصتی برای نجات آرزوهای زنبورهای لیگ آلمان است. ترزیچ و شاگردانش این دوئل را برای پیروزی و کنار زدن رقیب می‌خواهند و هر نتیجه‌ای به جز این با نیشخند دشمن سنتی یعنی بایرن مونیخ و خیال راحت صدرنشنین همراه می‌شود.

 

یونیون برلین؛ رویاپردازی پیش چشم دیوار زرد

پرچم‌های بزرگ و معروف هواداران آلمانی به اهتزاز و رقص درمی‌آیند، گرد زرد آتش‌بازی هواداران دورتموند فضای سیگنال ایدونا پارک را پر می‌کند، شعارها و سرودهای دورتموندی‌ها زمزمه می‌شود و همه چیز آماده جشن گرفتن یک برد مهم برای دورتموند است که سر و کله تیمی پیدا می‌شود که نمی‌خواهد این فصل رویایی خود را با خاموش شدن چراغ رویاها به اتمام برساند. مقاطع مختلف فصل، دست‌اندازهای مسیر سخت و صعب‌العبور تعقیب بایرن مونیخ و مشکلات متعدد در طول بازی‌های این فصل تیم برلینی، هر بار می‌خواستند نفس شاگردان مترقی آرس فیشر را بگیرند اما آنها باز هم نفسی تازه کردند و از پس مشکلات برآمدند. آن‌ها پیچ و خم این مسیر بزرگ‌تر از نام خودشان را با موفقیت پشت سر گذاشتند و با 4 امتیاز اختلاف هنوز هم سایه‌ای در تعقیب صدر جدول به شمار می‌روند. برای این تیم با بضاعتی که دارد و با انتظاری که پیش از شروع فصل می‌رفت تا همین جا هم باید ایستاده دست زد اما یونیون برلین ثابت کرده به این تشویق‌ها دلگرم نیست و می‌خواهد از این غائله با دست پر به ایستگاه پایانی فصل برسد. آنها امروز آزمون بزرگی در برابر دورتموند خواهند داشت که عیار واقعی این تیم را معلوم خواهد کرد. اگر موفق شوند پیش چشم دیوار زرد و پر هیاهوی سیگنال ایدونا پارک، تیم این ورزشگاه را از پای در بیاورند، لایق تعقیب بایرن خواهند بود و در غیر این‌صورت باید به کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا دل خوش کنند و از همین نتیجه بزرگ به دست آمده راضی باشند. عبور تیم یونیون برلین از دیوار زرد به منزله ترقی یک شبه این باشگاه از سطح یک تیم معمولی و رو به جلو به سطح مدعیان لیگ آلمان خواهد بود. آرس فیشر هر چه از ابتدای فصل کاشته را می‌تواند در پس پیروزی در خانه دورتموند درو کند و اگر اینگونه نشود باید برای محصولات سال‌های بعدی تیمش برنامه بریزد.

گروه نرم افزاری ماهور

سابقه رویارویی؛ ترس زرد

 

صحبت مرور سوابق رقابت‌های 2 تیم بازی حساس امروز بوندس‌لیگا صحبت گذشته نیست و هر چه هست در سال‌های اخیر رخ داده است. دورتموند تیم برتر این تاریخ کوتاه به شمار می‌رود اما همین دورتموند هم گاهی تسلیم رقیب برلینی خود شده و برتری زردها شکننده به نظر می‌رسد. خصوصا اینکه یونیون برلین بازی رفت این فصل مقابل میزبان امروزش را بدون گل خورده و با 2 گل زده و برتری پشت سر گذاشته و خیال ادین ترزیچ و بازیکنانش از حریف پیش رو نمی‌تواند راحت باشد. با این حال یک گزاره، اعتماد به نفس تیم ترزیچ را افزایش خواهد داد و آن هم برتری همیشگی دورتموند در بازی‌های خانگی در مقابل یونیون برلین است. سیگنال ایدونا پارک تاکنون شاهد شکست تیمش در برابرحریف امروز نبوده و با همین .پشتوانه امیدوار است باز هم شاهد جشن گرفتن سکوها پس از برتری در برابر تیم سوم جدول باشد

 

فرم 2 تیم در 5 بازی آخر لیگ

 

دورتموند:

باخت مقابل بایرن مونیخ، برد مقابل کلن، تساوی مقابل شالکه، برد مقابل لایپزیش، برد مقابل هوفنهایم

 

13 گل زده، 8 گل خورده، 4 بازی با حداقل 2 گل زده و فقط یک کلین‌شیت

 

یونیون برلین:

برد مقابل اشتوتگارت، برد مقابل فرانکفورت، تساوی مقابل ولفسبورگ، تساوی مقابل کلن، باخت مقابل بایرن مونیخ

 

6 گل زده، 4 گل خورده، 2 بازی بدون گل زده و 3 کلین‌شیت

58 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا