آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

سد بزرگ پیش پای بارسلونای جان گرفته؛ ایستگاه سن مامس

اتلتیک بیلبائو با انگیزه رسیدن به لیگ قهرمانان اروپا از بارسلونا پذیرایی می‌کند.

نتایج بازی‌های اخیر برای بارسلونا نشان می‌دهد تصمیم جدایی برای ژاوی، شوک و تاثیرش را در عملکرد بازیکنان تحت فرمانش داشته و بارسا به فرم خوبی رسیده است. بازی آخر این تیم و بازگشت آبی و اناری‌ها به قالب یک مدعی حتی شایعاتی در مورد احتمال ماندنی شدن ژاوی را بر سر زبان‌ها انداخت. این بارسلونای جان گرفته امروز به خانه بیلبائو می‌رود تا عیار واقعی‌اش معلوم شود. عیار واقعی تیم ژاوی در سن مامس و مقابل رقیبی به آمادگی بیلبائو مشخص خواهد شد؛ جایی که این تیم مدت‌هاست در حال بردن بازی‌هایش است و به جز رئال مادرید هیچ رقیبی در این فصل موفق به غلبه بر بیلبائو در خانه‌اش نشده. بارسلونا با بردن این مسابقه جسارتی به اندازه رئال صدرنشین پیدا خواهد کرد.

 

اتلتیک بیلبائو؛ شاهکار والورده

سرمربی سابق آبی و اناری‌ها با چارچوب خاص باشگاهش کنار آمده و با همین بضاعت تیمی ساخته که ادعای رسیدن به لیگ قهرمانان اروپا را دارد. بلوگرانا دیگر 3 بازی 3 بازی گل نمی‌خورد و اتلتیکومادرید و ژیرونا را هم شکست داده . بیلبائو با ستاره‌هایی برخاسته از ایالت باسک در خانه خودش و پیش چشم هواداران خودی جسارت دیگری دارد و از آغاز فصل و شکست هفته اول مقابل رئال، هیچ تیمی در سن مامس موفق به غلبه بر این تیم نشده. بیلبائو 7 بازی خانگی آخرش در لیگ را با پیروزی پشت سر گذاشته و 4 بازی در این بازه را با حداقل 3 گل زده به پایان رسانده. بنابراین آنها میزبان قدرتمندی برای بازی امشب خواهند بود و فقط به پیروزی در این مسابقه می‌اندیشند. بیلبائو در این فصل سابقه شکست دادن و حذف بارسلونا در جام حذفی را در کارنامه دارد تا همه ویژگی‌های روحی لازم برای ایستادگی مقابل آبی و اناری‌ها در اندوخته‌های شاگردان والورده قرار داشته باشد. برد در این مسابقه خانگی و مقابل آبی و اناری‌ها به منزله یک مرحله صعود بیلبائو به افقی جدیدتر و رسیدن به چشم‌اندازی جاه‌طلبانه‌تر خواهد بود.

 

بارسلونا؛ تداوم فرم خوب

در اردوی شاگردان ژاوی اتفاقی افتاده. نشریات و رسانه‌ها از این اتفاق بی‌خبرند اما نتایج به رخ دادن آن گواهی می‌دهند. بارسا زنده شده و در حال جبران روزهای سختی است که برای هوادارانش رقم زد. پس از شکست مقابل ویارئال در آن مسابقه عجیب، حال و روز بارسلونا و بخصوص خط دفاعی این تیم رو به بهبودی است و برای اولین بار بعد از 5 مسابقه کاتالان‌ها موفق به ثبت یک کلین‌شیت شدند. آخرین باری که بارسلونا در لالیگا حریفی را با اختلاف 3 گل برده بود به هفته پنجم رقابت‌های این فصل مربوط می‌شد اما آنها در بازی گذشته باز هم شمه‌ای از یک تیم بزرگ را به نمایش گذاشتند و با در هم کوبیدن ختافه اعلام کردند می‌خواهند به جمع مدعیان بازگردند. رئال مادرید در مستایا تن به تساوی داده و بارسا در صورت بردن بازی امروز به 6 امتیازی صدر جدول خواهد رسید. با فاصله 6 امتیازی برای تیمی جان گرفته و به فرم خوب بازگشته این سوال مطرح می‌شود؛ چرا نباید به قهرمانی هم فکر کنند؟ عنوانی که در صورت به دست آمدنش توسط بارسلونای درگیر مشکلات این فصل، دیگر نه تنها هیچ کس اجازه حرف زدن راجع به خداحافظی با ژاوی را نخواهد داشت، بلکه احتمالا هیچ کس اجازه جدایی خود خواسته این سرمربی را هم به او نمی‌دهد. ستاره‌های تیم ژاوی در حال دریبل کردن مشکلات و گلزنی به دنیای پر از گرفتاری مالی این تیم هستند و می‌خواهند امشب در سن مامس با بردن میزبان مدعی خود نشان دهند برای بازگشت به رقابت قهرمانی آماده‌اند.

گروه نرم افزاری ماهور

سابقه رویارویی

تاریخ بازی‌های چند سال اخیر بارسلونا و بیلبائو به شکل عجیبی در حال تکرار است. میزبان مسابقه امشب در سال‌های اخیر در لالیگا همواره مغلوب میهمان بزرگش شده اما در خلال همین شکست‌ها در جام حذفی مقابل بارسا، بارها برنده از زمین بیرون آمده. در مجموع بازی‌های 2 تیم در طول تاریخ اگر چه بارسلونا با 121 برد خیلی از حریف امشب جلوتر قرار دارد اما 80 پیروزی برای اتلتیک بیلبائو هم سابقه‌ای بزرگ و درخشان و دفتر خاطراتی پر از شکوه به شمار می‌رود. بهترین گلزن تاریخ این مسابقه لیونل مسی است. او با 29 گل به بیلبائو در پیراهن بارسا در این مسابقه جاودانه شده و کسی جرات نزدیک شدن را هم ندارد!

 

فرم 2 تیم در 5 بازی آخر لیگ

اتلتیک بیلبائو

باخت مقابل رئال بتیس، برد مقابل ژیرونا، تساوی مقابل آلمریا، برد مقابل مایورکا، تساوی مقابل کادیس.

8 گل زده، 5 گل خورده، 2 بازی بدون گل زده، 2 بازی با حداقل 3 گل زده و 2 کلین‌شیت.

 

بارسلونا

برد مقابل ختافه، برد مقابل سلتاویگو، تساوی مقابل گرانادا، برد مقابل آلاوس، باخت مقابل ویارئال.

15 گل زده، 10 گل خورده، فقط یک بازی با کمتر از 3 گل زده، گلزنی در تمام بازی‌ها، 2 بازی با حداقل 3 گل خورده و یک کلین‌شیت.

67 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا