آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

عصر پرحادثه فوتبال انگلیس به روایت آمار؛ بازگشت دراماتیک شیاطین سرخ

منچستریونایتد بیشتر از هر تیم دیگری شکست سنگین را به برد تبدیل کرده.

هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس شنبه با برگزاری ۶ مسابقه پی‌گیری شد که در مهم‌ترین مسابقات تاتنهام با گلزنی مدیسون و کولوسفسکی از سد بورنموث گذشت، منچستر یونایتد در حالی که در ۴ دقیقه نخست با ۲ گل از ناتینگام عقب افتاده بود، در نهایت با درخشش برونو فرناندز و رشفورد به پیروزی ۳ بر ۲ دست یافت. ۲ گل زودهنگام و دیرهنگام آندریاس پریرا و پالینیا آرسنال را در خانه مقابل فولام زمین‌گیر کرد تا با ثبت نتیجه ۲ بر ۲، نخستین امتیازات از دست رفته تیم آرتتا در فصل جدید رقم بخورد.

 

رکورد بی‌نظیر خانگی

با فرار از شکست در مقابل ناتینگام فارست، منچستر یونایتد به رکورد شکست‌ناپذیری در ۲۰ مسابقه خانگی متوالی در لیگ برتر رسید. یونایتد در این ۲۰ مسابقه ۱۷ پیروزی به دست آورده و نتیجه مجموع ۳۹ بر ۱۰ را رقم زده. ضمن اینکه دروازه این تیم در ۱۲ مسابقه بسته باقی مانده.

 

پادشاهان بازگشت

منچستر یونایتد شکست ۲ گله مقابل میهمان سخت‌کوش را با پیروزی شیرین ۳ بر ۲ عوض کرد. این سیزدهمین بار در تاریخ لیگ برتر انگلیس بود که شیاطین سرخ شکست با اختلاف بیش از یک گل را با پیروزی عوض می‌کردند؛ بیشتر از هر تیم دیگر در تاریخ لیگ.

گروه نرم افزاری ماهور

 

درخشش مجدد فرناندز

برونو فرناندز، هافبک خلاق پرتغالی، برای دوازدهمین بار در دوران حضور خود در اولدترافورد موفق به ثبت همزمان گل و پاس گل در یک مسابقه لیگ برتری شد. از فوریه ۲۰۲۰ که او نخستین بار در لیگ به میدان رفته، هیچ بازیکن دیگری به چنین آماری دست نیافته.

 

شوک ناگهانی

ناتینگام فارست برای به ثمر رساندن ۲ گل مقابل منچستر یونایتد تنها به ۳ دقیقه و ۴۷ ثانیه فرصت نیاز داشتند. در تاریخ لیگ برتر انگلیس، شیاطین سرخ هرگز به این سرعت ۲ بار دروازه خود را بازشده ندیده بودند.

 

دروازه باز توپچی‌ها

از ابتدای فصل گذشته لیگ برتر انگلیس آرسنال تنها ۴ کلین شیت در ۲۱ مسابقه خانگی خود به ثبت رسانده. در بین تیم‌هایی که در هر ۲ فصل حضور داشته‌اند، تنها فولام با ۳ کلین شیت خانگی آمار ضعیف‌تری نسبت به شاگردان میکل آرتتا به ثبت رسانده.

 

باز هم گل دقیقه یک

اشتباه مرگبار رمزدیل منجر به دریافت گل زودهنگام از فولام در رأس دقیقه یکم بازی آرسنال شد. توپچی‌ها به نخستین تیم تاریخ لیگ برتر انگلیس تبدیل شدند که در طول یک سال تقویمی ۳ گل دقیقه یکمی از حریفان خود دریافت می‌کنند. اتفاقی که هر ۳ بار در خانه و مقابل بورنموث، ساوتهمپتون و فولام رخ داده.

پای ثابت ساکا

بوکایو ساکا برای هشتاد و سومین مسابقه لیگ برتری متوالی در ترکیب اصلی توپچی‌ها قرار گرفت و از این نظر رکورد تاریخ باشگاه آرسنال را که پیش‌تر با ۸۲ مسابقه در اختیار پل مرسون (از ۱۹۹۵ تا ۹۷) بود را جابه‌جا کرد. او ثبت این رکورد را با گلزنی از روی نقطه پنالتی جشن گرفت.

 

نوار ۷ مسابقه‌ای آوونیی

تایوو آوونیی با گل زودهنگامی که وارد دروازه آندره اونانا کرد به رکورد گلزنی در ۷ مسابقه متوالی در لیگ برتر رسید؛ اتفاقی که در تاریخ باشگاه ناتینگام فارست بی‌نظیر بود و در تاریخ لیگ برتر نیز تنها ۱۴ بازیکن از جمله صلاح، هالند، آگوئرو، آنری و واردی موفق به ثبت چنین رکوردی شده بودند. او همچنین بعد از صلاح و آدبایور به سومین بازیکن آفریقایی حائز این رکورد تبدیل شد.

 

جیمز مدیسون سومین گل‌ساز خارج از خانه

از ابتدای فصل ۲۲-۲۰۲۱ لیگ برتر انگلیس تاکنون جیمز مدیسون در مسابقات خارج از خانه تیم‌هایش (لستر سیتی و تاتنهام) موفق به تأثیرگذاری روی ۲۳ گل شده. بیشتر از هر بازیکن دیگر در لیگ برتر و فقط کمتر از محمد صلاح (۳۳) و هری کین (۳۱).

 

تناظر پدر و پسر

بین نخستین مسابقه پاتریک کلایورت و جاستین کلایورت در لیگ برتر انگلیس ۱۹ سال فاصله افتاد. پاتریک در ۲۸ آگوست ۲۰۰۴ با پیراهن نیوکاسل برای نخستین بار به زمین رفت و پسرش امروز ۲۶ آگوست ۲۰۲۳ با پیراهن بورنموث در مقابل تاتنهام هاتسپر.

 

شکست‌ناپذیران پایتخت

برنتفورد با کسب تساوی خانگی مقابل کریستال پالاس به رکورد بی‌نظیر شکست‌ناپذیری در ۱۲ دربی متوالی لندن رسید. زنبورها فصل را با مصاف با ۳ تیم همشهری تاتنهام، فولام و کریستال پالاس آغاز کرده‌اند. حاصل کار برنتفورد در ۱۲ شهرآورد اخیر لندن ۶ پیروزی و ۶ تساوی بوده.

 

آغاز غم‌انگیز اورتون

اورتون با ثبت سومین شکست فصل در خانه مقابل ولوز به قعر جدول لیگ برتر انگلیس چسبید. تافی‌ها برای نخستین بار در تاریخ خود فصل را با ۳ شکست و بدون حتی یک گل زده آغاز می‌کنند.

53 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا