آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

روزهای خوب گل‌گهر با اوزونیدیس ادامه دارد؛ فولاد و بحرانی که تمام نمی‌شود!

در نخستین دیدار نیم‌فصل دوم لیگ برتر، گل‌گهر سیرجان در اهواز با یک گل مقابل فولاد خوزستان به پیروزی رسید.

نیم‌فصل دوم لیگ برتر فوتبال ایران بعد از 42 روز تعطیلی رقابت‌های باشگاهی، رسماً از امروز (چهارشنبه) فعالیت خود را آغاز کرد؛ آن‌هم در حالی‌که با توجه به حضور سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا و معوق‌شدن دیدار این تیم مقابل تراکتور تبریز، مشخص نیست هفته نخست نیم‌فصل دوم لیگ برتر چه زمانی به پایان خواهد رسید اما براساس برنامه‌ریزی انجام شده از سوی سازمان لیگ، رقابت‌های هفته شانزدهم از امروز (چهارشنبه) با انجام یک مسابقه به میزبانی ورزشگاه شهدای فولاد اهواز آغاز شد.

 

فولادی‌ها بعد از ناکامی در جام حذفی و وداع زودهنگام با این تورنمنت، با خوان ایگناسیو مارتنیس قطع همکاری کردند و همین مسئله باعث شد تا آن‌ها برای دومین‌بار در فصل جاری با حضور مربی موقت در یک مسابقه به میدان بروند. برای فاصله گرفتن از شرایط بحرانی و حفظ موقعیت‌شان در میانه‌های جدول، قرمزپوشان اهوازی امیدوار به شروع نیم‌فصل دوم با کسب 3 امتیاز دیدار مقابل گل‌گهر سیرجان بودند و در طرف مقابل هم سرمه‌ای‌پوشان با انگیزه کسب دومین برد پیاپی مقابل فولاد در لیگ بیست‌وسوم و حضور در جمع 5 تیم برتر جدول به اهواز سفر کرده بودند.

 

سحرخیزان و گلی پیروزی‌بخش برای سیرجانی‌ها

موعود بنیادی‌فر از سوی کمیته داوران به عنوان داور اول نبرد تیم‌های فولاد خوزستان و گل‌گهر سیرجان انتخاب شده بود و با سوت او، 2 تیم در نخستین دیدار نیم‌فصل دوم لیگ برتر کار خود را از ساعت 15 آغاز کردند. کیفیت فنی مسابقه در دقایق ابتدایی چنگی به دل نمی‌زد و نمایش سرد و کم‌موقعیت 2 تیم باعث شد تا توپ بیشتر در میانه‌های زمین در جریان باشد. محمد عسگری بازیکن جوان فولادی‌ها به دنبال تهدید دروازه گل‌گهر بود اما تلاش او نافرجامن بود و در طرف مقابل هم، علیرضا کوشکی اولین موقعیت جدی مسابقه را روی دروازه فولاد ایجاد کرد که ضربه او در اختیار کریستوفر کنت قرار گرفت.

گروه نرم افزاری ماهور

 

سرمه‌ای‌پوشان که به دنبال پیروزی در نیمه نخست بودند، در دقیقه 42 روی ارسال یک ضربه کرنر و تاثیرگذاری مسیح زاهدی، توانستند با شوت سرضرب سعید سحرخیزان به گل برسند تا نیمه نخست با برتری یک‌گله شاگردان مارینوس اوزونیدیس به پایان برسد. فولادی‌ها بعد از شکست در نیمه نخست، با نمایشی تهاجمی نیمه دوم را آغاز کردند اما نتوانستند شوتی در چارچوب دروازه حریف خود بزنند و حملات نصفه‌ونیمه پرشماری داشتند. هواداران فولاد با توجه به زمزمه‌های حضور یحیی گل‌محمدی در این تیم، به‌شدت سرمربی سابق پرسپولیس را تشویق کردند.

 

اوزونیدیس با تعویض‌های خود به دنبال حفظ نتیجه بود و در نقطه مقابل، حملات فولادی‌ها روی دروازه گل‌گهر پردامنه‌تر می‌شد. در دقایق پایانی مسابقه، طلسم عدم ثبت شوت در چارچوب دروازه گل‌گهر شکسته شد اما با وجود این طلسم‌شکنی، درخشش محمدرضا اخباری در دروازه سرمه‌ای‌پوشان باعث شد تا تلاش فولادی‌ها برای رسیدن به گل تساوی نافرجام باشد و این مسئله باعث شد تا با تک گل سعید سحرخیزان، نبرد فولاد خوزستان و گل‌گهر سیرجان به سود سرمه‌ای‌پوشان خاتمه یابد.

 

گل‌گهری‌ها با این پیروزی، 26 امتیازی شدند و به رتبه پنجم جدول صعود کردند و قرمزپوشان اهوازی هم با پذیرش دومین شکست پیاپی در جام حذفی و لیگ برتر، با 15 امتیاز در رتبه یازدهم جدول باقی ماندند. در هفته هفدهم لیگ برتر، گل‌گهر سیرجان در خانه روز دوم اسفندماه میزبان پیکان تهران خواهد بود و روز سوم اسفندماه هم فولاد باید در آبادان به مصاف صنعت‌نفت برود. رقابت‌های هفته شانزدهم لیگ برتر فردا (پنجشنبه) در حالی ادامه پیدا می‌کند که در مهم‌ترین دیدارها، پرسپولیس در اراک میهمان آلومینیوم خواهد بود و ذوب‌آهن اصفهان و ملوان بندرانزلی به مصاف هم می‌روند.

نتایج دیدارهای هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال ایران

چهارشنبه بیست‌وپنجم بهمن‌ماه

فولاد خوزستان 0-1 گل‌گهر سیرجان

 

برنامه ادامه دیدارهای هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال ایران

پنجشنبه بیست‌وششم بهمن‌ماه

شمس‌آذر قزوین – استقلال خوزستان (ساعت 14:30)

پیکان تهران – نساجی مازندران (ساعت 15)

ذوب‌آهن اصفهان – ملوان بندرانزلی (ساعت 15)

مس رفسنجان – هوادار تهران (ساعت 15)

آلومینیوم اراک – پرسپولیس (ساعت 17:15)

 

جمعه بیست‌وهفتم بهمن‌ماه

استقلال – صنعت‌نفت آبادان

 

*معوقه

سپاهان اصفهان – تراکتور تبریز

56 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا