آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

شب پرگل فوتبال انگلیس به روایت آمار؛ سونامی ۳گله‌ها

برای دومین بار در تاریخ لیگ ۳ بازیکن در یک روز هت‌تریک کردند.

هفته چهارم لیگ برتر انگلیس دیروز، شنبه با برگزاری ۶ مسابقه ادامه یافت که طی آن منچسترسیتی با هت‌تریک هالند با نتیجه ۵ بر یک از سد فولام گذشت، تاتنهام در روزی که سون ۳ گل به ثمر رساند با ۵ گل برنلی را در هم کوبید و چلسی در خانه با یک گل به ناتینگام فارست باخت. ۳ گل ایوان فرگوسن برای برتری ۳ بر یک برایتون در مقابل نیوکاسل کافی بود و اورتون با به ثمر رساندن نخستین گل فصل در خانه شفیلد یونایتد به تساوی ۲ بر ۲ رسید.

 

هیولای آماده

ارلینگ هالند به رکورد ۴۲ گل در عرض ۳۹ مسابقه لیگ برتری رسید.۳گل دیروز، پنجمین هت‌‌تریک هالند در این مدت بود.

 

شلیک‌های اقتصادی

منچسترسیتی در حالی پیروزی شیرین ۵ بر یک مقابل فولام را جشن گرفت که در کل مسابقه بازیکنان این تیم تنها ۵ شوت در چارچوب روانه دروازه حریف کرده بودند و مجموعه شوت‌های سیتیزن‌ها از عدد ۷ بالاتر نرفت.

گروه نرم افزاری ماهور

 

۳ هت‌تریک در یک روز

سون هیونگ مین، ارلینگ هالند و ایوان فرگوسن در عرض یک روز موفق به ثبت ۳ گله شدند. این نخستین بار در ۲۸ سال اخیر و دومین بار در تاریخ لیگ برتر بود که چنین اتفاقی رخ می‌داد. آخرین بار رابی فاولر، آلن شیرر و تونی یبوه‌آ در ابتدای پائیز ۱۹۹۵ در یک روز هت‌تریک کرده بودند.

 

جوان‌ترین هت‌تریک کننده

ایوان فرگوسن به چهارمین بازیکن ۱۸ ساله تاریخ لیگ برتر تبدیل شد که موفق به ثبت ۳گله می‌شود. پیش از او، تنها کریس بارت- ویلیام فقید، رابی فاولر و مایکل اوون (۳ بار) چنین عملکردی به جا گذاشته بودند. فرگوسن همچنین بعد از فابرگاس به دومین بازیکن تاریخ لیگ تبدیل شد که در ۱۸ سالگی روی ۱۰ گل اثر می‌گذارد.

 

پادشاه پشت محوطه

جیمز مدیسون به رکورد ۴ گل زده از پشت محوطه جریمه از ابتدای فصل گذشته رسید؛ برابر با کوین دی‌بروینه و بیشتر از هر بازیکن دیگر در کل لیگ برتر. او از ابتدای فصل ۱۹-۲۰۱۸ که در لیگ برتر حاضر شد، ۱۸ بار از پشت محوطه به گل رسیده؛ برابر با جیمز وارد پروس و بیشتر از هر بازیکن دیگر در این مدت.

 

نخستین بازگشت

شفیلد یونایتد دیروز برای نخستین بار در مسابقه‌ای که گل اول را دریافت کرده بود، برنده به رختکن رفت. این اتفاق بعد از انجام ۲۰۲ مسابقه لیگ برتری بالاخره رخ داد.

پایان شکست‌ناپذیری چلسی

چلسی بعد از ۳۱ سال مقابل ناتینگام فارست تن به شکست داد؛ حاصل ۹ مسابقه رودرروی پیشین، ۷ پیروزی برای چلسی و ۲ تساوی بود.

 

۱۰۵ گل برای سون

سون هیونگ مین با ۳ گل دیروز به رکورد ۱۰۵ گل زده در لیگ برتر رسید و از کریستیانو رونالدو (۱۰۳) و دیدیه دروگبا (۱۰۴) عبور کرد.

 

بالاخره تساوی!

شفیلد یونایتد که در هیچ‌یک از ۲۷ مسابقه آخر خود تن به تساوی نداده بود، دیروز بالاخره مقابل اورتون متوقف شد. ۷ پیروزی و ۲۰ شکست حاصل کار شفیلد در این مدت بود.

 

طلسم آمکس

از زمان صعود برایتون به لیگ برتر در سال ۲۰۱۷، نیوکاسل هرگز در ورزشگاه آمکس، استادیوم اختصاصی این تیم به پیروزی نرسیده.

 

دوکوره و پایان قحطی

گل عبدولایه دوکوره به ۳۱۶ دقیقه گل نزدن اورتون در مسابقات لیگ برتر پایان داد. جالب این‌ که آخرین بار در آخرین مسابقه فصل گذشته خود او موفق به گلزنی شده بود.

 

آوونیی این بار گل ساخت

رکورد گلزنی تایوو آوونیی در مسابقات پیاپی بالاخره بعد از ۷ مسابقه شکسته شد اما او با ثبت پاس گل تیمش را به ۳ امتیاز ارزشمند در زمین چلسی رساند.

51 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا