آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

عراق معادلات را بهم ریخت؛ ایران و کره‌‌جنوبی به دوم‌شدن فکر می‌کنند؟

برد غیرمنتظره تیم ملی عراق مقابل ژاپن باعث پیچیده‌تر شدن معادلات رویارویی غول‌های فوتبال آسیا در مرحله حذفی شده است.

جام ملت‌های آسیا 2023 در هشتمین روز فعالیت خود با ثبت یک نتیجه غیرمنتظره کارش را آغاز کرد؛ جایی‌که تیم ملی ژاپن بعد از کسب برتری 4 بر 2 برابر ویتنام، نتوانست در دومین گام از مرحله گروهی به دومین پیروزی پیاپی دست پیدا کند و شاگردان هاجیمه موری‌یاسو اسیر شگفتی‌سازی حریف سرشناس خود شدند و با نتیجه 2 بر یک برابر تیم ملی عراق شکست را پذیرفتند تا عراقی‌ها صدرنشین گروه چهارم جام ملت‌های آسیا 2023 شوند.

 

دوئل ژاپن – کره‌جنوبی در مرحله یک‌هشتم نهایی؟

شاگردان خسوس کاساس با شکست دادن تیم ملی ژاپن، حالا با کسب تنها یک تساوی مقابل ویتنام در دیدار پایانی مرحله گروهی، می‌توانند به عنوان صدرنشین گروه چهارم به مرحله حذفی راه یابند و در این‌صورت، ژاپنی‌ها در خوشبینانه‌ترین حالت می‌توانند با شکست دادن تیم ملی اندونزی، به عنوان تیم دوم از گروه چهارم به جمع 16 تیم برتر راه پیدا کنند. ژاپن در صورت صعود به عنوان تیم دوم، باید به مصاف تیم اول گروه پنجم برود که احتمالاً با توجه به عملکرد تیم‌های ملی اردن و کره‌جنوبی، تیم اول گروه پنجم از میان این 2 تیم انتخاب خواهد شد و احتمال تقابل ژاپنی‌ها با کره‌‌جنوبی در مرحله یک‌هشتم نهایی وجود دارد.

 

ایران در سخت‌ترین جاده ممکن؟

تیم ملی ایران در صورت صدرنشینی در گروه خود و بالاتر ایستادن از امارات در مرحله گروهی، در مرحله یک‌هشتم نهایی احتمالاً با قرعه دشواری مواجه نخواهد شد و فعلاً روی کاغذ، شانس رویارویی با تیم ملی سوریه بیش از سایر رقبا است. با این وجود، در صورتی‌که شاگردان امیر قلعه‌نویی بتوانند به مرحله یک‌چهارم نهایی راه پیدا کنند، در آن‌صورت باید ملی‌پوشان فوتبال ایران به مصاف برنده دوئل احتمالی ژاپن و کره‌جنوبی بروند و با این اوصاف، یکی از 3 تیم ملی ایران، ژاپن و یا کره‌جنوبی می‌تواند به مرحله نیمه‌نهایی برسد!

گروه نرم افزاری ماهور

 

دوم‌شدن، راه نجات ایران و کره‌جنوبی؟

تیم‌های ملی ایران و کره‌جنوبی هنوز 2 بازی دیگر در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا دارند و تیم‌های ملی امارات و اردن، رقبای سرسخت آن‌ها در مسیر صدرنشینی هستند. در صورتی‌که این 2 تیم مدعی در قاره کهن بخواهند از رویارویی زودهنگام با تیم ملی ژاپن بگریزند، به نظر می‌رسد که راه چاره‌ای جز دوم‌شدن در گروه خود ندارند و به نظر می‌آید که ایستادن در رتبه دوم در مرحله گروهی، مسیر هموارتری برای آن‌ها تا مرحله فینال ایجاد می‌کند! البته که احتمالاً تیم‌هایی چون عراق، عربستان و استرالیا در سمت دیگر جدول چشم‌انتظار تیم‌های ملی ایران و کره‌جنوبی خواهند بود اما با این وجود آن‌ها در صورت دوم شدن در گروه خود می‌توانند از رویارویی با تیم ملی ژاپن تا مرحله فینال بگریزند!

53 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا