آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

شکست سنگین بایرن در اولین مسابقه کین؛ توخل روی نوار ناکامی

لایپزیش با برتری 3-0 مقابل بایرن مونیخ سوپر جام آلمان را فتح کرد.

لایپزیش در دیدار سوپر جام آلمان با ۳ گل شاگردان توماس توخل در بایرن مونیخ را شکست داد و برای نخستین بار در تاریخ کوتاه خود به قهرمانی جام پیش‌فصل فوتبال آلمان رسید. هری کین، کاپیتان تیم ملی انگلیس و بازیکن سابق تاتنهام که صبح شنبه قرارداد خود با باواریایی‌ها را رسمی کرده بود در نیمه دوم این مصاف وارد زمین شد اما نتوانست از شکست سنگین تیمش جلوگیری کند.

 

کین ممکن بود بعد از ۲ دهه جام نگرفتن در تاتنهام، کمتر از ۲۴ ساعت بعد از امضای قرارداد با بایرن به نخستین افتخار تیمی دوران حرفه‌ای خود دست پیدا کند اما کار با درخشش دنی اولمو گره خورد و به نظر می‌رسد قهرمانی به یادماندنی رقابت‌های فصل گذشته بوندس لیگا با گل موسیالا در آخرین دقیقه از آخرین مسابقه فصل تنها یک وقفه کوچک در عملکرد ضعیف توخل روی نیمکت غول شماره یک فوتبال آلمان بوده باشد. دیشب بایرن مونیخ در سرتاسر مسابقه حرفی برای گفتن نداشت و ۲ گل دیدنی دنی اولمو در نیمه نخست با پنالتی موفق او در نیمه دوم تثبیت شد تا دست بایرن از اولین جام فصل ۲۴-۲۰۲۳ فوتبال آلمان کوتاه بماند.

 

گل زودهنگام

تنها ۲ دقیقه و ۳۶ ثانیه از ابتدای مسابقه گذشته بود که روی یک ارسال از سمت چپ، لایپزیش به گل اول رسید. اثرگذاری و دفع ناقص، توپ را در گوشه محوطه ۶ قدم به اولمو رساند و ضربه دقیق و محکم بال چپ اسپانیایی توپ را به گوشه دروازه اولریش فرستاد. شوک اول به بهترین شکل ممکن به پیکره نامنظم بایرن وارد شد و شاگردان توخل تا انتهای مسابقه قادر به کمر راست کردن نشدند. در حالی که نیمه اول در آستانه اتمام بود، اولمو با یک حرکت زیبای تکنیکی بار دیگر دفاع بایرن را شکافت و تور دروازه این تیم را به لرزه درآورد. این بار دریبل زیدانی عالی او ماتیاس دلیخت، مدافع نامدار سابق یوونتوس و آژاکس را کنار زد و اولریش بار دیگر در مقابل هافبک ۲۵ ساله لایپزیش مغلوب شد.

گروه نرم افزاری ماهور

 

کین ناکام

در حالی که چند ساعت بیشتر از رسمی شدن قرارداد هری کین با بایرن مونیخ نمی‌گذشت، توماس توخل تصمیم گرفت از دقیقه ۶۲ او را به زمین بیاورد. دومین گلزن برتر تاریخ لیگ انگلیس زیر تشویق بی‌امان هواداران بایرن وارد زمین شد اما با انجام تنها ۳ لمس توپ نتوانست هیچ تأثیری روی روند مسابقه بگذارد و بایرن تنها ۵ دقیقه بعد گل سوم را هم دریافت کرد. توپ در داخل محوطه جریمه به دستان مزروعی برخورد کرد و خطای دست مدافع ۲۵ ساله مراکشی که تازه به میدان آمده بود، اولمو را در موقعیت هت‌تریک و تکمیل شب فوق‌العاده‌اش قرار داد. ستاره جوان تیم ملی اسپانیا بدون اشتباه توپ را در جهت موافق حرکت اولریش به تور دروازه بایرن رساند تا قهرمانی شیرین لایپزیش در سوپر جام ۲۰۲۳ آلمان قطعی شود. او بعد از مسابقه گفت: «شب فوق‌العاده‌ای بود. در طول ۹۰ دقیقه تلاش زیادی کردیم و همین طور مالکیت توپ را در اختیار داشتیم. فکر می‌کنم این یک بازی کامل بود. ما انتظار برد داشتیم و می‌خواستیم جام را بالای سر ببریم. هیچ وضعیتی بهتر از این برای آغاز فصل وجود ندارد. می‌خواهیم در اوج باشیم. یک تیم رقابت‌کننده داریم.» توخل بعد از بازی با اذعان به عملکرد بد تیمش گفت: «برای هری ناراحتم. گل‌های ساده‌ای خوردیم و این موضوع نگران‌کننده است.»

 

بایرن مونیخ رقابت‌های فصل جدید بوندس لیگای آلمان را جمعه این هفته با مسابقه مقابل وردربرمن آغاز می‌کند. باواریایی‌ها بعد از خروج روبرت لواندوفسکی به مقصد بارسا در پنجره تابستانی نقل و انتقالات سال گذشته در تبدیل کردن موقعیت‌های پرتعداد خود به گل دچار مشکل شده‌اند و توخل امیدوار است آمدن هری کین به عنوان یک گلزن بالفطره و حساب پس داده به بهبود عملکرد تهاجمی قهرمان هر ۱۱ دوره اخیر لیگ آلمان کمک کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا