آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

عصر جذاب لندن؛ جادوی ساکا، تکنیک رایس و نبوغ آرتتا

آرسنال در هفته اول لیگ برتر با نتیجه 2-1 توانست ناتینگهام فارست را شکست دهد.

شاگردان میکل آرتتا در اولین هفته لیگ برتر در ورزشگاه امارات به مصاف ناتینگهام فارست رفتند. با اعلام مسئولان برگزاری این بازی با ۳۰ دقیقه تاخیر آغاز شد. گفته می‌شود مشکلاتی در مورد بلیط الکترونیکی هواداران به وجود آمده بود و این مسابقه به احترام هوادارانی که در ورزشگاه حاضر نشده‌اند، با تاخیر برگزار شد.

 

بازی با مالکیت مطلق آرسنال آغاز شد اما دفاع منسجم ناتینگهام فارست اجازه موقعیت‌سازی به توپچی‌ها را نمی‌داد. در دقیقه ۱۱ برنان جانسون فرصت داشت تا بر خلاف جریان مسابقه ناتینگهام فارست را پیش بیاندازد. ضربه سر بازیکنان فارست از میانه میدان با تعلل سالیبا در موقعیتی تک به تک به جانسون رسید اما این بازیکن قدر این موقعیت باد آورده را ندانست و با ضربه‌ای بی دقت توپ را از بالای دروازه رمزدیل به بیرون زد. آرسنال موفق شد سرانجام در دقیقه ۲۷ قفل دروازه مهمان را باز کند. مارتینلی پس از یک دریبل تماشایی توپ را داخل محوطه به انکتیا رساند و این بازیکن انگلیسی با ضربه‌ای که به پای مدافع حریف نیز برخورد کرد توپچی‌ها را ۱-۰ پیش انداخت. پس از گل آرسنال برتری مطلق خود را حفظ کرد و ناتینگهام فارست همچنان از ایجاد خطر روی دروازه میزبان ناتوان بود تا اینکه در دقیقه ۳۲، بوکایو ساکا برتری آرسنال را به دو گل رساند. توپ با اشتباه گیبس وایت به ساکا رسید و این بازیکن پس از حرکت کوتاهی در عرض با ضربه‌ای تماشایی از پشت محوطه جریمه با داخل پای چپ دروازه ترنر را باز کرد. دقیقه ۴۴ شوت سرکش دکلان رایس در اختیار دروازه‌بان فارست قرار گرفت و پس از ۳ دقیقه وقت اضافی نیمه اول به پایان رسید.

 

نیمه دوم اما به اندازه نیمه نخست برای آرسنالی‌ها خوشایند نبود و ابتدا یورین تیمبر در اولین تجربه لیگ برتری خود به دلیل مصدومیت از زمین بازی بیرون رفت. آرسنالی‌ها به دنبال بیش‌تر کردن اختلاف بودند که گل دقیقه ۸۳ تایوو آوونی که حاصل دریبل جذاب الانگا بود، جذابیت دقایق پایانی بازی را دوچندان کرد. فشار فارست در لحظات نهایی جواب و نداد آرسنال این سه امتیاز را در هفته نخست به حساب خود واریز کرد. شاگردان آرتتا در هفته دوم به مصاف کریستال پالاس خواهند رفت.

گروه نرم افزاری ماهور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا