آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

کابوس‌های همیشگی رئال مادرید؛ چهارگانه‌های رویایی

برخی بازیکنان، بازی مقابل پرافتخارترین تیم اروپا را برای درخشش انتخاب می‌کنند!

برای رخ دادن معجزه در فوتبال نیازی به قدرت ماورایی، فرم فوق‌العاده و یا حتی بازی در تیم های بزرگ نیست بلکه یک شب رویایی می تواند معجزه‌وار، مسیر فوتبالی یک فوتبالیست را تغییر دهد. درست یک شب پس از دهمین سالگرد 4 گل روبرت لواندوفسکی در نیمه نهایی لیگ قهرمانان فصل 13/2012، تاتی کاستیانوس مهاجم آرژانتینی خیرونا با تکرار این کار و ثبت یک کار مشابه دیگر در بازی مقابل رئال مادرید یک شبه ره صد ساله را طی کرد و علاوه بر تبدیل شدن به تیتر اول تمام رسانه های ورزشی دنیا حسی فرا زمینی و معجزه گونه را در مستطیل سبز تجربه کرد. کاستیانوس که در مصاحبه پس از بازی خود نیز تایید کرد حتی زدن یک گل به پرافتخارترین تیم اروپا برای او یک رویا بوده از غیبت تیبو کورتوا به خوبی استفاده کرد و به دهمین بازیکن تاریخ تبدیل شد که موفق شده در یک بازی 4 بار دروازه رئال مادرید را باز کند.

 

لیونل مسی، یوهان کرویف، رونالدینیو، روماریو و سایر بزرگان تاریخ بارسلونا که سابقه پیروزی و درخشش در ال‌کلاسیکو را در کارنامه خود دارند موفق به ثبت رکورد کم نظیر جوزپ سامیتیر اسطوره دهه های گذشته این تیم نشدند. در حدود یک قرن پیش و در جریان ال‌کلاسیکو سال 1926 در جام حذفی، سامیتیر با درخشش در این دیدار به اولین بازیکن 4 گله در دیدار مقابل رئال مادرید لقب گرفت.

 

 کارهای بزرگ

کارلوس بستیت مهاجم اسپورتیو اروپا در سال 1929 این بار در رقابت‌های لیگ این کار را تکرار کرد تا او هم این افتخار را در رقابت های لیگ به نام خود ثبت کند. 6 سال بعد و باز در جریان دیدار بزرگی مانند ال‌کلاسیکو، این بار مارتین ونتولرا با 4 گل در جریان برتری 5 برصفر مقابل رقیب سنتی، نام خود را به عنوان به معدود بازیکنان زننده 4 گل در یک بازی مقابل رئال مادرید به ثبت رساند.

گروه نرم افزاری ماهور

 

خاطره فراموش‌نشدنی 

چهارمین بازیکن 4 گله اما باز هم از ایالت کاتالونیا اما البته این بار از باشگاه اسپانیول بود که در سال 1940 لوس بلانکوس را مقهور قدرت گلزنی خود کرد. مارتینس کاتالا با گلزنی و درخشش در این دیدار نام خود را در تاریخ جاودانه کرد. رئال اوویدو تیم نه چندان مطرح فوتبال اسپانیا که سال‌هاست در سگوندا دیویژن (سطح 2 فوتبال اسپانیا) توپ می‌زند در دهه 40 میلادی به بلای جان سفیدهای مادرید تبدیل شده بود. رقابتی که در سال 1944 و تحت تاثیر شدید جنگ جهانی بود با درخشش امیلین مهاجم اوویدو همراه بود که پس از هت‌تریک در 20 دقیقه ابتدایی گل چهارم را با ضربه مستقیم کرنر وارد دروازه حریف پرآوازه کرد. استبان اچواریا 3 سال بعد در سال 1947 به عنوان دیگر بازیکن اوویدو در دیدار این تیم مقابل رئال مادرید به آخرین بازیکن زننده 4 گل در یک بازی مقابل سفیدها تبدیل شد. اچواریا با درخشش بی‌نظیر در آن دیدار و در جریان پیروزی 7-1 اوویدو با به ثمر رساندن 5 گل تنها بازیکن تاریخ است که چنین رکوردی را مقابل قهرمان 14 دوره لیگ قهرمانان به ثبت رسانده است. ائولوخیو مارتینس هم در سال 1957 با ثبت 4 گل در ال‌کلاسیکوی جام حذفی به سومین بارسایی موفق در این زمینه تبدیل شد.

 

دیگو میلیتو مهاجم سرشناس آرژانتینی در سال های حضور در رئال ساراگوسا در سال 2006 در جام حذفی در حضور ستار‌گان پرشمار تیم کهکشانی رئال مادرید 4 گل از 6 گل تیمش را به نام خود ثبت کرد. روبرت لواندوفسکی مهاجم حال حاضر بارسلونا آخرین بازیکنی بود که 10 سال پیش و در دیدار حساس لیگ قهرمانان با 4 گل خاطره انگیز خود در ورزشگاه وستفالن، شاگردان شگفتی‌ساز ساز یورگن کلوپ را حریف بایرن مونیخ در دیدار پایانی لیگ قهرمانان کرد.

53 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا