آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

ترزیچ، باکیفیت‌ترین سرمربی کوتاه مدت زنبورها شد؛ یونیون، قانع به کسب سهمیه

یونیون برلین با قبول شکست 2-1 مقابل دورتموند، رسماً از کورس قهرمانی خارج شد.

دورتموند پس از قبول شکست مقابل بایرن‌مونیخ و از دست دادن صدر جدول، مقابل لایپزیش هم شکست را پذیرفته و از جام حذفی کنار رفت اما شاگردان ادین ترزیچ که عصر شنبه مقابل یکی دیگر از رقبای بالانشین جدول بوندس لیگا به میدان رفتند، طلسم‌شکنی کرده و سرانجام یونیون برلین را با شکست از خانه‌شان بدرقه کردند.

در این دیدار، گل دیر هنگام یوسوفا موکوکو 3 امتیاز حساس را در وستفالن نگه داشت و درحالی که یونیون به کسب یک امتیاز از خانه زنبورها امیدوار شده بود با پیروزی همزمان بایرن‌مونیخ مقابل فرایبورگ و قبول شکست مقابل دورتموند، فاصله‌اش با صدر جدول به 7 امتیاز رسید و ظاهراً باید به کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا قانع باشد.

صدالبته که این دستاورد بسیار فراتر از انتظارات از یونیون برلین خواهد بود و تیمی که در بازه‌ای صدر جدول بوندس لیگا را در اختیار گرفته بود تا هفته‌های پایانی برای دورتموند و بایرن‌مونیخ دردسرساز شد و حالا در فاصله 7 هفته به پایان فصل، از حاشیه امنی در منطقه کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا برخوردار است.

اورس فیشر، سرمربی موفق پایتخت‌نشینان که در دیدار مقابل دورتموند دویستمین تجربه‌اش به‌عنوان سرمربی یونیون برلین را پشت سر گذاشت و از کسب پیروزی عاجز ماند، دومین سرمربی تاریخ این باشگاه است که در فوتبال حرفه‌ای به این نقطه عطف می‌رسد و پس از اووه نوئه‌هاوس (217)، دومین سرمربی باتجربه تاریخ یونیون برلین لقب گرفته است.

فیشر که از سال 2018 هدایت آهنی‌ها را بر عهده گرفته است، در این مدت 89 پیروزی را تجربه کرده و نسبت به اووه نوئه‌هاوس که در فاصله سال‌های 2007 تا 2014 هدایت یونیون برلین را در بوندسلیگای 2 بر عهده داشته، احتمالاً زودتر به رکورد صد پیروزی روی نیمکت این تیم خواهد رسید. نکته اینجاست اورس فیشر علاوه بر صعود دادن به بوندس لیگا به‌عنوان نخستین تیم از شرق پایتخت در سطح اول فوتبال کشور پس از جنگ جهانی دوم، هرگز در این رقابت‌ها ایستادن در رتبه‌ای پایین‌تر از یازدهم را تجربه نکرده و هر فصل، رتبه‌ای بهتر با عملکردی بهتر در بوندس لیگا را به چنگ آورده است.

گروه نرم افزاری ماهور

تیمی که نخستین پیروزی بوندسلیگایی تاریخش را به تاریخ 31 اوت 2019 مقابل دورتموند تجربه کرده بود، حالا کمتر از 4 سال پس از آن تجربه تاریخی، هرچند بازی را به دورتموند واگذار کرده اما قادر خواهد بود برای نخستین بار به لیگ قهرمانان اروپا صعود کند و در این صورت، فیشر، عنوان سرمربی اسطوره‌ای تاریخ یونیون برلین را به نام خود خواهد زد؛ هرچند مرد 57 ساله هم‌اکنون هم باتوجه به عملکردش با اختلاف بهترین سرمربی در تاریخ این باشگاه است.

ادین ترزیچ، همتای فیشر روی نیمکت دورتموند با کسب این پیروزی، سی و دومین پیروزی در پنجاهمین تجربه سرمربی‌گری‌اش روی نیمکت زردهای وستفالن را تجربه کرد و در تاریخ این باشگاه، سابقه نداشته یک مربی در 50 بازی ابتدایی‌اش روی نیمکت دورتموند، این تعداد پیروزی را کسب کند.

در دیگر دیدار هم بایرن‌مونیخ پس از قبول شکست مقابل فرایبورگ و کنار رفتن از جام‌حذفی در دیداری انتقامی در خانه این تیم به میدان رفت و درحالی که موقعیت‌سوزی‌های لروی سانه و سادیو مانه کار را برای شاگردان توخل در خانه حریف سرسخت گره زده بود، شلیک تماشایی ماتیاس دلیخت تک گل بازی را برای بایرن به ارمغان آورد تا فاصله 2 امتیازی در صدر جدول، حفظ شود.

59 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا