آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

شایعه جنجالی رسماً تکذیب شد؛ دربی پایتخت در تهران برگزار می‌شود

نایب‌رئیس دوم فدراسیون فوتبال نسبت به شایعات مطرح شده درباره محل برگزاری مسابقه پرسپولیس و استقلال در لیگ بیست‌وسوم واکنش نشان داد.

پرسپولیس و استقلال باید در هفته پنجم لیگ برتر فوتبال ایران به مصاف هم بروند. با توجه به حضور سرخ‌پوشان پایتخت در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و البته حضور چند بازیکن کلیدی استقلال در بازی‌های آسیایی هانگژو، سازمان لیگ هنوز زمان دقیق برگزاری این مسابقه را اعلام نکرده و در شرایطی برنامه مسابقات هفته پنجم اعلام شده که در مقابل دوئل سرخابی‌های پایتخت، عبارت «تعویق» به چشم می‌خورد تا همچنان هواداران دو تیم پرطرفدار فوتبال ایران چشم‌انتظار تعیین‌تکلیف شرایط یکی از حساس‌ترین بازی‌های فصل باشند.

 

صبح امروز (جمعه) در یکی از برنامه‌های تلویزیونی بحث احتمال برگزاری دربی پایتخت به میزبانی کشور قطر مطرح شد و در ادامه خبرگزاری‌ها هم رفته‌رفته این شایعه جنجالی را تحلیل کردند و حتی نام ورزشگاه لوسیل قطر به عنوان محل برگزاری دربی سرخابی‌های پایتخت معرفی شد و گفته می‌شد که در این‌باره توافقات نهایی میان مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران و جاسم بن راشد آل بوعینین رئیس فدراسیون فوتبال قطر انجام شده و قرار است به‌زودی قطری‌ها موعد موردنظرشان برای میزبانی از دربی پایتخت را اعلام کنند تا هماهنگی‌های بیشتر در این‌باره انجام شود!

 

سهیل مهدی به عنوان مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ نسبت به این شایعه جنجالی واکنش نشان داد و گفت: «اطلاعی از این موضوع ندارم و چیزی در این خصوص به من ابلاغ نشده است. مهدی تاج به‌عنوان رئیس فدراسیون فوتبال، رئیس مجمع سازمان لیگ هم است و در واقع فدراسیون و سازمان لیگ به هم مرتبط هستند. قطعاً اگر تصمیمی گرفته شود به ما هم ابلاغ خواهد شد و سپس ما می‌توانیم اظهار نظر کنیم. شاید من هم دوست داشته باشم نه تنها دربی بلکه همه بازی‌ها در قطر که امکانات مناسبی دارد برگزار شود اما تا وقتی تصمیم قطعی اتخاذ نشده نمی‌توانم در موردش صحبت کنم. مدتی قبل هم این بحث مطرح شد که شاید دربی در استانبول برگزار شود که اتفاقی نیفتاد. اکنون نیز موردی به ما گزارش نشده است».

گروه نرم افزاری ماهور

 

نه تصمیمی گرفتیم، نه حتی طرح موضوع شده است!

منصور قنبرزاده نایب‌رئیس دوم فدراسیون فوتبال که مسئولیت ریاست کمیته مسابقات سازمان لیگ را هم برعهده دارد، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا رسماً شایعه برگزاری دربی پایتخت در کشور قطر را تکذیب کرده و توضیح داده است: «من امروز این خبر را در برخی از رسانه‌ها دیدم. با این حال من به عنوان رئیس کمیته مسابقات باید بگویم که برگزاری دربی در کشور قطر در سازمان لیگ و کمیته مسابقات مطرح نشده است. به طور کلی نه در این خصوص جلسه‌ای داشته‌ایم، نه تصمیمی اتخاذ شده و نه تا به حال از ارکان فدراسیون چنین موضوعی مطرح شده است. در نتیجه برگزاری دربی در کشور قطر تا به حال برای ما طرح موضوع نشده است».

 

قنبرزاده با اشاره به قوانین سازمان لیگ توضیح داد: «سازمان لیگ و کمیته مسابقات دستورالعملی دارد که برای همه باشگاه‌ها یکسان است. ما هیچ بند و ماده‌ای نداریم که بازی‌های لیگ خارج از کشور برگزار شود. اعتقاد ما هم همین است که بازی‌ها در کشورمان برگزار شود. به همین دلیل برگزاری دربی در خارج از کشور موضوعیت ندارد که مطرح شود».

برگزاری بازی‌ها در خارج از ایران موضوعیت ندارد

نایب‌رئیس دوم فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوالی درباره اینکه اگر در آینده بحث برگزاری دربی پایتخت در قطر جدیت پیدا کند، سازمان لیگ چه واکنشی خواهد داشت، گفت: «از نظر سازمان لیگ برگزاری بازی‌ها در خارج از ایران موضوعیت ندارد. هم‌چنین چنین موضوعی تا به حال مطرح نشده که ما بخواهیم به آن فکر کنیم. نمی‌دانم این بحث رسانه‌ای بوده یا دلایل دیگری مانند تلاش باشگاه‌ها برای درآمدزایی بوده ولی واقعیت این است که در سیاست سازمان لیگ و کمیته مسابقات چنین چیزی مدنظر نیست».

 

منصور قنبرزاده در بخش پایانی صحبت‌های خود شایعه مذاکره روسای فدراسیون فوتبال ایران و قطر را درباره تغییر محل برگزاری مسابقه دربی تکذیب کرد و گفت: «به هیچ وجه نه آقای تاج و نه دپارتمان بین‌الملل چنین چیزی را به ما طرح موضوع نکرده‌اند».

 

مشکلی نیست و دربی در ورزشگاه آزادی خواهد بود

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ساعتی بعد از اظهارات منصور قنبرزاده، اظهارات نایب‌رئیس خود را تایید کرد و گفت: «خبری مبنی بر برگزاری دیدار تیم های فوتبال پرسپولیس و استقلال در قطر یا یک کشور دیگر گمانه‌زنی رسانه‌ها بوده است؛ چون ما دو روز پیش ملاقاتی با رئیس فدراسیون فوتبال قطر داشتیم، همچنین درخصوص بازی‌های همه‌جانبه، رفت و آمد باشگاه‌ها و اینکه بعضی از باشگاه‌های ما بتوانند در آن‌جا اردو بزنند و تیم ملی هم بتواند این کار را انجام دهد این گمانه‌زنی به وجود آمده است. لذا این‌گونه نیست و بازی دربی در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود و مشکلی در این زمینه برای اداره آن وجود ندارد».

 

تاج همچنین نسبت به برگزاری دیدارهای پرسپولیس، سپاهان و نساجی در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا در ایران واکنش نشان داد و گفت: «بازی‌های جام باشگاه‌های آسیا هم در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود، بازی پرسپولیس – النصر بدون حضور تماشاگر، ولی بازی نساجی – الهلال با حضور تماشاگران برگزار خواهد شد».

62 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا