آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

طارمی به ۴۰ رسید؛ مهاجم پورتو چهارمین گلزن برتر تاریخ تیم ملی

مهدی طارمی با زدن ۲ گل به آمار ۴۰ گل زده در تیم ملی رسید و در رده چهارم بهترین گلزنان تاریخ تیم ملی قرار گرفت.

دیدار دوستانه ایران با آنگولا با درخشش مهدی طارمی همراه بود و این بازیکن ۲ گل از ۴ گل تیم ملی را به ثمر رساند. این ۲ گل باعث شد تا تعداد گل زده این بازیکن به عدد ۴۰ برسد و در جمع ۴ گلزن برتر تاریخ تیم ملی قرار بگیرد. طارمی امیدوار است در ادامه دوران بازیگری به موقعیت ممتازتری در تاریخ تیم ملی برسد.

 

عبور طارمی از جادوگر

مهدی طارمی تا قبل از این مسابقه با ۳۸ گل در کنار جواد نکونام در رده پنجم بهترین گلزنان تیم ملی قرار داشت. این ۲ گل باعث شد تا طارمی با ۴۰ گل از علی کریمی که ۳۹ گل با پیراهن تیم ملی به‌ثمر رسانده عبور کند و در جایگاه چهارم قرار گیرد. طارمی بهترین گلزن حال حاضر تیم ملی نیست. سردار آزمون با ۴۵ گل سومین گلزن برتر تاریخ تیم ملی است. کریم باقری با ۵۰ گل یکی از گلزن‌ترین هافبک‌های جهان در سطح ملی است و علی دایی هم با ۱۰۹ گل رکورد کم نظیری در سطح دنیا دارد و بهترین گلزن تاریخ ایران است.

 

طارمی دیرتر از همه ۴۰ تایی شد

تنها ۴ بازیکن در تاریخ تیم ملی به آمار ۴۰ گل زده رسیدند. علی دایی با کمترین تعداد بازی ۴۰ گل در تیم ملی زد. این بازیکن در ۵۷ بازی این آمار را به ثبت رساند. سردار آزمون نزدیک‌ترین آمار را به دایی دارد و در ۶۲ مسابقه ۴۰ گل زد. کریم باقری در شصت‌وهشتمین بازی خود، چهلمین گل ملی خود را به‌ثمر رساند. بازی با آنگولا هفتاد‌ویکمین بازی ملی طارمی بود و این بازیکن هم به جمع بازیکنان ۴۰ گله اضافه شد.

گروه نرم افزاری ماهور

 

آنگولا بیستمین دروازه فتح شده طارمی

آنگولا بیستمین تیم ملی بود که طارمی موفق به گلزنی برابر آن شد. این بازیکن اولین گل ملی خود را برابر گوام زد. گوام و قرقیزستان با دریافت ۴ گل از طارمی بیشترین سهم را از گل‌های طارمی داشتند. انگلیس مهم‌ترین تیمی است که طارمی دروازه آن را باز کرده است. از ۴۰ گل طارمی تنها یک گل از پشت محوطه جریمه زده شده است. این بازیکن در تیم ملی، پنالتی‌زن قابلی نشان داده و ۵ گل هم از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده است.

62 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا