آخرین مطلباخباربازی هاداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

تخصص کریستیانو در اخراج سرمربیان؛ همه رفته‌اند غیر از …

همه سرمربیان رونالدو به جز 4 نفر، سابقه اخراج، همزمان با حضورش در تیم را داشته‌اند.

اخراج رودی گارسیا از النصر پس از درگیری با رونالدو، قسمت جدید از سریالی بود که این بار در عربستان ضبط شد و با سناریویی قابل پیش‌بینی، قسمت‌های قبل را تکمیل کرد؛سریالی 16 قسمتی با هنرنمایی یکی از بهترین بازیکنان جهان در سال‌های اخیر که تنها 3 قسمت با داستانی متقاوت داشته است.

رونالدو که در دوران 19 ساله حضور در بالاترین سطح فوتبال اروپا پیراهن 3 تیم در کنار پیراهن ملی را بر تن کرد و پس از خداحافظی با لادیسلاو بولونی در اسپورتینگ، سابقه کار با 11 سرمربی در بالاترین سطح باشگاهی قاره سبز را در کارنامه دارد، شاهد اخراج 7 نفر از آنها همزمان با حضورش در رختکن تیم بوده و رودی گارسیا، هشتمین قربانیِ اوست. اگر اخراج بولونی همزمان با حضور رونالدو در روزهای پایانی حضور با پیراهن اسپورتینگ را به حساب نیاوریم، تنها زین‌الدین زیدان و سر الکس فرگوسن بوده‌اند که همزمان با حضور رونالدو در نیمکت، اخراج را تجربه نکرده‌اند.

حتی تیم ملی

اخراج سرمربیان رونالدو به تبع درگیری با او، حتی تیم ملی پرتغال را هم در امان نگه نداشت و فرناندو سانتوس به عنوان پرافتخارترین سرمربی تاریخ این کشور هم از هدایت تیم برکنار شد.

به عبارت دقیق‌تر و با احتساب تمام طول دوران حرفه‌ای رونالدو، او سابقه کار تحت هدایت 16 سرمربی مختلف چه در سطح ملی و چه سطح باشگاهی داشته که پائولو بنتو و فرناندو سانتوس، طعم اخراج از تیم ملی پرتغال را چشیده‌اند و لوئیس فلیپه اسکولاری، تنها سرمربی تاریخ تیم ملی پرتغال در دوران حضور رونالدوست که پایان همکاری را دوستانه تجربه کرد‌. البته او هم یک سال پیش از پایان همکاری به تبع درگیری با ایویکا دراگوتینوویچ در مقدماتی یورو 2008 تا یک قدمی اخراج از پرتغال پیش رفت اما به هر حال تا پایان مسابقات روی نیمکت این تیم باقی ماند.

مهندس پیگرینی، اولین قربانی بزرگ

در سطح باشگاهی، بولونی همزمان با حضور رونالدو در رختکن از هدایت اسپورتینگ برکنار شد، سرالکس فرگوسن بزرگ‌تر از آن بود که بزرگ‌ترین بازیکنان تیمش هم بخواهند تاثیری روی تصمیمات مدیریتی درباره حضور یا عدم حضور پدرخوانده اسکاتلندی روی نیمکت شیاطین سرخ بگذارند و مانوئل پیگرینی نخستین سرمربی رونالدو در رئال مادرید بود که کمتر از یک سال پس از ورود او، اخراج از نیمکت کهکشانی‌ها را تجربه کرد.

گروه نرم افزاری ماهور

نفرین بزرگ بانوی پیر

اوضاع برای ژوزه مورینیو به‌عنوان دومین سرمربی رونالدو در رئال هم کم و بیش مشابه پیش رفت و کارلو آنچلوتی و رافا بنیتس پیش از ورود زیدان به رختکن رئال، با حکم اخراج این تیم را ترک کردند. زیدان در کنار سر الکس فرگوسن، دیگر سرمربی کریس در طول دوران حرفه‌ای لقب گرفت که همزمان با حضور رونالدو در رختکن تیمش، ماندنی شد و پس از ورود ستاره پرتغالی به تورین برای بازی با پیراهن یوونتوس، هر 3 سرمربی بیانکونری از جمله ماسیمیلیانو الگری، مائوریتسیو ساری و آندره‌آ پیرلو با اخراج رختکن تیم را ترک کردند.

راه متفاوت تن‌هاخ

در منچستریونایتد، رونالدو در بدو ورودش اوله گنار سولسشائر را قربانی کرد، سپس رالف رانگنیک اگرچه اخراج نشد اما به تبع عدم توانایی در حل بحران حضور رونالدو در رختکن تیم ترجیح داد پا روی قرارداد 2 ساله‌اش با باشگاه گذاشته و پس از 6 ماه حضور از این تیم جدا شد و اریک تن‌هاخ هم اگر از همان ابتدا با حمایت مدیران و هواداران وارد رختکن نمی‌شد و در ماجرای اخراج رونالدو از گرفتن تصمیم شجاعانه عاجز می‌ماند، چه بسا نام سرمربی هلندی در این لیست بلند بالا به چشم می‌آمد.

… و حالا النصر

پس از پایان دوران حرفه‌ای رونالدو در بالاترین سطح فوتبال اروپا و رسیدن به النصر عربستان، درحالی که ستاره پرتغالی مشخصاً بسیار بزرگ‌تر از لیگ فوتبال این کشور بود، رودی گارسیا هم از کار برکنار شد.

او که در ابتدای مراسم معارفه مقابل دوربین‌ها به گارسیا اعلام کرد بین کریس رونالدو و سایر بازیکنان تیم فرق نگذارد و او را هر زمان که شایستگی نداشت در ترکیب تیم قرار ندهد، ظاهراً به تبع پخش یک آهنگ در رختکن تیم که به روحیه‌اش آسیب زده بود با سرمربی نه چندان کم‌تجربه به مشکل خورد و به‌تبع افت فاحش نتایج تیم پس از حضور رونالدو در رختکن که صدرنشینی و قهرمانی در جام حذفی را از آنها گرفت، گارسیا هم از هدایت النصر برکنار شد تا قربانیان حضور رونالدو در رختکن تیم‌ها، از میان مجموعاً 16 سرمربی به تعداد 14 خروجی، اغلب به تبع به مشکل خوردن با او یا دریافت حکم اخراج برسد.

نفر بعدی کیست؟

باید دید رونالدو که ظاهراً قصد ندارد از بازی‌های ملی خداحافظی کند، روبرتو مارتینس را هم تا پایان یورو 2024 به این لیست اضافه خواهد کرد یا سرمربی که فعلاً ترجیح داده از حضور رونالدو در ترکیب تیم بهره ببرد، از طلسم او در امان خواهد ماند؟ شاید این روزها اگر نظر هوادار نوجوان یوونتوس که بنری با پیام «چه کسی رونالدو را می‌خواهد؟» در دست داشت را جویا شوید و از او علت این تصمیم را بپرسید، پاسخ‌هایش چندان غیرمنطقی به نظر نرسند!

61 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا