آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

رکورد عجیب برای بیرانوند؛ سومین تعویض در نیمه اول

علیرضا بیرانوند تنها دروازه‌بان تاریخ تیم ملی است که ۳ بار در نیمه اول تعویض شده است.

تیم ملی در شرایطی مقابل بلغارستان به برتری یک گله دست یافت که باز هم علیرضا بیرانوند سنگربان ایران به خاطر آسیب‌دیدگی از زمین بازی خارج شد. بیرانوند که مدتها دروازه‌بان باثبات تیم ملی بود در ماه‌های اخیر با مصدومیت‌های مکرر فضا را برای سایر رقبا باز کرده است.

 

بیرانوند مصدوم‌ترین دروازه‌بان تاریخ تیم ملی

بیرانوند در شرایطی در دقایق ابتدایی بازی بلغارستان مجبور به ترک زمین شد که این اتفاق در آخرین بازی تیم ملی در فینال جام کافا برابر ازبکستان هم افتاد. بیرانوند در بازی اول ایران در جام‌جهانی برابر انگلیس، به دلیل مصدومیت دروازه تیم ملی را ترک کرد و ایران متحمل شکست سنگین ۶-۲ شد. بیرانوند که می‌تواند رکوردهای فوق‌العاده‌ای در تاریخ تیم ملی به ثبت برساند با ۳ بار تعویض در نیمه اول از این نظر رکورددار شد.

 

عبور بیرانوند از حجازی

تعویض دروازه‌بان در نیمه اول اتفاق غریبی است که بیشتر به خاطر مصدومیت اتفاق می‌افتد تا پیش از بازی امروز فقط ۶ بار در نیمه اول دروازه‌بان تیم ملی تعویض شد. یکی از معروف‌ترین این تعویض‌ها به مقدماتی جام‌جهانی ۱۹۹۴ و بازی ایران با تایوان درورزشگاه آزادی برمی‌گردد که احمدرضا عابدزاده به خاطر مصدومیت قادر به ادامه بازی نشد و این مصدومیت آینده حرفه‌ای دروازه‌بان افسانه‌ای تیم ملی را تحت تاثیر قرار داد. تا پیش از این ناصر حجازی با ۲ بار تعویض در نیمه اول رکورددار بود که حالا این رکورد به علیرضا بیرانوند تعلق دارد. این بازیکن در بازی دوستانه برابر پاکستان در سال ۱۹۷۰ در دقیقه ۴۰ تعویض شد. این دروازه‌بان در بازی با سریلانکا در انتخابی المپیک ۱۹۸۰ هم در دقیقه 18 تعویض شد.

گروه نرم افزاری ماهور
59 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا