آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

مصدومیت‌هایی که دست «ساپینتو» را می‌بندد؛ مُشت مرد پرتغالی باز شد؟

به نظر می‌رسد ترکیب خط دفاعی استقلال برای دربی پایتخت در فینال جام حذفی مشخص شده است.

آبی‌پوشان پایتخت تمرینات خود را برای حضور موفق در دیدار با پرسپولیس در فینال جام حذفی دنبال می‌کنند و به دنبال آن هستند تا بتوانند فصل را با کسب جام به پایان ببرند. شاگردان ریکاردو سا پینتو امروز (سه‌شنبه) آخرین جلسه تمرینی خود پیش از دربی پایتخت را برگزار می‌کنند و بعد از این جلسه تمرینی، سا پینتو فهرست 20 نفره موردنظرش را انتخاب خواهد کرد و به صورت رسمی مشخص خواهد شد که کدام بازیکنان شانس حضور در فهرست آبی‌ها در آخرین بازی فصل را از دست داده‌اند.

 

سا پینتو برای انتخاب فهرست 20 نفره تردیدهایی دارد اما به نظر می‌رسد که با توجه به مصدومیت‌ها و البته محرومیت به وجود آمده، سرمربی پرتغالی آبی‌ها کار آسان‌تری برای انتخاب فهرست موردنظرش داشته باشد. مهدی مهدی‌پور هافبک میانی استقلال به دلیل محرومیت در بازی فردا مقابل پرسپولیس غایب است و رضا میرزایی هم که به واسطه مصدومیت از ناحیه رباط صلیبی قادر به همراهی تیمش در دیدار با پرسپولیس نخواهد بود. ریکاردو سا پینتو در کنار این دو بازیکن، نگران شرایط جسمانی کوین یامگا و عارف غلامی است و به نظر می‌رسد که غیبت احتمالی این دو ستاره باعث شده تا ترکیب خط دفاعی آبی‌ها نمایان شود.

 

سرباز آبی‌ها، زوج «سیلوا» در دربی؟

محمدحسین مرادمند فصل گذشته یکی از ارکان موفقیت استقلال در لیگ بیست‌ویکم بود و نقش پررنگی در قهرمانی آبی‌ها در لیگ برتر داشت. مرادمند بعد از آنکه به خدمت سرباز رفت و مجدداً به جمع آبی‌پوشان پایتخت بازگشت، جایگاه خود را در ترکیب استقلال از دست داد و با وجود عملکرد درخشان در خط دفاعی آبی‌پوشان، نتوانست نظر مساعد سا پینتو را به خود جلب کند و بیش از آنکه در ترکیب آبی‌ها قرار بگیرد، نیمکت‌نشین و یا حتی سکونشین بود و شانس حداقلی برای بازی به‌دست آورد.

گروه نرم افزاری ماهور

 

مرادمند در فصل اخیر در 10 بازی برای استقلال به میدان رفت که نکته جالب‌توجه اینکه در حضور این مدافع باتجربه، آبی‌ها هیچ‌گاه شکست نخورده‌اند و 7 برد و 3 تساوی در کارنامه استقلال در زمان حضور محمدحسین مرادمند به چشم می‌خورد. مدافع باتجربه استقلال که در دربی رفت در فصل جاری هم در ترکیب اصلی حضور داشت، با توجه به مصدومیت پیش آمده برای عارف غلامی، بار دیگر کاندیدای حضور در ترکیب استقلال شده و به نظر می‌رسد به مانند دربی رفت، بازهم زوج محمدحسین مرادمند و رافائل سیلوا در خط دفاعی استقلال در مسابقه فردا (چهارشنبه) در فینال جام حذفی مقابل پرسپولیس به میدان خواهند رفت.

 

خیال «حردانی» آسوده شد؟

کوین یامگا بعد از طرح شایعات گوناگون سرانجام به تهران بازگشت و در تمرینات استقلال حضور پیدا کرد. یامگا با وجود بازگشت به تمرینات استقلال اما هنوز نتوانسته در تمرینات گروهی و پرفشار حضور فعالی داشته باشد و همین مسئله باعث شده تا ریکاردو سا پینتو نسبت به انتخاب یامگا در ترکیب اصلی تیمش مردد شود و به نظر می‌رسد سرمربی پرتغالی استقلال راهی جز نیمکت‌نشین کردن ستاره فرانسوی در دربی پایتخت ندارد.

 

سا پینتو چشم‌انتظار برگزاری آخرین جلسه تمرینی تیمش است و بعد از این جلسه تمرینی قرار است درباره پست دفاع راست تصمیم بگیرد. در صورت عدم رسیدن یامگا به فرم ایده‌آل، سرمربی استقلال باید بار دیگر به صالح حردانی اعتماد کند؛ آن‌هم در شرایطی که حردانی در دربی دور برگشت به جای کوین یامگا که به دلیل آسیب‌دیدگی از ترکیب استقلال خارج شد، به ترکیب استقلال اضافه شد و در هفته‌های گذشته دفاع راست آبی‌ها بود و عملکرد پرنوسانی داشت.

ریکاردو سا پینتو امروز قرار است ترکیب خط دفاعی تیمش را نهایی کند اما اگر کادر پزشکی نظر به عدم حضور عارف غلامی و کوین یامگا در ترکیب استقلال بدهند، شماتیک خط دفاعی آبی‌ها مشخص می‌شود و در غیاب این دو ستاره به نظر می‌رسد که استقلال با ترکیب محمدحسین مرادمند، رافائل سیلوا، صالح حردانی و جعفر سلمانی در خط دفاع مقابل پرسپولیس قرار گیرد.

45 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا