آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

رونمایی از فهرست جدید تیم ملی؛ سورپرایز به سبک قلعه‌نویی

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران فهرست 24 نفره تیمش را برای انجام 2 بازی دوستانه مقابل تیم‌های ملی بلغارستان و آنگولا اعلام کرد.

تیم ملی فوتبال ایران در فیفادی ماه سپتامبر طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است 2 بازی دوستانه انجام بدهد. در گام نخست، شاگردان امیر قلعه‌نویی عازم بلغارستان خواهند شد تا شانزدهم شهریورماه در دیداری دوستانه مقابل تیم ملی فوتبال این کشور به میدان بروند و سپس 21 شهریورماه به میزبانی ورزشگاه آزادی تهران قرار است دوئل تیم‌های ملی ایران و آنگولا برگزار شود. در روزهای گذشته گمانه‌زنی‌های پرشماری درباره فهرست تیم ملی شکل گرفته بود که سرانجام امیر قلعه‌نویی تصمیم گرفت تا از بازیکنان منتخب خود رونمایی کند.

 

قلعه‌نویی در شرایطی فهرست جدید و 24 نفره تیم ملی را اعلام کرده که قرار است این فهرست بعد از برگزاری دوئل استقلال خوزستان و تراکتور تبریز به‌روزرسانی شود و همچنین سامان فلاح، اللهیار صیادمنش، محمدامین حزباوی و یاسین سلمانی به دلیل حضور در اردوی تیم امید در جمع شاگردان امیر قلعه‌نویی در فیفادی پیش‌رو نخواهند بود. امید نورافکن، مجید حسینی و محمد کریمی بازیکنانی هستند که به دلیل مصدومیت در فهرست جدید جایی ندارند و محمدحسین کنعانی‌زادگان هم مطابق خبرهایی که در روزهای گذشته منتشر شده بود، به دلیل مسائل انضباطی از فهرست تیم ملی کنار گذاشته شده و با هماهنگی کادرفنی تیم ملی و سردار آزمون، این مهاجم باتجربه هم در 2 بازی دوستانه پیش‌روی همراه تیم ملی نیست.

 

دوری حسینی از تیم ملی ادامه دارد!

امیر قلعه‌نویی تصمیم گرفت تا در خط دروازه بازهم به علیرضا بیرانوند به عنوان شماره یک اعتماد کند و پیام نیازمند هم دیگر دروازه‌بان دعوت‌شده به اردوی ملی است. در مقایسه با اردوی قبلی تیم ملی، در خط دروازه قلعه‌نویی تصمیم گرفته تا روی نام حسین پورحمیدی خط قرمز بکشد و به جای او از محمدرضا اخباری به اردوی ملی دعوت کرده است تا در اتفاقی جالب‌توجه، با وجود آنکه حسین حسینی در هفته‌های گذشته در لیگ برتر عملکرد درخشانی را داشت، برای دومین اردوی پیاپی نامش در فهرست تیم ملی بزرگسالان قرار نگیرد و دوری دروازه‌بان استقلال از خط دروازه تیم ملی ادامه‌دار باشد.

گروه نرم افزاری ماهور

 

دانشگر و مرادمند در نقش آلترناتیو کنعانی‌زادگان

سرمربی تیم ملی در خط دفاعی با توجه به مصدومیت مجید حسینی و البته کنار گذاشتن محمدحسین کنعانی‌زادگان به دلیل مسائل انضباطی تصمیم گرفته تا از مرتضی پورعلی‌گنجی، محمد دانشگر، روزبه چشمی و محمدحسین مرادمند دعوت کند که حضور دانشگر و مرادمند در فهرست جدید تیم ملی در نوع خود جالب‌توجه است. در پست دفاع راست، بازهم صادق محرمی و رامین رضاییان به اردوی ملی فراخوانده شده‌اند و در دفاع چپ هم میلاد محمدی و احسان حاج‌صفی که در آاِک آتن هم‌تیمی هستند باید برای حضور در ترکیب تیم ملی هم با یکدیگر رقابت داشته باشند.

سرلک، انتخاب جنجالی قلعه‌نویی در خط هافبک

محمد کریمی در اردوی قبلی تیم ملی حضور داشت و همراه تیم به مسابقات کافا رفت اما برای دو بازی دوستانه پیش‌رو، هافبک سپاهان به دلیل مصدومیت نمی‌تواند در جمع شاگردان امیر قلعه‌نویی حضور پیدا کند. سرمربی تیم ملی تصمیم گرفت تا به جای محمد کریمی از علی کریمی برای حضور دوباره در تیم ملی دعوت کند تا هافبک کایسری‌اسپور ترکیه به جمع ملی‌پوشان بازگردد. همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد با توجه به مصدومیت امید نورافکن و دوری سعید مهری از میادین، این دو بازیکن از فهرست جدید تیم ملی حذف شده و جای خود را به احمد نوراللهی و میلاد سرلک داده‌اند تا رسماً معافیت سربازی هافبک پرسپولیس تمدید شود. سعید عزت‌اللهی و علیرضا علیزاده دیگر هافبک‌های دفاعی دعوت‌شده به اردوی جدید تیم ملی هستند.

 

از حذف قایدی تا بازگشت قدوس!

قلعه‌نویی در پست وینگر و هافبک تهاجمی تصمیمات جالب‌توجهی گرفته است. در فهرست منتشره از سوی کادرفنی تیم ملی نام مهدی قایدی به چشم نمی‌خورد که حذف این ستاره خوش‌تکنیک در نوع خود عجیب و غیرمنتظره بود. در نقطه مقابل، محمد محبی همچنان در جمع چهره‌های موردعلاقه امیر قلعه‌نویی قرار دارد و وحید امیری، مهدی ترابی، علیرضا جهانبخش دیگر وینگرهای دعوت‌شده به اردوی جدید تیم ملی هستند و سورپرایز بزرگ سرمربی تیم ملی، دعوت دوباره از سامان قدوس است؛ آن‌هم در شرایطی‌که قدوس در ماه‌های گذشته از میادین به دور بوده اما قلعه‌نویی تصمیم گرفته تا به او در تیم ملی اعتماد کند.

 

خط حمله سرشناس با حضور زوج طارمی و شهریار

سرمربی تیم ملی ایران کمترین تغییر را در فهرست خود در خط حمله انجام داده است. با توجه به حضور صیادمنش در اردوی تیم امید و مرخصی آزمون برای عدم حضور در اردوی جدید تیم ملی، امیر قلعه‌نویی دستِ بازی برای انتخاب بازیکن جدید نداشت و همین مسئله باعث شده تا در خط حمله، قلعه‌نویی از شهریار مغانلو و رضا اسدی در کنار مهدی طارمی دعوت کند تا اردوی پیش‌روی تیم ملی حضور پیدا کنند تا تکلیف 24 بازیکن دعوت‌شده به اردوی تیم ملی مشخص شود. گفته می‌شود که بعد از برگزاری دیدار استقلال خوزستان و تراکتور تبریز احتمال دعوت از بازیکنانی مانند شجاع خلیل‌زاده و امیرحسین حسین‌زاده وجود دارد اما فعلاً در این‌باره کادرفنی تیم ملی تصمیمی نگرفته است.

 

فهرست 24 نفره تیم ملی فوتبال ایران برای دیدار با تیم‌های ملی بلغارستان و آنگولا

علیرضا بیرانوند، پیام نیازمند، محمدرضا اخباری، مرتضی پورعلی‌گنجی، محمد دانشگر، روزبه چشمی، محمدحسین مرادمند، صادق محرمی، رامین رضاییان، میلاد محمدی، احسان حاج‌صفی، علی کریمی، میلاد سرلک، احمد نوراللهی، سعید عزت‌اللهی، علیرضا علیزاده، محمد محبی، وحید امیری، مهدی ترابی، علیرضا جهانبخش، سامان قدوس، رضا اسدی، شهریار مغانلو و مهدی طارمی

59 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا