آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

«ساپینتو» و چالش آخرین بازی لیگ؛ در انتظار ناشناخته‌ترین استقلالِ فصل؟

سرمربی استقلال قصد دارد تا در آخرین مسابقه لیگ برتر تیمش را با ترکیبی متفاوت به میدان بفرستد.

آبی‌پوشان پایتخت در آخرین روز از رقابت‌های لیگ بیست‌ودوم هیچ شانسی برای قهرمانی ندارند و حتی با توجه به شکست در بازی رودررو مقابل سپاهان، امیدی هم به کسب رتبه دوم جدول ندارند و جایگاه‌شان در موقعیت سوم را تثبیت‌شده می‌بینند و تمرکزشان را روی موفقیت در مسابقات جام حذفی گذاشته‌اند. شاگردان ریکاردو سا پینتو در این مسابقات توانسته‌اند به جمع 4 تیم برتر راه پیدا کنند و بعد از پایان کار رقابت‌های لیگ برتر، باید در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی مقابل نساجی مازندران صف‌آرایی کنند.

 

ریکاردو سا پینتو با توجه به در پیش بودن دیدار حساس با نساجی و البته تشریفاتی بودن دوئل با تراکتور تبریز به سراغ تغییر و تحولات گسترده در فهرست تیمش رفته و به دنبال آن است تا به بازیکنی که در طول فصل فرصت بازی کمتری رسیده امروز (پنجشنبه) میدان بدهد. به نظر می‌رسد که ترکیب امروز استقلال با حضور چند بازیکن جوان و البته چهره‌های باتجربه چینش خواهد شد و بعید به نظر می‌رسد که سا پینتو بخواهد تمامی مهره‌های کلیدی خود را در مسابقه امروز نیمکت‌نشین کند.

 

بزرگ‌ترین تغییر در خط دروازه

حسین حسینی که در دیدارهای گذشته عملکرد خوبی از خود به جای نگذاشته بود، امروز جایی در فهرست آبی‌ها ندارد و روز گذشته باشگاه استقلال اعلام کرد که ریکاردو سا پینتو با توجه به فصل پرفشاری که حسینی پشت سر گذاشته، با تصمیم سا پینتو این دروازه‌بان شماره یک امروز استراحت می‌کند. حسینی در حالی در فهرست آبی‌ها غایب است که هنوز علیرضا رضایی هم به فرم ایده‌آل نرسیده تا خبری از حضور دروازه‌بان اول و دوم آبی‌ها مقابل تراکتور تبریز نباشد.

گروه نرم افزاری ماهور

 

سینا سعیدی‌فر و محمدرضا دیناروند گزینه‌های حضور در خط دروازه استقلال هستند که به نظر می‌رسد سعیدی‌فر که در فصل جاری برای دقایقی مقابل نفت مسجدسلیمان به میدان رفت، شانس بیشتری برای حضور در دروازه آبی‌ها داشته باشد تا برای اولین‌بار به صورت رسمی در ترکیب اولیه استقلال در لیگ برتر قرار گیرد.

 

خط دفاعی آبی‌ها زیرورو می‌شود

عارف غلامی هم در شرایطی مشابه حسین حسینی قرار گرفته و اعلام شده که با تصمیم ریکاردو سا پینتو این مدافع باتجربه هم استراحت خواهد کرد تا در غیاب غلامی، محمدحسین مرادمند احتمالاً در کنار رافائل سیلوا زوج خط دفاعی آبی‌ها را شکل بدهند. در سمت راست، همچنان خبری از بازگشت کوین یامگا نیست تا ریکاردو سا پینتو از میان صالح حردانی و رضا میرزایی احتمالاً بار دیگر به حردانی اعتماد کند و این مدافع راست را در ترکیب تیمش قرار بدهد.

 

ابوالفضل جلالی دیگر شگفتانه سا پینتو برای دیدار با تراکتور تبریز است. مدافع جوان و چپ‌پای آبی‌ها که در فصل جاری بیشتر سکونشین بوده و فرصت بازی به‌دست نیاورده، حالا در هفته پایانی لیگ برتر این فرصت را خواهد داشت تا در قامت جانشین جعفر سلمانی به ترکیب آبی‌ها اضافه شود و بتواند توانایی‌های خود را به ریکاردو سا پینتو اثبات کند.

«روزبه» و بازگشت با بازوبند کاپیتانی؟

زبیر نیک‌نفس با وجود نمایش خوبی که هفته گذشته مقابل مس رفسنجان داشت، گویا در بازی امروز در ترکیب اولیه قرار نخواهد گرفت و ریکاردو سا پینتو قصد دارد تا بعد از مصدومیت به وجود آمده برای روزبه چشمی، هافبک باتجربه تیمش را در میانه زمین در دیدار حساس با تراکتور تبریز بیازماید. احتمال دیگر مطرح شده هم بازی دادن به امید حامدی‌فر است که چندان دور از ذهن به نظر نمی‌رسد اما با توجه به غیبت حسین حسینی در ترکیب آبی‌ها به نظر می‌رسد که روزبه چشمی با بازوبند کاپیتانی به ترکیب آبی‌ها بازخواهد گشت.

 

سعید مهری همچنان یکی از مهره‌های مورد اعتماد ریکاردو سا پینتو است و احتمالاً امروز برابر تیم سابقش از ابتدا در ترکیب استقلال قرار خواهد گرفت. ریکاردو سا پینتو از میان آرش رضاوند و مهدی مهدی‌پور قصد دارد که به هافبک شماره 9 تیمش میدان بدهد و گویا با توجه به عدم بهبودی مصدومیت رضاوند، سرمربی استقلال در نظر دارد تا همچنان به هافبک خلاق آبی‌ها استراحت بدهد تا با آمادگی کامل مهیای حضور در جام حذفی شود.

 

چینش خط حمله با یک سورپرایز؟

رضا میرزایی، پیمان بابایی، سبحان خاقانی و امیرعلی صادقی گزینه‌های در دسترس ریکاردو سا پینتو برای حضور در پست وینگر هستند اما به نظر می‌رسد که سرمربی استقلال قصد ندارد ریسک بزرگی را انجام بدهد و با توجه به نمایش درخشان محمد محبی و مهدی قایدی در دوئل با مس رفسنجان، احتمالاً این دو ستاره در آخرین بازی آبی‌ها در لیگ بیست‌ودوم هم در ترکیب اصلی استقلال قرار خواهند گرفت.

 

سرمربی استقلال هنوز در انتخاب مهاجم هدف تیمش مردد است و از میان امیرارسلان مطهری، پیمان بابایی، سجاد شهباززاده و آرمان رمضانی گزینه نهایی ریکاردو سا پینتو مشخص نیست و با توجه به چرخشی میدان دادن سا پینتو به مهاجمان تیمش، این احتمال وجود دارد که بعد از ارائه فرصت به مطهری و بابایی، در مسابقه امروز نوبت به سجاد شهباززاده برسد و این مهاجم باتجربه برای طلسم‌شکنی و زدن اولین گل خود در لیگ بیست‌ودوم تلاش کند.

53 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا