آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

عکس سیتی در جام قهرمانی لیگ برتر؛ ۳ در ۳، ۳۳!

سی و سومین گل فصل هالند، اختلاف 3 گله منچسترسیتی مقابل آرسنال و افزایش احتمال سومین قهرمانی متوالی تیم پپ را رقم زد.

منچسترسیتی با برتری 4 بریک خانگی مقابل آرسنال در حساس‌ترین بازی فصل لیگ برتر انگلیس در چارچوب هفته سی و سوم این رقابت‌ها، گام بلندی برای سومین قهرمانی متوالی و پنجمین قهرمانی در 6 فصل اخیر لیگ برتر انگلیس برداشت.

 

گل زودهنگام دی‌بروینه، سیتی را در موضع برتر قرار دارد و گل استونز در ثانیه‌های پایانی نیمه اول که توسط VAR تایید شد، میزبان را با رضایت کامل به رختکن فرستاد. گل سوم توسط دی‌بروینه در دقیقه 54 تیر آخر به پیکر آرسنال بود و هر چند میهمان اختلاف را با گل هولدینگ در دقیقه 86 به 2 رساند اما حسن ختام بازی، گل هالند در آخرین ثانیه‌های نیمه دوم بود. با این نتیجه، هر چند آرسنال 75 امتیازی کماکان در صدر است اما سیتی 73 امتیازی در صورت بردن هر 2 بازی عقب افتاده جای این تیم را می‌گیرد؛ آنچه در نهایت تیم پپ را به دستاورد آرسنال، منچستریونایتد (2 بار)، هادرزفیلد و لیورپول به عنوان رکوردداران قهرمانی متوالی در سطح اول لیگی انگلیس ( هر کدام 3 بار متوالی) می‌رساند. قهرمانی مورد اشاره، نهمین قهرمانی سیتی در سطح اول لیگی خواهد بود؛ پنجمین قهرمانی در 6 فصل اخیر. علاوه بر این سیتی به فینال جام حذفی و نیمه نهایی لیگ قهرمانان رسیده و اگر قهرمان هر 2 جام شود، با احتساب جام لیگ برتر پس از منچستریونایتد، دومین فاتح سه‌گانه فوتبال انگلیس و هشتمین اروپایی رقم زننده این کار بزرگ پس از سلتیک، آژاکس، آیندهوون، منچستریونایتد، بارسلونا (2 بار)، اینتر، بایرن‌مونیخ (2 بار) نام می‌گیرد.

 

تکرار تاریخ 

آرسنال هر 4 بازی اخیر بدون برد خودش را در موضع صدرنشین شروع کرد و برای اولین بار از زمان کار مشابه توسط خودش در مارس 2008، یک تیم صدرنشین لیگ برتر را صاحب این رکورد منفی کرد.

گروه نرم افزاری ماهور

 

رکورد هالند 

هالند با موهای باز کرده، سی و سومین گل فصلش را به ثمر رساند تا صاحب رکورد بیش‌ترین گل زده توسط یک بازیکن در فصول 20 تیمی تاریخ لیگ برتر نام بگیرد. درخشش او تنها در گلزنی خلاصه نشد. ستاره نروژی با نقش‌آفرینی در گل‌های دیگر تیمش حالا با 7 پاس گل تنها دی‌بروینه (16)، ساکا (11)، توسارد (9) و رابرتسون و اولیسه (8) را در جدول سازندگان بیش‌ترین گل در فصل جاری لیگ برتر انگلیس، بالاتر از خودش می‌بیند.

 

هفت‌گانه دی‌بروینه

دی‌بروینه به عنوان زننده گل اول و سوم سیتی حالا 7 گل به آرسنال زده و گربه سیاه این تیم است. به عبارت بهتر الماس بلژیکی به آرسنال 2 گل بیش از بقیه رقبای لیگ برتری زده است!

54 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا