آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

رکوردی که پس از بیش از نیم‌قرن شریک پیدا کرد؛ حالا گولسیانی هم بهترین است

گیورگی گولسیانی با رکورد بهترین گلزن خارجی تاریخ پرسپولیس برابر شد.

آلن ویتل یکی از اولین بازیکنان خارجی تاریخ پرسپولیس است. این بازیکن بریتانیایی در اواخر دهه ۵۰ به پرسپولیس آمد و با تعطیلی جام تخت‌جمشید حضور این بازیکن در پرسپولیس پایان یافت. ویتل در بیش از یک فصل حضور خود در پرسپولیس ۱۵ گل برای پرسپولیس زد و حالا پس از ۵۵ سال یک بازیکن به رکورد او رسید.

 

وقتی یک مدافع بهترین گلزن می‌شود

در بسیاری از منابع، تعداد گل آلن ویتل در پرسپولیس ۱۶ گل ذکر شده ولی بررسی اسناد تاریخی نشان می‌دهد که ۱۵ گل تعداد گل صحیح این بازیکن است. ویتل یکی از گل‌های خود را در ضربات پنالتی پایان بازی زده که نباید در آمار لحاظ شود. صرف‌نظر از مهاجمان بی‌کیفیت خارجی تاریخ پرسپولیس، پرسپولیس مهاجمان خوب خارجی هم داشته ولی حضور آن‌ها در پرسپولیس گذرا بوده و شاید در صورتی‌که مهاجمانی نظیر یورگن لوکادیا یا ایمون زاید بیشتر در پرسپولیس می‌ماندند، این رکورد تا الان پابرجا باقی نمی‌ماند ولی سرانجام بازیکنی توانست به این رکورد برسد که کمتر توقع آن می‌رفت. گیورگی گولسیانی مدافع گرجستانی که فصل گذشته برای تقویت استحکام دفاعی پرسپولیس به این تیم پیوست، توانست با رکورد بهترین گلزن خارجی این تیم برابر شود.

 

گیورگی حالا بین اروپایی‌ها هم پیشتاز است

گیورگی گولسیانی قبل از حضور در پرسپولیس، در تیم‌هایی نظیر سپاهان، نساجی و ذوب‌آهن بازی کرد و در این تیم‌ها هم در نقش گلزن موفق ظاهر شد. گلی که گولسیانی مقابل ذوب‌آهن به‌ثمر رساند، بیست‌وششمین گل این بازیکن در تاریخ لیگ برتر است و حالا این بازیکن با عبور از اشپیتیم آرفی که ۲۵ گل زده بود، به تنهایی عنوان بهترین گلزن اروپایی تاریخ لیگ برتر را در اختیار دارد. کوین یامگا که ۲۱ گل به‌ثمر رسانده است، رقیب جدی گولسیانی در مسیر کسب عنوان بهترین گلزن اروپایی تاریخ لیگ برتر بود که فعلاً با توجه به آسیب‌دیدگی جدی پیش آمده، دور از میادین است. این بازیکن، سومین گلزن برتر اروپایی ادوار لیگ است.

گروه نرم افزاری ماهور
52 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا