آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

شنبه دراماتیک فوتبال انگلیس به روایت آمار؛ بازگشت آتشین شیاطین سرخ، احیای چلسی

منچستر یونایتد با ۲ گل در وقت‌های تلف‌شده شکست مقابل برنتفورد را به پیروزی تبدیل کرد.

در چارچوب هفته هشتم رقابت‌های فصل جدید لیگ برتر انگلیس، منچستر یونایتد با ۲ گل دیرهنگام از اسکات مک‌تامینی، برنتفورد را شکست داد. چلسی با ارائه نمایشی مقتدرانه و کم‌نقص با نتیجه ۴ بر یک مقابل برنلی پیروز شد. تاتنهام با یک یار کمتر لوتون تاون را شکست داد . اورتون با ۳ گل بورنموث را در هم کوبید و فولام با نتیجه ۳ بر یک شفیلد یونایتد را شکست داد.

 

نخستین بازگشت دیرهنگام

برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر منچستر یونایتد در مسابقه‌ای که تا دقیقه ۹۰ از حریف عقب بود، برنده شد؛ معجزه‌ای که به لطف گل‌های تعیین‌کننده مک‌تامینی در دقیقه ۹۳ و ۹۷ رقم خورد.

 

منجی خانگی

هر ۱۰ گل اخیر اسکات مک‌تامینی برای منچستر یونایتد در ورزشگاه اولد ترافورد به ثمر رسیده. در تاریخ باشگاه تنها اوله‌گونار سولسشائر با ۱۱ گل متوالی در خانه (مارس ۹۹ تا آوریل ۲۰۰۰) روند طولانی‌تری از این نظر به ثبت رسانده است.

گروه نرم افزاری ماهور

 

جوان‌ترین پنالتی‌زن

کول پالمر با ۲۱ سال و ۱۵۴ روز سن به جوان‌ترین بازیکن چلسی در ۱۱ سال اخیر تبدیل شد که در یک مسابقه لیگ برتری از روی نقطه پنالتی به گل می‌رسد. آخرین بار اسکار در سال ۲۰۱۲ با ۲۱ سال و ۱۰۵ روز سن، پنالتی زده‌ بود.

 

گل‌های خورده در خانه

منچستر یونایتد برای سومین بار در تاریخ لیگ برتر در ۴ مسابقه خانگی متوالی گل نخست را از حریف دریافت کرد؛ اتفاقی که پیش‌تر تنها در مارس ۲۰۱۴ و سپتامبر ۲۰۲۰ رخ داده بود.

 

بهترین شروع تاتنهام

تاتنهام هاتسپر برای نخستین بار در تاریخ لیگ برتر انگلیس در ۸ مسابقه نخست یک فصل ۲۰ امتیاز کسب کرد. پیش از آغاز لیگ برتر و در بیش از یک قرن تاریخ فوتبال انگلیس هم تنها یک بار در فصل ۶۱-۱۹۶۰ (۲۴ امتیاز، با فرض ۳ امتیاز برای هر برد) این اتفاق رخ داده بود.

 

بیشترین گلزن متفاوت

با گلزنی میکی فن د ون، تاتنهام به آمار بی‌نظیر ۱۶۷ گلزن متفاوت (بدون احتساب گل به خودی‌ها) در تاریخ لیگ برتر انگلیس رسید. گلزنی او، اسپرز را بالاتر از نیوکاسل و وستهام (۱۶۶) در این زمینه رکورددار کرد.

 

آمار جالب چلسی

چلسی در هیچ‌یک از ۸ دیدار لیگ برتری که در ورزشگاه ترف مور مقابل برنلی برگزار کرده، بازنده نبوده (۷ پیروزی و یک تساوی). این بزرگ‌ترین رکورد پیروزی صددرصدی یک تیم مقابل هر حریف دیگر در تاریخ لیگ به شمار می‌رود.

60 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا