آخرین مطلباخباربازی هاداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

خداحافظی زلاتان در شب دراماتیک سری آ؛ دور افتخار توأم با اشک در سن سیرو

زلاتان ابراهیموویچ در ۴۱ سالگی از جهان فوتبال خداحافظی کرد.

زلاتان ایبراهیموویچ، مهاجم تنومند، گلزن و موثر سوئدی در ۴۱ سالگی از جهان فوتبال خداحافظی کرد.

 

بعد از اتمام آخرین مسابقه فصل میلان در سری آ که با برتری ۳ بر یک مقابل هلاس ورونا همراه بود، زلاتان با چشمانی اشکبار، پایان کار خود روی چمن فوتبال را به هواداران پرشور حاضر در سن سیرو اطلاع داد. آخرین بازی او با پیراهن سرخ و سیاه میلان به مسابقه با اودینزه برمی‌گشت که از روی نقطه پنالتی موفق به باز کردن دروازه مارکو سیلوستری شده بود.

 

زلاتان ابراهیموویچ بعد از مسابقه دیشب گفت: «حتی اعضای خانواده‌ام هم از تصمیمم برای خداحافظی خبر نداشتند چون می‌خواستم هنگام اعلام آن، همه به طور همزمان خبر را بشنوند.» مهاجم سوئدی در طول ۲ مقطع بازی برای میلان در ۱۶۳ مسابقه مجموعاً ۹۳ بار دروازه حریفان را باز کرد. او زمستان ۲۰۲۰ بار دیگر به سری آ آمد و به روسونری کمک کرد قهرمانی فصل گذشته لیگ را جشن بگیرد که دومین اسکودتو او با پیراهن میلان به شمار می‌رفت. این مهاجم شاخص که در طول دوران حرفه‌ای خود مجموعاً ۵۶۱ گل برای باشگاه‌ها و تیم ملی خود به ثمر رسانده‌ بود در طول دوران بازی‌اش هیچ‌وقت از حواشی گوناگون و اظهارات خبرساز جدا نشد.ویژگی‌های شخصیتی خاص که می‌توان آن‌ها را در غرور مثبت و اعتماد به نفس خلاصه کرد، سازنده‌ترین عنصر در رشد و ارتقای یکی از برترین مهاجمان جهان فوتبال در هزاره جدید بود.

گروه نرم افزاری ماهور

 

بعد از مسابقه دیشب، مراسم کوچکی کنار زمین برگزار شد که هواداران میلان با تشویق بی‌امان و هم‌تیمی‌ها با گارد افتخار مهاجم کهنه‌کار خود را مشایعت کردند. زلاتان خطاب به هواداران گفت: «من از فوتبال خداحافظی می‌کنم اما نه از شما»

 

مهاجم قدرقدرت سوئدی فوتبالی خود را در سال ۱۹۹۹ از مالمو سوئد آغاز کرد و سفر اروپایی خود را در منچستریونایتد، بارسا، یوونتوس، میلان، اینتر و پاری‌سن ژرمن پی گرفت؛ پیش از آنکه به لیگ فوتبال آمریکا و باشگاه LA گلکسی برود. سال ۲۰۰۹ طی یک معاوضه پرسروصدا جایش در اینتر را با ساموئل اتوئو عوض کرد و به جمع آبی اناری‌ها پیوست. او همچنین ۱۲۲ بار موفق به پوشیدن پیراهن تیم ملی کشورش شد و در این مسابقات مجموعاً ۶۲ گل به ثمر رساند که رکورد گلزنی تاریخ صلیبی پوشان به شمار می‌رود. او بسیاری از رکوردهای گلزنی باشگاه‌هایی که پیراهن آن را به تن کرده در اختیار دارد و مجموعاً ۱۱ بار در جمع نامزدهای توپ طلای فوتبال جهان قرار گرفت و در سال ۲۰۱۳ به رتبه چهارم آن دست یافت. او در همان سال به دلیل گل اعجاب‌آورش در مصاف با انگلیس جایزه پوشکاش را گرفت و در ترکیب منتخب سال فیفا قرار گرفت، در حالی که یک سال قبل‌تر کفش طلا را از آن خود کرده بود.

 

خداحافظی زلاتان تنها درام مسابقه دیشب نبود. شکست ۳ بر یک ورونا مقابل میلان به این معنا بود که در لب مرز سقوط و بقا در جدول سری آ، اسپزیا و ورونا در شرایطی مشابه از نظر امتیازی قرار گرفتند و حالا باید در مسابقه پلی‌آف سقوط در مقابل یک‌دیگر قرار بگیرند. این نخستین پلی‌آف مشابه در ۱۸ سال اخیر فوتبال ایتالیا است. با توجه به شکست رقیب، یک امتیاز برای هریک از ۲ تیم کافی بود تا تمدید دوران بقا در سطح اول را جشن بگیرد اما تساوی رم و اسپزیا با پنالتی دیرهنگام پائولو دیبالا بر باد رفت تا فصل غم‌انگیز جالوروسی با کسب سهمیه لیگ اروپا در آخرین ثانیه و با رستگاری به اتمام برسد و بیانکونری راهی لیگ کنفرانس اروپا شود. خطای کلوین آمیان روی استفان الشراوی منجر به اخراج مدافع اسپزیا و پنالتی دقیقه ۹۰ شد که آنها را با همان ۳۱ امتیاز در جایگاه هفدهم جدول نگه داشت. ورونا که با کسب تساوی در مسابقه همزمان می‌توانست از خطر سقوط فرار کند. گل دقیقه ۷۲ داویده فاراونی پنالتی الیویر ژیرو را خنثی کرد اما رافائل لیائو، ستاره تازه تمدیدکرده روسونری با به ثمر رساندن ۲ گل در واپسین دقایق، این امتیاز حیاتی را از شاگردان مارکو زافارونی گرفت.

در دیگر مسابقه دیشب، ناپولی قهرمان با برتری ۲ بر صفر مقابل تیم انتهای جدولی سامپدوریا فصل را به پایان برد و به آمار ۹۰‌ امتیاز در رقابت‌های این فصل رسید؛ در حالی که ویکتور اوسیمن موفق شد بیست و ششمین گل فصل خود را به ثمر برساند. همچنین آتالانتا با کسب برتری ۵ بر ۲ مقابل تیم 10 نفره مونزا کنار رم، جواز حضور در رقابت‌های فصل آینده لیگ اروپا را به دست آورد.

51 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا