آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

سبقت العربی از غول‌های سعودی تکمیل شد؛ قهرمان یورو در قطر

مارکو وراتی با قراردادی ۴۵ میلیون یورویی به العربی پیوست.

انتقال مارکو وراتی، ستاره پاری سن ژرمن به العربی قطر رسمیت یافت و هافبک تیم ملی ایتالیا از این به بعد در سواحل جنوبی خلیج فارس به فوتبال ادامه خواهد داد. باشگاه قطری برای خرید او ۴۵ میلیون یورو پرداخت کرده و با وراتی قراردادی ۳ ساله امضا کرده که او را تا تابستان ۲۰۲۶ در قطر نگه می‌دارد.

وراتی یکی از برترین هافبک‌های پاری سن ژرمن در طول دهه گذشته بود و به تعبیر متوئیدی نقش خود را بر تاریخ باشگاه پایتخت‌نشین حک کرد. او دسامبر گذشته قرارداد ۴ ساله جدیدی با پاریس امضا کرده‌‌ بود اما بعد از حضور لوئیس انریکه در جایگاه سرمربیگری قهرمان لیگ یک فرانسه، جایگاه خود در تیم را از دست داد و از ابتدای پنجره تابستانی نقل و انتقالات خبرهایی در مورد انتقال قریب‌الوقوع او به خاورمیانه شنیده می‌شد. با این حال تیمی که توانست بر سر تأمین هزینه خرید او با پاریسن ژرمن به توافق برسد نه الهلال و الاهلی بلکه العربی قطر بود. پنجره تابستانی نقل و انتقالات در قطر همچنان باز است و «فریق الاحلام» در انتقالی رویایی با پرداخت هزینه‌ای کلان، هافبک نه چندان سالخورده ایتالیایی را به لیگ ستارگان کشوری رساند که یکی از شاهزادگانش بر کرسی مالکیت پاری سن ژرمن تکیه کرده. وراتی در مورد یک دهه حضورش در پارک دپرنس می‌گوید: «پوشیدن لباس پاری سن ژرمن، شانه به شانه بازیکنان فوق‌العاده، فراوان بازی کردن و کسب ۳۰ جام مایه افتخار است. شهر پاریس، باشگاه پاریس و هوادارانش همیشه جایگاهی ویژه در قلب من خواهند داشت. من تا ابد پاریسی خواهم بود.»

وراتی هرگز در سطح اول فوتبال کشور خودش بازی نکرد و سال ۲۰۱۲ در سن ۱۹ سالگی با انتقالی به ارزش ۱۲ میلیون یورو از پسکارا به پاریس رفت. سرنوشت اینگونه بود که تمام دوران حرفه‌ای قهرمان یورو ۲۰۲۰ در سطح اول فوتبال اروپا در پاری سن ژرمن خلاصه شود. هافبک ۳۱ ساله در طول ۱۱ فصل ۴۱۶ بار برای پاریس به میدان رفت و به دومین بازیکن باتجربه تاریخ باشگاه تبدیل شد. حاصل دوران حضور او در پایتخت فرانسه ۹ قهرمانی لیگ و ۶ قهرمانی در هر یک از ۲ جام حذفی داخلی این کشور بود. وراتی همچنین در ۵۵ مسابقه ملی پیراهن لاجوردی آتزوری را به تن کرده و سابقه به ثمر رساندن ۳ گل ملی را در کارنامه دارد. ضمن اینکه در جریان برتری شیرین مقابل تیم ملی انگلیس در فینال یورو ۲۰۲۰ در ورزشگاه ومبلی، جزئی از ترکیب اصلی تیم ملی ایتالیا بود. این هافبک خلاق و کاربلد حالا پیراهن تیمی را به تن خواهد کرد که رقابت‌های فصل گذشته سوپر لیگ قطر را با کسب رده دوم به اتمام رساند و فصل جدید را با ۳ تساوی آغاز کرده. العربی به دلیل شکست مقابل آلمالیق ازبکستان شانس حضور در دور گروهی رقابت‌های فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا را هم از دست داد.

گروه نرم افزاری ماهور
61 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا