آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

ذوب‌آهن ۱-۱ استقلال؛ ترمز تیم نکونام در فولادشهر کشیده شد

در مهم‌ترین دیدار هفته یازدهم لیگ برتر، نبرد تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان و استقلال تهران با تساوی 1-1 به پایان رسید.

لیگ برتر فوتبال ایران در هفته یازدهم به مهم‌ترین تقابل خود رسید. در شرایطی‌که براساس برنامه‌ریزی انجام شده از سوی سازمان لیگ با توجه به حضور پرسپولیس و نساجی در لیگ قهرمانان آسیا، فعلاً پرونده رقابت‌های هفته یازدهم بسته نخواهد شد و تقابل این دو تیم آسیایی معوق شده، اما امروز آخرین دیدار هفته یازدهم پیش از شروع مسابقات هفته دوازدهم در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به انجام رسید؛ جایی‌که ذوب‌آهن میهمان استقلال تهران بود.

 

سبزپوشان اصفهانی برای حفظ روند درخشان خود در لیگ بیست‌وسوم و بازگشت به رتبه دوم جدول به دنبال آن بودند تا ششمین برد خود در فصل جدید را در خانه مقابل استقلال جشن بگیرند و همچنان خود را در قامت یک مدعی نشان بدهند. شاگردان جواد نکونام در تیم استقلال هم در اندیشه آن بودند تا در دهمین بازی فصل، هشتمین بردشان را جشن بگیرند و با رسیدن به امتیازِ 25، جایگاه خود در صدر جدول لیگ بیست‌وسوم را مستحکم‌تر کنند و به روزهای درخشان خود در فصل جدید ادامه بدهند.

 

ترکیب ذوب‌آهن اصفهان

گروه نرم افزاری ماهور

پارسا جعفری، محمد قریشی، نادر محمدی، امیرحسین جدی (از دقیقه 73: فرشاد محمدی‌مهر)، شایان مصلح (از دقیقه 73: کمال کامیابی‌نیا)، فردین یوسفی، مهرداد رضایی، محمدحسین اسلامی (از دقیقه 84: امید لطیفی)، پوریا آریاکیا (از دقیقه 80: دانیال ایری)، مجید علیاری و محمدجواد محمدی (از دقیقه 73: سعید باقرپسند)

 

سرمربی: محمد ربیعی

 

ترکیب استقلال تهران

حسین حسینی، روزبه چشمی، ایمان سلیمی، آرمین سهرابیان، کوین یامگا (از دقیقه 80: صالح حردانی)، ابوالفضل جلالی (از دقیقه 89: جعفر سلمانی)، امید حامدی‎‌فر، مهدی مهدی‌پور (از دقیقه 84: سعید مهری)، آرش رضاوند، مهرداد محمدی (از دقیقه 80: آرمان رمضانی) و گوستاوو بلانکو

 

سرمربی: جواد نکونام

 

محمد ربیعی نسبت به دیدار قبلی تیمش برابر نساجی مازندران، 2 تغییر در ترکیب ذوب‌آهن اعمال کرد و به جای دانیال ایری و کمال کامیابی‌نیا، نادر محمدی و مهرداد رضایی وارد ترکیب اصلی سبزپوشان اصفهانی شدند. در طرف مقابل، با توجه به مصدومیت محمدحسین مرادمند، او در مقایسه با دیدار قبلی از ترکیب استقلال خارج شد و امید حامدی‌فر جانشین او شد تا با حضور حامدی‌فر در خط هافبک، روزبه چشمی به قلب خط دفاعی آبی‌ها بازگردد.

 

امیرسامان سلطانی قضاوت نبرد امروز ذوب‌آهن اصفهان و استقلال تهران را برعهده داشت و با سوت او، دو تیم از ساعت 17:30 در ورزشگاه فولادشهر اصفهان کار خود را آغاز کردند. در دقایق ابتدایی مسابقه بازی پایاپای دنبال شد تا اینکه در دقیقه 8، اولین موقعیت مسابقه روی شوت کوین یامگا ایجاد شد که ضربه او را پارسا جعفری مهار کرد. بعد از این موقعیت، نمایش نزدیک بازیکنان دو تیم ادامه پیدا کرد تا این‌که شاگردان محمد ربیعی توانستند روی پرتاب بلند نادر محمدی روی دروازه استقلال خطرساز شوند و این فرصت را داشتند تا به گل اول برساند اما حملات آن‌ها راه به جایی نبرد و با هوشیاری خط دفاعی استقلال، دروازه این تیم بسته ماند.

آبی‌پوشان پایتخت رفته‌رفته نمایش بهتری از خود به جای گذاشتند اما نکته مهم، بی‌دقتی شاگردان جواد نکونام در زدن ضربه نهایی بود؛ به‌طوری‌که شوت بازیکنانی مانند ابوالفضل جلالی، ایمان سلیمی و گوستاوو بلانکو در چارچوب دروازه ذوب‌آهن جایی نداشت. در دقیقه 43 روی ارسال آرمین سهرابیان، مهرداد محمدی جدی‌ترین موقعیت نیمه نخست را روی دروازه ذوب‌آهن ایجاد کرد که شوت زاویه‌دار مهاجم آبی‌ها با واکنش خوب پارسا جعفری همراه شد و راهی به دروازه ذوبی‌ها پیدا نکرد. در دقایق پایانی مسابقه در نیمه نخست، فردین یوسفی با شوت خود دروازه استقلال را هدف قرار داد که حسین حسینی شوت او را مهار کرد و بعد از آن، نوبت به شوت‌زنی امید حامدی‌فر رسید که ضربه هافبک آبی‌ها را هم پارسا جعفری مهار کرد تا نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان برسد.

 

دو تیم در آغاز نیمه دوم نمایش پایاپایی داشتند و خبری از خلق موقعیت جدی روی دروازه‌ها نبود تا اینکه استقلالی‌ها توانستند از مالکیت بیشتر خود بر توپ‌ومیدان بهره ببرند و روی شلیک ناگهانی و دیدنی آرمین سهرابیان در دقیقه 62 به گل اول رسیدند. روی پاس در عمق گوستاوو بلانکو در دقیقه 67، مهرداد محمدی در آستانه گلزنی قرار داشت که پارسا جعفری از دروازه خارج شد اما دفع ضعیف او باعث شد تا توپ به مدافع خودی برخورد کند و به کرنر رفت تا دروازه ذوبی‌ها در این صحنه تهدید شود.

 

ربیعی با تعویض‌های خود به دنبال تغییر جریان بازی به سود تیمش بود که سرانجام در دقیقه 76 روی شوت مجید علیاری و برخورد آن با مهدی مهدی‌پور دروازه استقلال فرو ریخت تا با اشتباه هافبک آبی‌ها، دروازه حسینی فرو بریزد. بعد از ثبت گل تساوی، دو تیم در اندیشه رسیدن به گل برتری بودند که ابتدا ضربه سر روزبه چشمی به شکلی خطرناک از کنار دروازه ذوب‌آهن به بیرون رفت و در دقیقه 88 هم حسین حسینی با واکنش دیدنی خود سد راه گلزنی امید لطیفی شد و ضربه سر او را مهار کرد.

 

آبی‌پوشان در وقت‌های اضافی به دنبال رسیدن به گل برتری بودند اما تلاش‌شان بی‌ثمر بود و در نقطه مقابل هم ذوبی‌ها نتوانستند به گل برسند تا در روز گلزنی آرمین سهرابیان و گل‌به‌خودی مهدی مهدی‌پور، دوئل شاگردان محمد ربیعی و جواد نکونام با تساوی 1-1 خاتمه پیدا کند. آبی‌پوشان پایتخت با پذیرش دومین تساوی در لیگ بیست‌وسوم، 23 امتیازی شدند و همچنان صدرنشین رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران باقی ماندند. ذوب‌آهن اصفهان هم برای چهارمین‌بار در فصل جاری رقابت‌ها متوقف شد تا آن‌ها با 19 امتیاز و تفاضل 2+ به رتبه سوم جدول صعود کنند. در هفته دوازدهم لیگ برتر، استقلالی‌ها روز هجدهم آذرماه باید در اهواز به مصاف فولاد خوزستان بروند و ذوب‌آهن اصفهان هم روز هفدهم آذرماه در تهران میهمان پیکان خواهد بود.

 

نتایج هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال ایران

پنجشنبه دوم آذرماه

استقلال خوزستان 1-3 سپاهان اصفهان

 

جمعه سوم آذرماه

آلومینیوم اراک 1-1 پیکان تهران

هوادار تهران 0-1 ملوان بندرانزلی

مس رفسنجان 0-2 صنعت‌نفت آبادان

 

شنبه چهارم آذرماه

شمس‌آذر قزوین 1-1 گل‌گهر سیرجان

تراکتور تبریز 2-0 فولاد خوزستان

ذوب‌آهن اصفهان 1-1 استقلال

برنامه ادامه دیدارهای هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال ایران

پنجشنبه هفتم دی‌ماه

نساجی مازندران – پرسپولیس (ساعت 17:30)

 

رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران به دلیل برگزاری 2 هفته پایانی مسابقات مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به تعطیلات 12 روزه رفت و مسابقات هفته دوازدهم از روز شانزدهم آذرماه با برگزاری دوئل گل‌گهر سیرجان و تراکتور تبریز آغاز خواهد شد و در مهم‌ترین دیدارهای این هفته، روز هجدهم آذرماه در اصفهان، سپاهان میزبان مس رفسنجان خواهد بود؛ در تهران، پرسپولیس به مصاف هوادار می‌رود و در اهواز هم آبی‌پوشان پایتخت برابر فولاد خوزستان صف‌آرایی خواهند کرد.

56 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا