آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

عالیشاه و بازهم گل، بازهم لخت و بازهم کارت؛ رکوردشکنی مرد شکست‌ناپذیر دربی‌ها

کاپیتان پرسپولیس حالا در کنار احمدرضا عابدزاده، تبدیل به شکست‌ناپذیرترین بازیکن تاریخ دربی شده است.

دربی فینال جام حذفی بین پرسپولیس و استقلال، پایانی دراماتیک داشت. پرسپولیسی‌ها که دقیقه (10+90) گل مساوی را خوردند، با گل دقیقه 115 امید عالیشاه به پیروزی رسیدند. پرسپولیسی‌ها فصل 1377/78 که برای اولین بار همزمان قهرمان لیگ و جام حذفی شدند هم در فینال با استقلال بازی کردند و با گل دقیقه 86 کاپیتان وقت این تیم یعنی افشین پیروانی، جام را به دست آوردند. عالیشاه که این فصل فقط یک گل برای پرسپولیس زده بود، در بهترین زمان ممکن درخشید و توانست با گلزنی به استقلال، همزمان قهرمانی جام حذفی و سوپرجام را به تیمش هدیه دهد. بازیکنی که حالا، شکست‌ناپذیرترین ستاره تاریخ دربی هم به حساب می‌آید.

 

خاطره مشابه

گلزنی به استقلال در دقایق پایانی، درآوردن پیراهن و پیروزی با نتیجه 2-1، سناریویی نبود که عالیشاه برای اولین بار آن را تجربه کند. لیگ چهاردهم، دربی رفت پرسپولیس و استقلال عالیشاه بازیکن ثابت پرسپولیس بود. مساوی‌های پیاپی بدون گل قبل از این مسابقه، باعث شد انتظارها از رد و بدل شدن گل افزایش پیدا کند. استقلال امیر قلعه‌نویی، گل اول را زد و محمد نوری، بازی را مساوی کرد. دقیقه 82 امید عالیشاه با ضربه سر، گل دوم پرسپولیس را زد و برای شادی بعد از گل، پیراهنش را درآورد. او 4 دقیقه قبل از این گل، کارت زرد اولش را گرفته بود و بخاطر درآوردن پیراهن، با کارت زرد دوم از زمین اخراج شد. با وجود 10 نفره شدن پرسپولیس، این تیم توانست پیروزی را حفظ کند و دربی پس از 3 سال، برنده داشته باشد. عالیشاه برای زدن دومین گل خود در دربی، بیشتر از 8 سال صبر کرد. کاپیتان این فصل پرسپولیس که چند هفته قبل جام قهرمانی لیگ را بالای سر برد، برای قهرمانی در جام حذفی خودش دست به کار شد و دقیقه 115، زننده گل دوم پرسپولیس بود. با این تفاوت که این بار، او کارت زرد نداشت و بخاطر درآوردن پیراهن، فقط یک کارت زرد گرفت و تا پایان مسابقه در زمین ماند.

 

آقای شکست‌ناپذیر

امید عالیشاه 13 بار دربی تهران به میدان رفته و هیچوقت، بازنده از زمین خارج نشده است. رکوردی که پیش از این، در اختیار احمدرضا عابدزاده بود. با این تفاوت که عابدزاده، با پیراهن هر دو تیم این رکورد را به دست آورده اما همه بازی‌های عالیشاه،‌ در پرسپولیس بوده‌اند. عالیشاه بازی برگشت لیگ سیزدهم، برای اولین بار در دربی به میدان رفت. در دومین دربی خود، توانست گل پیروزی پرسپولیس را بزند و در این سال‌ها، بجز مقطعی قرضی در تراکتور، همیشه عضوی از پرسپولیس بوده است. پرسپولیس از لیگ چهاردهم تا امروز، فقط دو بار در دربی شکست خورده و هر دو باخت آن‌ها هم، در بازی برگشت لیگ شانزدهم و لیگ هفدهم رقم خوردند. دو بازی که عالیشاه بخاطر سربازی، در تبریز بود و بازیکن تراکتور محسوب می‌شد. پرسپولیسی‌ها فارغ از 13 بازی با حضور عالیشاه، حتی در دربی‌هایی که او به عنوان بازیکن پرسپولیس از روی نیمکت یا سکو بازی را تماشا کرده، بازنده نبوده‌اند.

گروه نرم افزاری ماهور
56 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا