آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

اظهارات عجیب رونالدو در شب پیروزی دراماتیک النصر؛ لیگ عربستان بین بهترین لیگ‌های جهان!

رونالدو می‌گوید لیگ عربستان به یکی از ۵ لیگ برتر جهان تبدیل خواهد شد.

نخستین فصل حضور کریستیانو رونالدو، برنده ۵ توپ طلای فوتبال جهان، قهرمان یورو ۲۰۱۶، برترین گلزن ملی دنیا و یکی از پرافتخارترین فوتبالیست‌های تاریخ در خاک عربستان سعودی کم کم به انتها می‌رسد.

 

اسطوره به محض آغاز تعطیلات ملی پائیزی و همزمان با برگزاری جام جهانی از اختلافات خود با کادر مربیگری جدید و مسئولان منچستر یونایتد پرده برداشت و در نهایت با توافق دوطرفه، با یکی از بزرگ‌ترین قراردادهای تاریخ ورزش جهان به ارزش بیش از ۲۰۰ میلیون یورو به شبه‌جزیره عربی آمد تا واپسین سال‌های دوران حرفه‌ای فوتبال خود را با پیراهن طلایی رنگ النصر عربستان طی کند. همزمانی این انتقال بزرگ که لیگ نیمه حرفه‌ای عربستان را به پای ثابت اخبار رسانه‌های ورزشی جهان تبدیل کرد با تلاش‌های مسئولان ورزشی این کشور در راه کسب میزبانی جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۳۰ از تلاش‌های پشت پرده سیاستمداران سعودی در راه تغییر چهره این کشور حکایت داشت و همچنان به نظر می‌رسد سعودی‌ها در حال طی کردن همان مسیری هستند که قطر در یک دهه گذشته پیمود و به برگزاری جام جهانی پاییزی پر زرق و برق در جنوب خلیج فارس منتهی شد؛ با این تفاوت که عربستان حتی پرخرج‌تر و غول‌آساتر از قطر وارد عرصه ورزش‌شویی شده و شیوخ سفیدپوش از هیچ تلاشی برای کسب میزبانی احتمالاً مشترک جام جهانی و تورنمنت‌های مشابه فروگذار نمی‌کنند. با وجود تمام اقدامات پر سر و صدای ولیعهد جوان این کشور برای اعطای آزادی‌های اجتماعی و اصلاحات فرهنگی، ناظران بین‌المللی معتقدند عربستان همچنان با تبدیل شدن به یک کشور عادی از نظر حقوق بشری فاصله زیادی دارد.

 

کریستیانو رونالدو تا پایان فصل تنها ۲ بار دیگر پیراهن النصر را به تن خواهد کرد و به نظر می‌رسد اسطوره این فصل را بدون کسب جام به پایان ببرد. مردی که در ۲ دهه اخیر قله‌های فوتبال را فتح می‌کرد، حالا سر از صحرا در آورده‌. با وجود پایان احتمالاً ناموفق فصل برای النصر، نمی‌توان رونالدو را در این ناکامی سرزنش کرد. کاپیتان ملی‌پوش پرتغال بعد از انتقال زمستانی به پایتخت عربستان در ۱۵ مسابقه لیگ با پیراهن النصر ۱۴ گل به ثمر رساند و ۲ پاس گل به هم‌تیمی‌هایش داد؛ هرچند ماه گذشته با شکست تلخ مقابل الهلال در دربی ریاض، عملاً امیدهای این تیم برای قهرمانی لیگ از بین رفت؛ پیش از آن که با شکست مقابل الوحده از مرحله نیمه نهایی رقابت‌های جام حذفی فوتبال عربستان موسوم به جام پادشاهی کنار بروند. با این حال گلزنی رونالدو در جریان مسابقه دیشب النصر مقابل الشباب، کورسوی اندک نور را برای طلایی پوشان زنده نگه داشت. النصر بازی باخته را با بازگشتی مهیج پیروز و فاصله ۳ امتیازی با الهلال صدرنشین حفظ شد؛ مسابقه با ۲ گل کریستین گوانسا، مهاجم ۳۰ ساله و آرژانتینی الشباب آغاز شد، اما یاران رونالدو پیش از پایان نیمه نخست با گل‌ اندرسون تالیسکا، بال سابق بنفیکا اختلاف را به حداقل رساندند. در ابتدای نیمه دوم، گلزنی عبدالرحمن غریب کار را به تساوی کشید؛ پیش از آنکه کریستیانو رونالدو روی پاس لوئیس گوستاوو از بیرون محوطه تیمش را به برتری برساند. گل زیبای رونالدو و خوشحالی بعد از گلش با سجده شکر به سبک بازیکنان مسلمان با استقبال هم‌تیمی‌ها و رسانه‌های عربی مواجه شد و النصر با ۶۳ امتیاز در رده دوم جدول، اختلاف امتیاز پیشین با الاتحاد صدرنشین را حفظ کرد تا امید اندک یاران رونالدو برای قهرمانی لیگ همچنان پابرجا بماند. شاگردان نونو اسپریتو سانتو در الاتحاد با وجود از دست دادن امتیاز مقابل التعاون و الهلال، همچنان با حاشیه امن ۳ امتیاز در صدر جدول قرار دارند و در فاصله ۲ هفته مانده به پایان فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر عربستان، برای قطعی کردن قهرمانی تنها به ۳ امتیاز دیگر احتیاج دارند. در صورت برابری امتیازات، نتیجه مسابقه رودررو ملاک خواهد بود و النصر در آخرین روزهای زمستان در ورزشگاه ملک عبدالله جده با تک گل رومارینیو مغلوب الاتحاد شد. از آخرین قهرمانی النصر در لیگ سعودی ۴ سال می‌گذرد و آنها فصل گذشته با ۶۱ امتیاز، پایین‌تر از الاتحاد و الهلال به جایگاه سوم لیگ دست یافتند.

گروه نرم افزاری ماهور

لیگ معتبر عربستان! 

کریستیانو رونالدو بعد از گلزنی در مسابقه دیشب در مصاحبه با شبکه ورزشی SSC عربستان از سطح بالای رقابت در لیگ برتر این کشور گفت: «از زمان آمدنم این لیگ پیشرفت زیادی داشته و فصل بعد هم بهتر از این خواهد بود.» ستاره ۳۸ ساله در اظهارات جالبی که ظاهراً با برنامه‌های تبلیغاتی ورزش عربستان بی‌ارتباط نیست، گفته: «به نظر من لیگ عربستان به تدریج و قدم به قدم به یکی از ۵ لیگ معتبر فوتبال جهان تبدیل خواهد شد. آنچه آنها نیاز دارند، زمان، امکانات و بازیکنان خواهد بود» فرمول سرراست رونالدو ساده به نظر می‌رسد اما مشخص نیست از نظر او گردآمدن بازیکنانی مطرح در حد ۵ لیگ معتبر اروپایی در شبه جزیره عربی چند دهه زمان نیاز خواهد داشت. نظرات عجیب رونالدو در حالی است که طبق گزارش اتلتیک و بر اساس میانگین قدرت تیم‌های حاضر در لیگ‌های فوتبال جهان، لیگ عربستان را می‌توان پایین‌تر از سطح سوم انگلیس، پنجاه و هشتمین لیگ برتر فوتبال دنیا دانست. رونالدو می‌گوید: «من اعتقاد دارم که این کشور ظرفیتی باورنکردنی دارد. مردم فوق‌العاده‌ای اینجا حضور دارند و این لیگ از نظر من جزء بهترین‌ها خواهد بود.»

 

حضور آلبا و بوسکتس 

سعودی‌ها با تکیه بر درآمدهای کلان نفتی از بلندپروازی دست برنمی‌دارند. چندی پیش یک منبع مطلع به رویترز خبر داد الهلال، رقیب مستقیم النصر در پایتخت عربستان برای به خدمت گرفتن لیونل مسی طی تابستان آینده، پیشنهادی رسمی به قهرمان جام جهانی ۲۰۲۲ و رقیب رونالدو در تمام طول هزاره جدید داده که ارزش آن از قرارداد هنگفت رونالدو بیشتر است. پیش‌تر، رسانه‌های معتبر ورزشی افشا کردند النصر تنها درصد اندکی از مبلغ خرید و دستمزد رونالدو را می‌پردازد و قسمت بیشتر آن به عهده مسئولان ورزشی عربستان است؛ موضوعی که در صورت جدی شدن انتقال مسی به ریاض احتمالاً تکرار خواهد شد. رسانه‌های عربی می‌گویند به دنبال پایان دوران حضور بوسکتس و آلبا در بارسلونا، الهلال قصد دارد این ۲ بازیکن را به پایتخت سعودی بکشد و از این طریق راه را برای حضور لیونل مسی هموار کند. امروز ال موندو خبر داد جوردی آلبا برای تمدید قرارداد با آبی اناری‌ها به توافق نرسیده و دوران یک دهه‌ای حضور او در کاتالونیا تمام شده است.

59 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا