آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

رکورد رویایی ستاره ایرانی در سری‌آ؛ ۶۴ دقیقه فرصت برای سردار کافی بود!

سردار آزمون به مانند دوره حضورش در فوتبال روسیه، برای ثبت اولین گل خود در سری‌آ مدت زمان زیادی را چشم‌انتظار نماند و در دقیقه 91 بازی با لچه موفق به گلزنی شد.

نقل‌وانتقالات تابستانه برای لژیونرهای فوتبال ایران در حالی به نقطه پایان خود رسید که به نظر می‌آمد مهدی طارمی به جمع بازیکنان شاغل در سری‌آ ایتالیا اضافه شود و به میلان بیپوندد اما با وجود آنکه طارمی در صدر اخبار قرار داشت، این انتقال رخ نداد و ستاره ایرانی در تیم پورتو ماندنی شد. در نقطه مقابل، با وجود طرح گمانه‌زنی‌هایی درباره جدایی احتمالی سردار آزمون از بایرلورکوزن، به نظر نمی‌رسید که این انتقال انجام شود اما او با قراردادی قرضی از لورکوزن جدا و به رم پیوست تا شاگرد ژوزه مورینیو شود.

 

آزمون که انتقال غیرمنتظره‌ای به فوتبال ایتالیا داشت، بعد از علی سامره و رحمان رضایی به سومین بازیکن ایرانی تبدیل شد که فرصت حضور در سری‌آ ایتالیا را به‌دست می‌آورد. تصمیم بحث‌برانگیز مورینیو برای حذف نام سردار آزمون از فهرست اروپایی تیمش باعث شد تا ستاره ایرانی راهی جز درخشش در ترکیب تیمش در سری‌آ ایتالیا و رقابت‌های جام حذفی نداشته باشد و آزمون امید داشت که بتواند با درخشش در این دو تورنمنت، جایگاه خود در ترکیب اصلی رم را مستحکم کند.

 

سرانجام آزمون به اعتماد مورینیو پاسخ داد!

روملو لوکاکو در کنار آندره بلوتی مهم‌ترین رقبای آزمون برای حضور در ترکیب اصلی رم محسوب می‌شوند و همین مسئله باعث شد تا او کار سختی برای جلب رضایت مورینیو داشته باشد. مهاجم 28 ساله فوتبال ایران که حرف‌وحدیث‌های پرشماری درباره عدم حضور او در جام ملت‌های آسیا مطرح است، بعد از آنکه در 3 هفته ابتدایی سری‌آ ایتالیا در فصل جدید به دلیل مصدومیت غایب بود، برای اولین‌بار در جدال با امپولی و در جریان برتری 7 گله شاگردان مورینیو وارد ترکیب رم شد و توانست 7 دقیقه فرصت بازی به‌دست آورد.

گروه نرم افزاری ماهور

 

سردار آزمون در هفته پنجم مقابل تورینو نیمکت‌نشین بود اما بعد از آن توانست در هفته ششم در جدال با جنوا و در مسابقه‌ای که رم با نتیجه 4 بر یک شکست خورد، 12 دقیقه به میدان برود. او همچنین در نبرد با فروزینونه، یک دقیقه شانس بازی در هفته هفتم سری‌آ را به‌دست آورد اما در نبرد با کالیاری، 90 دقیقه نیمکت‌نشین بود. به نظر می‌رسد که رفته‌رفته اعتماد مورینیو به مهاجم ایرانی تیمش بیشتر می‌شود؛ به‌طوری‌که آزمون در 3 بازی اخیر رم در سری‌آ شانس بازی در ترکیب تیمش را به عنوان یار تعویضی به‌دست آورده که سرانجام او شب گذشته موفق شد در نبرد با لچه که با برتری 2-1 به اتمام رسید پایه‌گذار کامبک تیمش در آخرین لحظات بازی شود و اولین گل خود در سری‌آ را به‌ثمر رساند.

 

آزمون در مجموع 6 حضورش در ترکیب رم، جمعاً 64 دقیقه به میدان رفته و اولین گل خود در سری‌آ ایتالیا را بعد از 64 دقیقه به‌ثبت رساند که آماری جالب‌توجه برای او محسوب می‌شود. او بعد از رحمان رضایی، دومین گلزن ایرانی در سری‌آ محسوب می‌شود؛ آن‌هم در شرایطی‌که رضایی در 128 بازی، تجربه ثبت 6 گل در سری‌آ را در کارنامه خود دارد و حالا آزمون می‌تواند برای تبدیل شدن به بهترین گلزن ایرانی تاریخ سری‌آ به رکورد او حمله کند.

 

سردار و عادت گلزنی‌های زودهنگام در تیم‌های جدید

مهاجم ایرانی پیش از حضورش در فوتبال ایتالیا، دوران پرفرازونشیبی را در لیگ روسیه و البته بوندس‌لیگای آلمان گذراند. سردار آزمون در دوران حضورش در فوتبال باشگاهی روسیه، برای تیم‌های روبین‌کازان، روبین کازان 2، روستوف و زنیت به میدان رفت که آمار گلزنی او در این تیم‌ها جالب‌توجه است. سردار آزمون رکورد زودترین گل خود برای یک تیم باشگاهی را در تیم روستوف دارد؛ جایی‌که او توانست در دومین حضورش در ترکیب روستوف و بعد از انجام تنها 33 دقیقه بازی برای تیم روسی، اولین گل خود با پیراهن روستوف را به‌ثمر برساند!

آزمون در مرحله انتخابی لیگ اروپا توانست با گلزنی برابر مولده، بعد از انجام 37 دقیقه بازی برای روبین‌کازان، نخستین گل خود برای این تیم را به‌ثمر برساند و در دوران حضورش در زنیت هم ستاره ایرانی بعد از 53 دقیقه بازی برای تیم روسی، توانست در پلی‌آف لیگ اروپا مقابل فنرباغچه گلزنی کند. سردار آزمون اولین گل خود برای بایرلورکوزن را بعد از 179 دقیقه در بوندس‌لیگای آلمان به‌ثبت رساند و ضعیف‌ترین آمار گلزنی او مرتبط با دوران حضورش در روبین‌کازان 2 است؛ جایی‌که او بعد از 405 دقیقه موفق به گلزنی برای تیم روسی شد.

 

*اولین گل سردار آزمون در تیم‌های جدیدش:

– روبین‌کازان (بعد از 27 دقیقه)

– روستوف (بعد از 33 دقیقه)

– زنیت (بعد از 53 دقیقه)

– رم (بعد از 64 دقیقه)

– بایرلورکوزن (بعد از 179 دقیقه)

– روبین‌کازان 2 (بعد از 405 دقیقه)

60 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا