آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

بغض روسونری مقابل سامپدوریا شکست؛ بخت‌برگشتگان!

میلان با پیروزی پر گل خانگی مقابل سامپدوریا قعرنشین به حضور در لیگ اروپا امیدوار ماند.

سرانجام روند 3 شکست متوالی میلان در یک ماه اخیر متوقف شد و شاگردان پیولی پس از کناره‌گیری موقت از کورس کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا و شکست مفتضحانه در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان فصل جاری به دست رقیب همشهری، با 5 گل سمپدوریا را در هم کوبیدند که سقوطش به سری بی مدت‌هاست قطعی شده و فصل آینده سمپِ خاطره‌ساز را در سطح اول فوتبال ایتالیا نخواهیم دید.

در این دیدار که ژیرو هت‌تریک کرد و لیائو و دیاز هرکدام یک گل به ثمر رساندند، شاگردان استفانو پیولی موقتاً فاصله‌شان با منطقه کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا به یک امتیاز کاهش یافت و در صورتی که 9 امتیاز از یوونتوس کسر شود، آنها بدون توجه به نتیجه دیدار رو در رویشان با یوونتوس در هفته آینده، بار دیگر به لیگ قهرمانان اروپا خواهند رسید.

همه به انتظار حکم دادگاه یوونتوس

نبرد دو تیم در هفته آینده باتوجه به عدم پیش‌روی بیشتر تا فینال مسابقات اروپایی، برای هر دو تیم حکم نبرد مرگ و زندگی در راه رسیدن به فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا را خواهد داشت و در صورتی که یوونتوس خیالش از بابت عدم کسر امتیاز خارج از زمین راحت باشد، پیش از مصاف با میلان قادر خواهد بود سهمیه فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا را به دست بیاورد که برای این کار به کسب امتیاز از خانه امپولی نیاز خواهد داشت.

ضمن اینکه شاگردان پیولی تا پایان فصل امیدوار به امتیاز از دست دادن لاتسیو نیز خواهند بود تا به لیگ قهرمانان اروپا برسند و در غیر این صورت، نبردشان با رم و آتالانتا برای حضور در لیگ اروپا حداقل تا هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت. آتالانتا پیش از میلان از سد هلاس‌ورونا گذشت و رم دوشنبه شب میهمان سالرنیتانا است.

باز هم گلات در سن‌سیرو تحت هدایت پیولی

این دومین پیروزی با به ثمر رساندن 5 گل برای میلان تحت هدایت پیولی و به میزبانی سن‌سیرو بود. آنها پیش‌تر ژوئیه 2020 مقابل بولونیا و باز هم با نتیجه مشابه 1-5 تیم حریف را از خانه بدرقه کرده بودند و لیائو در آن دیدار هم پاس گل ارسال کرده بود. ستاره پرتغالی میلان که کشمکش‌ها بر سر تمدید قراردادش را پایان یافته می‌بیند، با گلزنی در این دیدار برای سیزدهمین مرتبه در فصل جاری گلزنی کرد و به رکورد 21 تاثیر مستقیم روی گل‌های تیمش رسید.

گروه نرم افزاری ماهور

لیائو پس از 11 سال در کنار زلاتان

این بهترین عملکرد لیائو در سال‌های حضورش با پیراهن میلان بوده و درحالی که 180 دقیقه دیگر نیز برای بهبود آمارش فرصت خواهد داشت، هواداران میلان را به فصل آینده امیدوار کرده است. آخرین بازیکنی که در طول یک فصل از مرز تاثیر مستقیم روی 20 گل تیم گذشته بود، زلاتان ایبراهیموویچ در فصل 12-2011 بود که روی 34 گل تیم تاثیر مستقیم داشت.

تک گل سمپدوریا در این دیدار را نیز فابیو کوالیارلا پیش از پیش افتادن دوباره میلان به ثمر رساند که مهاجم سمپ با این گل، رکوردهایی را از خود بر جای گذاشت. او در هجدهمین فصل متفاوت سری آ گلزنی را تجربه کرد که تنها پیش از این فرانچسکو توتی (23)، پیولا (20) و ریورا (20) به این رکورد رسیده بودند و او همچنین پنجمین گلزن تاریخ مسابقات لقب گرفت که پس از ورود به پنجمین دهه عمرش تور دروازه رقبا را پس از زلاتان، کوستاکورتا، پیولا و پیترو ویرچوو به لرزه درمی‌آورد.

43 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا