آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

صدرنشین شگفت‌انگیز لالیگا؛ خیرونا، جذابِ دیدنی!

خیرونا با شکست دادن ویارئال، بالاتر از رئال و بارسا به تنهایی صدرنشین فعلی لالیگا است.

یکی از نکات افزایش دهنده جذابیت لیگ‌های معتبر، درخشش دور از انتظار تیم‌هایی است که پیش از آغاز فصل کسی حسابی روی آنها باز نمی‌کرده. مثال بارز این موضوع لسترسیتی تکرارنشدنی کلودیو رانیری است. آبی پوشان در فصل 2016-2015 در کمال ناباوری و در حضور بزرگان لیگ برتر، قهرمان انگلیس شدند. اشتوتگارت فصل 2007-2006 و یا حتی ناپولی فصل 2023-2022 همگی در حضور بزرگان بزرگی کردند و کمتر کسی پیش‌بینی شگفتی‌آفرینی آنها را می‌کرد. فصل 2024-2023 لالیگا اسپانیا با درخشش فوق‌العاده خیرونا آغاز شده است. هرچند شاید خیرونا نتواند این روند را تا پایان فصل تداوم دهد و کار بزرگی همچون قهرمانی در لالیگا را رقم بزند اما در جذاب بودن این تیم نمی‌توان شک داشت و البته در صورت حفظ این روند، می‌توان روی مدعی بودنش تا روزهای پایانی هم حساب باز کرد.

 

ارکستری به رهبری میچل

میگل آنخل سانچس مونیوز مشهور به میچل، مربی 47 ساله و اهل مادرید تیم خیرونا، یکی از جذاب‌ترین تیم‌های فوتبال امروز اسپانیا را ساخته و روانه زمین کرده است. خیرونا تا به اینجا و پایان هفته هفتم لالیگا با کسب 19 امتیاز از 21 امتیاز ممکن به تنهایی صدرنشین جدول رده‌بندی است. آنها پس از تساوی یک بر یک برابر سوسیداد در هفته اول، هر ۶ بازی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند و در این بین حریفان سرسختی همچون سویا و ویارئال برابر خیرونا تسلیم شده‌اند. انگیزه و اشتیاق و البته شجاعت در ارائه بازی تهاجمی به وضوح در خیرونا تحت هدایت میچل دیده می‌شود. به ثمر رساندن 18 گل در 7 بازی و ثبت بهترین خط حمله لیگ به همراه بارسلونا به خوبی تهاجمی بودن این تیم را ثابت می‌کند. خیرونا در دیدار هفته هفتم خود میهمان ویارئال بود و در حالی که یک بر صفر از میزبان خود عقب بود در نهایت با استفاده از فاکتور شجاعت و جسارت در ارائه بازی هجومی موفق شد به پیروزی ۲ بر یک برسد.

 

سانتی بوئنو، اوریول رومئو، رودریگو ریکلمه و تاتی کاستیانو، ۴ بازیکن مهم و کلیدی خیرونا در تابستان 2023 از این تیم جدا شدند که در این بین رومئو به بارسا رفت تا ارزش کار شاگردان میچل بیش از پیش مشخص شود. این مربی 47 ساله به خوبی از استعداد بازیکنانش در جهت اهداف تیم استفاده می‌کند و همین موضوع باعث اعتماد سران باشگاه و هواداران به تاکتیک‌های او شده است. مهمترین هدف خیرونا حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپاست. این تیم جذاب اگر به موفقیت بزرگی در فصل جاری دست پیدا کند، اول آن را مدیون بازی تهاجمی خود خواهد بود. البته باید به این نکته اشاره کرد میچل توانایی دفاعی تیمش را هم به خوبی بالا برده است. خیرونا تا به اینجا از فصل 8 گل دریافت کرده؛ معادل گل‌های دریافتی بارسلونا!

گروه نرم افزاری ماهور

 

این تیم کاتالونیایی برای دفاع از صدرنشینی خود، شنبه شب در ورزشگاه خود میزبان تیم دوم جدول، رئال مادرید است. شاگردان میچل قصد دارند با کسب پیروزی برابر کهکشانی‌های مادرید، ضمن اثبات اتفاقی نبودن صدرنشینی خود، روحیه‌ای بالاتر برای درخشش در ادامه مسیر خود در لالیگای 2024-2023 کسب کنند.

5 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا