آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

ستاره ایرانی امیدوار به خلق معجزه؛ «طارمی» و دبل قهرمانی در پرتغال؟

توقف بنفیکا در هفته ماقبل پایانی لیگ پرتغال باعث پیچیده‌تر شدن معادلات قهرمانی در این مسابقات شد.

هفته سی‌وسوم و ماقبل پایانی رقابت‌های لیگ برتر پرتغال شب گذشته به پایان رسید و تیم بنفیکا در شرایطی که در خانه اسپورتینگ میهمان بود، با 2 گل از حریف خود عقب افتاد اما بنفیکایی‌ها موفق به جبران شدند و با گلزنی در واپسین ثانیه‌های مسابقه از شکست گریختند تا همچنان بخت اول قهرمانی در لیگ برتر پرتغال محسوب شوند. در صورت کسب پیروزی در مسابقه شب گذشته، شاگردان روگر اشمیت می‌توانستند جشن قهرمانی زودهنگام بگیرند اما حالا معادلات تغییر کرده و سرنوشت تیم قهرمان در روز پایانی مشخص خواهد شد.

 

پورتو که دیگر تیم حاضر در کورس قهرمانی لیگ پرتغال است، پیش از دوئل حساس تیم‌های اسپورتینگ و بنفیکا توانست با عملکرد درخشان مهدی طارمی و 4 گل ستاره ایرانی مقابل فامالیکائو به پیروزی برسد تا یاران طارمی با توجه به نتیجه مسابقه شب گذشته، در کورس قهرمانی بمانند و حالا همگان چشم‌انتظار هفته پایانی و سرنوشت‌ساز فوتبال پرتغال هستند.

 

معجزه می‌تواند رویای «طارمی» را محقق کند

مهدی طارمی که چهارمین فصل حضورش در فوتبال پرتغال و سومین فصل حضورش در تیم پورتو را پشت سر می‌گذارد، در کارنامه خود تنها یک قهرمانی در رقابت‌های لیگ برتر دارد و امید زیادی دارد تا بتواند دومین قهرمانی را به کارنامه تیمش اضافه کند و موفق شود برای دومین فصل پیاپی به عنوان یکی از مهره‌های تاثیرگذار پورتو همراه این تیم در لیگ پرتغال عنوان قهرمانی را به‌دست آورد.

گروه نرم افزاری ماهور

 

پورتویی‌ها برای رسیدن به رویای قهرمانی باید امیدوار به خلق شگفتی در روز پایانی باشند. تا پیش از مسابقات هفته سی‌وچهارم، بنفیکا پرتغال با 84 امتیاز صدرنشین جدول است و یاران مهدی طارمی هم با 82 امتیاز در رتبه دوم قرار دارند که این رقابت نزدیک نشان می‌دهد که کوچک‌ترین لغزشی از سوی بنفیکا در صورت موفقیت پورتو، می‌تواند توأمان با قهرمانی شاگردان سرجیو کونسیسائو باشد.

 

یاران طارمی از این حیث بدشانس هستند که رقیب‌شان باید در هفته پایانی روز یکشنبه هفتم خردادماه در خانه مقابل تیم سقوط کرده سانتاکلارا به میدان برود و پورتو هم در بازی همزمان در خانه میزبان ویتوریا گیمارش است. روی کاغذ شانس پورتو برای قهرمانی با توجه به رقیب آسان بنفیکا در روز پایانی، حداقل به نظر می‌رسد اما خلق شگفتی‌های فوتبالی می‌تواند معادلات را به سود ستاره ایرانی تغییر بدهد تا او برای دومین فصل پیاپی بتواند فاتح لیگ برتر پرتغال شود.

 

شاگردان کونسیسائو در بازی رفت با یک گل مقابل بنفیکا مغلوب شدند اما در بازی برگشت در خانه حریف توانستند با نتیجه 2 بر یک به پیروزی برسند تا با توجه به قوانین لیگ برتر پرتغال، پورتویی‌ها در صورت توقف بنفیکا در بازی هفته پایانی مقابل سانتاکلارا، بتوانند با شکست دادن ویتوریا گیمارش به عنوان قهرمانی رقابت‌ها دست پیدا کنند.

 

پایان فصل رویایی با 3 جایزه طلایی؟

مهدی طارمی نه‌تنها در سودای کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر با تیم پورتو است، بلکه رویای کسب دو افتخار مهم دیگر را هم در ذهن خود می‌پروراند. طارمی با درخشش خیره‌کننده‌ای که در مقابل فامالیکائو داشت و از توانایی خود در زدن ضربات پنالتی نهایت بهره را برد، حالا با 21 گل زده در صدر جدول گلزنان قرار گرفته و حالا این فرصت را دارد تا بعد از موفقیت همراه تیم ریوآوه، بتواند برای اولین‌بار در لباس پورتو به عنوان آقای گلی لیگ برتر پرتغال دست پیدا کند.

طارمی در کنار آقای گلی، کاندیدای رسیدن به عنوان برترین بازیکن فصل هم می‌تواند باشد و او که سابقه حضور در تیم برتر فصل و البته انتخاب به عنوان بهترین مهاجم لیگ برتر پرتغال را در کارنامه خود دارد، حالا در اندیشه آن است تا بتواند فصل 23-2022 را با کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر پرتغال و رسیدن به عنوان آقای گلی و بهترین بازیکن فصل به پایان ببرد؛ یک پایان رویایی و البته دراماتیک.

56 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا