آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

صدرنشینی غیرمنتظره بحرین در گروه E؛ کره‌جنوبی در دقیقه (۱۵+۹۰) از ژاپن گریخت!

پرونده گروه پنجم جام ملت‌های آسیا 2023 با صعود تیم‌های ملی بحرین، کره‌جنوبی و اردن بسته شد.

مسابقات جام ملت‌های آسیا 2023 به آخرین روز فعالیت خود در مرحله گروهی رسیده و پیش از آنکه 2 مسابقه پایانی در گروه ششم به انجام برسد، تیم‌های ملی کره‌جنوبی، مالزی، اردن و بحرین که در گروه پنجم حضور دارند، آخرین دیدارشان در مرحله گروهی را به انجام رساندند؛ آن‌هم در حالی‌که روی کاغذ تیم‌های ملی کره‌جنوبی، اردن و بحرین شانس صدرنشینی در این گروه را داشتند و با توجه به برخورد تیم صدرنشین گروه به تیم ملی ژاپن در مرحله بعدی، دیدارهای روز پایانی گروه پنجم از حساسیت مضاعفی برخوردار بود.

 

تیم ملی کره‌جنوبی باید آخرین دیدار خود در مرحله گروهی را برابر تیم ملی مالزی برگزار می‌کرد؛ آن‌هم در حالی‌که مالزیایی‌ها در 2 بازی اخیر خود در این تورنمنت هم در گلزنی ناکام بودند و هم نتوانسته بودند امتیازی کسب کنند و همین مسئله باعث شده بود تا آن‌ها شانسی برای صعود به مرحله حذفی نداشته باشند. در بازی همزمان هم تیم‌های ملی اردن و بحرین در سودای رسیدن به جمع 16 تیم برتر بودند و امید داشتند تا بتوانند با کسب بهترین نتیجه به کار خود در مرحله گروهی پایان بدهند و هر 2 تیم با انگیزه کسب 3 امتیاز پا به میدان مسابقه گذاشتند.

 

دوئل جنون‌آمیز کره‌جنوبی و مالزی برنده نداشت!

شاگردان یورگن کلینزمن بعد از کسب 4 امتیاز از 2 مسابقه قبلی، به دنبال ثبت یک پایان موفق در مرحله گروهی بودند؛ آن‌هم در حالی‌که صدرنشینی کره‌ای‌ها در گروه پنجم آن‌ها حریف تیم ملی ژاپن در مرحله یک‌هشتم نهایی می‌کرد! 2 تیم از ساعت 15 به وقت تهران در ورزشگاه الجنوب کار خود را آغاز کردند و کره‌ای‌ها بازی را تهاجمی‌تر آغاز کردند و در دقیقه 21، جئونگ وو یئونگ موفق شد گل اول تیمش را به‌ثمر برساند تا شاگردان کلینزمن با کسب پیروزی به کارشان در نیمه نخست پایان بدهند و ناکامی مالزیایی‌ها در رسیدن به گل در جام ملت‌های آسیا 2023 ادامه داشته باشد.

گروه نرم افزاری ماهور

 

بازیکنان مالزی در نیمه دوم با آرایشی تهاجمی به میدان آمدند و در فاصله 10 دقیقه، سرنوشت بازی کاملاً تغییر کرد؛ چرا که مالزیایی‌ها کامبک زدند و با گلزنی هالیم و آیمان موفق شدند 2 بر یک از حریف خود پیش بیفتند تا شگفتی بزرگ جام با شکست کره‌جنوبی در حال به‌ثبت رسیدن باشد. کره‌ای‌ها بعد از دریافت گل دوم به دنبال جبران‌مافات و فرار از شکست غیرمنتظره بودند. کلینزمن با تعویض‌های خود ترکیب تیمش را تهاجمی کرد و سرانجام لی کانگ این از روی یک ضربه ایستگاهی به شکلی تماشایی دروازه مالزی را در دقیقه 83 فرو ریخت؛ البته که گل او به دلیل برخورد به دروازه مالزی، گل‌به‌خودی ثبت شد.

 

کره‌ای‌ها در دقایق پایانی نیمه دوم به دنبال رسیدن به گل برتری بودند که در دقیقه (4+90) سون هیونگ مین توانست از روی نقطه پنالتی کامبک تیمش را تکمیل کند تا صدر جدول گروه پنجم با توجه به نتیجه دیدار همزمان در اختیار تیم ملی کره‌جنوبی قرار گیرد. در ادامه این بازی پراتفاق، مالزیایی‌ها در دقیقه (15+90) توانستند گل تساوی را توسط مورالس به‌ثمر برسانند تا در پایان یک دوئل جذاب و جنجالی، نبرد تیم‌های ملی کره‌جنوبی و مالزی با تساوی 3-3 به پایان برسد!

 

سقوط آزاد ناگهانی اردنی‌ها در روز صدرنشینی بحرین

تیم‌های ملی اردن و بحرین در دیگر مسابقه گروه پنجم در شرایطی برابر هم قرار گرفتند که تا پیش از برگزاری دور پایانی مرحله گروهی، اردنی‌ها به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به کره‌جنوبی صدرنشین گروه پنجم بودند و تیم ملی بحرین هم در جایگاه سوم حضور داشت. 2 تیم از ساعت 15 به وقت تهران برابر هم صف‌آرایی کردند که در آغاز مسابقه، بحرینی‌ها تیم برتر زمین مسابقه بودند و با حملات پردامنه تلاش‌شان بر این بود که بتوانند به گل برتری برسند.

هیلال روی پاس علی جعفر مدان در دقیقه 34 موفق شد سرانجام قفل دروازه تیم ملی اردن را بشکند تا بحرینی‌ها بتوانند اولین گل مسابقه امروز را به‌ثمر برسانند و عملکرد موفق در فاز دفاعی باعث شد تا این برتری تا پایان نیمه نخست ادامه‌دار باشد. در نیمه دوم، ترکیب تیم ملی اردن دستخوش تغییرات مهمی شد و اردنی‌ها امید داشند تا بتوانند به گل تساوی دست پیدا کنند و از شکست برابر تیم ملی بحرین بگریزند اما تلاش‌شان در این مسیر بی‌ثمر بود.

 

شاگردان آنتونیو پیتزی در تیم ملی بحرین، در نیمه دوم عملکرد بی‌نقصی را از خود به جای گذاشتند و حتی فرصت رسیدن به گل‌های بیشتر را هم داشتند اما نتیجه مسابقه در نیمه دوم دستخوش تغییر نشد تا با گلزنی هیلال در نیمه اول، تیم ملی بحرین در آخرین مسابقه‌اش در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا 2023 بردی یک‌گله را به‌دست آورد؛ آن‌هم در حالی‌که در بازی همزمان، تیم ملی کره‌جنوبی برابر تیم ملی مالزی به تساوی 3-3 رضایت داد تا شمایل گروه پنجم جام ملت‌های آسیا کاملاً دستخوش تغییر شود.

 

بحرینی‌ها با این پیروزی، 6 امتیازی شدند و در قامت تیم صدرنشین گروه پنجم باید به مصاف تیم ملی ژاپن در مرحله یک‌هشتم نهایی بروند. تیم ملی کره‌جنوبی با 5 امتیاز در رتبه دوم ایستاد و در مرحله بعدی باید به مصاف صدرنشین گروه ششم (عربستان یا تایلند) برود. اردنی‌ها هم در حالی با کسب 4 امتیاز به کار خود در رتبه سوم گروه پنجم پایان دادند که حالا در مرحله بعدی، آن‌ها احتمالاً باید به مصاف تیم ملی عراق و یا قطر بروند که حریف قطعی آن‌ها بعد از برگزاری مسابقات گروه ششم مشخص خواهد شد. در 2 مسابقه پایانی مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا 2023، از ساعت 18:30 به وقت تهران، تیم‌های ملی عربستان و تایلند برابر هم صف‌آرایی می‌کنند و همچنین تیم‌های عمان و قرقیزستان برگزارکننده دیگر مسابقه گروه ششم هستند.

66 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا