آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

دورتموند بی‌رحمانه اما کم‌امید می‌تازد؛ امیدهای قهرمانی به سرمربی سابق!

دورتموند با وجود برتری پر گل مقابل ولفسبورگ اختلافش با بایرن‌مونیخ کاهش نیافت.

بایرن‌مونیخ عصر شنبه موفق شد با حداقل اختلاف در خانه وردربرمن 3 امتیاز کامل را به چنگ بیاورد و یکشنبه شب مه دورتموند با در هم کوبیدن ولفسبورگ، قاطعانه 3 امتیاز را در خانه خود نگه داشت.

با این نتایج، بایرن‌مونیخ صدرنشین جدول بوندس‌لیگا در فاصله 3 هفته مانده به پایان مسابقات باقی ماند و دورتموند 64 امتیازی با اختلاف یک امتیاز کمتر نسبت به مدافع عنوان قهرمانی، تنها توانسته سهمیه لیگ قهرمانان اروپای فصل آینده را برای خود قطعی کند.

شاگردان ترزیچ که هفته گذشته صدر جدول را به بایرن‌مونیخ تحویل دادند، این هفته با 6 گل ولفسبورگ را بدرقه کردند. کریم ادیمی در دیداری که شانس هت‌تریک داشت اما ضربه پنالتی را از دست داد، همچون جاد بلینگام به 2 گل قانع شد و دونیل مالن و سباستین هالر زنندگان دیگر گل‌های دورتموند در این دیدار بودند.

جشن پیروزی شماره 200 هوملس

در پایان این دیدار، اگرچه دورتموند به صدر جدول بوندس‌لیگا نرسید و باید امیدوار به هفته‌های آتی باقی بماند اما متس هوملس به رکورد 200 پیروزی در پیراهن دورتموند رسید و ورودش به سومین سده پیروزی‌ها در وستفالن را پس از 339 بازی بوندسلیگایی جشن گرفت. تنها میشائیل تسورک با 206 پیروزی در بوندس‌لیگا رکورد بهتری نسبت به هوملس از خود برجای گذاشته است.

همچنین کریم ادیمی موفق شد به‌ عنوان نخستین بازیکن مسابقات بوندس‌لیگا در سال 2023 تعداد گل‌ها و پاس‌گل‌هایش را به مرز 5 گل برساند. بایرن‌مونیخ هم که روز گذشته شاهد گلزنی گنبری و لروی سانه بود، دومین پیروزی متوالی را پس از ناکامی در 4 بازی متوالی تحت هدایت توخل جشن گرفت.

گروه نرم افزاری ماهور

صدرنشینی، مدیون گل‌های سانه

لروی سانه با گلزنی مقابل وردربرمن، تعداد گل‌هایش در فصل جاری بوندس‌لیگا را به 8 رساند و با بهترین آمارش در فصل 16-2015 برابر شد. سانه آن فصل در پیراهن شالکه موفق شده بود 8 گل در یک فصل بوندس‌لیگا به ثمر برساند. با این نتایج، دورتموند اگرچه شانس قهرمانی‌اش در فاصله 3 هفته تا پایان مسابقات را از دست رفته ندیده اما سرنوشت قهرمانی در دستان بایرن‌مونیخ است.

شاگردان توخل کافی است خود دیدارهایشان را پیروز شوند تا یازدهمین قهرمانی متوالی در بالاترین سطح فوتبال آلمان را جشن بگیرند. دورتموند اما چشم‌انتظار امتیاز از دست دادن باواریایی‌ها در 270 دقیقه باقی مانده تا پایان فصل خواهد بود و در صورتی که پسران ترزیچ 9 امتیاز باقی مانده تا پایان فصل را به حسابشان واریز کنند، احتمال قهرمانی خود را بیشتر اما نه قطعی خواهند کرد.

بایرن امتیاز از دست می‌دهد؟

بایرن‌مونیخ تا پایان فصل مقابل تیم‌های شالکه، لایپزیش و کلن به میدان می‌رود که تنها دیدارش در هفته آخرمقابل کلن خارج از خانه برگزار خواهد شد. دورتموند از طرف مقابل باید حداکثر امتیازات را به امید یک تساوی بایرن مقابل رقبایش در مصاف با تیم‌های مونشن‌گلادباخ، آگزبورگ و ماینتس به حساب خود واریز کند. زردها در این راه، تنها برای مصاف با آگزبورگ از خانه خارج می‌روند.

امید دورتموند برای قهرمانی در این فصل بوندس‌لیگا، به تفکرات سرمربی سابقش روی نیمکت لایپزیش، مارکو رزه است که برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا چاره‌ای جز کسب امتیاز از خانه بایرن‌مونیخ نخواهد داشت. بایرن اگر تا پایان فصل تنها از یک دیدار دست پر خارج نشود، دورتموند می‌تواند با کسب 9 امتیاز باقی مانده تا پایان فصل با 73 امتیاز جشن قهرمانی بگیرد؛ تعداد امتیازاتی که در فصول اخیر، تنها بایرن‌مونیخ را در سال 2010 بالاتر از شالکه به قهرمانی رسانده و در 13 سال گذشته، چنین فصل کم امتیازی برای صدرنشینان بوندس‌لیگا، چه دورتموند و چه بایرن‌مونیخ پشت سر گذاشته نشده بود. آیا مارکو رزه هدیه جذابی به تیم سابقش خواهد داد و شاگردان ترزیچ قدر آن را خواهند دانست یا 2 تساوی هفته‌های اخیر، قرار است بار دیگر شانس قهرمانی را این بار از پسران شایسته ترزیچ در مصاف با بایرن‌مونیخ بگیرد.

وعده ما، ششم خرداد

همه معادلات عصر 27 می (6 خرداد) حل خواهند شد؛ جایی که بدون شک رکورد قهرمانی با کسب کمترین امتیاز در سال‌های اخیر در بوندس‌لیگا شکسته خواهد شد و هر تیمی که جام را بالای سر ببرد، باید به همان تک جامش در این فصل فرسایشی افتخار کند.

دورتموندِ بی‌رحم در 15 دیدار خانگی این فصلش، 48 گل به ثمر رسانده. چنین آمار خارق‌العاده‌ای برای زرد پوشان وستفالن تنها در فصل 64-1963 به دست آمده بود؛ جایی که آنها در 15 دیدار خانگی ابتدایی فصل، موفق شدند 54 گل به ثمر برسانند. افسوس بزرگ اهالی وستفالن در این فصل اما امتیاز از دست دادن‌های تیمشان در بازی‌های خارج از خانه بوده و این موضوع باعث شده اکنون صدر جدول در اختیار بایرنی باشد که 2 بار کمتر از دورتموند در خانه حریفان بازی را واگذار کرده است.

اگرچه بایرن‌مونیخ در بازی‌های خانگی این فصل شکستی را متحمل نشده اما 5 تساوی خانگی، باواریایی‌ها را در رتبه دوم از نظر کسب امتیاز همزمان با میزبانی در جدول بوندس‌لیگا جای می‌دهد؛ جایی که دورتموند با تنها یک شکست و یک تساوی، صدرنشین است!

58 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا