آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

«خمس» در اندیشه جبران‌مافات؛ دوئل صنعتی‌ها در فولادشهر

هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر فوتبال ایران جمعه با انجام 3 مسابقه مهم پیگیری خواهد شد.

سازمان لیگ به دنبال برگزاری مسابقات هفته بیست‌وهشتم در یک روز به صورت همزمان بود که با این درخواست از سوی نهادهای ذی‌ربط موافقت نشد اما قرار است مسابقات هفته جدید در روزهای جمعه و شنبه (پانزدهم و شانزدهم اردیبهشت‌ماه) از ساعت 18 پیگیری شود. روز جمعه در مهم‌ترین دیدارها، استقلال در ورزشگاه آزادی تهران میزبان صنعت‌نفت آبادان است و سپاهان اصفهان هم در مسجدسلیمان به مصاف نفت خواهد رفت اما به جز این 2 مسابقه سرنوشت‌ساز در کورس قهرمانی، 3 دیدار مهم دیگر هم به میزبانی اصفهان، انزلی و کرمان به انجام می‌رسد.

 

تثبیت رتبه چهارمی در دلِ کویر؟

تراکتور تبریز با هدایت پاکو خمس در دیدارهای اخیر خود توانسته نمایش‌های خوبی داشته باشد و شاگردان خمس در 4 مسابقه گذشته توانسته‌اند 3 برد و یک تساوی داشته باشند و با استفاده از لغزش گل‌گهر به جایگاه چهارم جدول رسیده‌اند. سرخ‌پوشان تبریزی برای تثبیت جایگاه خود در رتبه چهارم جدول، فردا (جمعه) در ورزشگاه شهید باهنر کرمان باید به مصاف مس بروند؛ تیمی که در دور رفت موفق شد تراکتور را در تبریز متوقف کند و حالا شاگردان فرزاد حسین‌خانی به دنبال خلق یک شگفتی دیگر هستند.

 

مسی‌ها برای فرار از منطقه خطر و جلوگیری از بازگشت آسانسوری به لیگ یک، با توجه به روند صعودی صنعت‌نفت آبادان در هفته‌های گذشته، محکوم به کسب حداکثر امتیاز در 3 بازی پایانی هستند. نارنجی‌پوشان که در 3 بازی اخیر خود 3 شکست پیاپی را متحمل شده‌اند و از آخرین بردشان در لیگ بیست‌ودوم 7 هفته می‌گذرد، برای بقا در سطح اول فوتبال ایران فردا (جمعه) به دنبال کسب امتیاز مقابل تراکتور تبریز خواهند بود.

گروه نرم افزاری ماهور

 

غول‌کش در خانه به دنبال شگفتی دیگر

ملوان بندرانزلی بعد از متوقف کردن تراکتور تبریز و سپاهان اصفهان، حالا باید با یکی دیگر از تیم‌های بالای جدولی سرشاخ شود. شاگردان مازیار زارع که در 9 بازی گذشته ناکام در کسب پیروزی بوده‌اند، به دنبال پایانی موفق در لیگ بیست‌ودوم هستند و شکست دادن مس رفسنجان در دیداری خانگی می‌تواند هم باعث حفظ روند موفقیت ملوان در مقابل تیم‌های بالای جدولی باشد و هم شاگردان زارع را به پایانی خوش در فصل جاری نزدیک می‌کند.

 

مس رفسنجان هم که هدف‌گذاری‌اش رسیدن به رتبه چهارم جدول است، بعد از آنکه در بازی رفت در خانه مقابل ملوان 2 امتیاز مهم را از دست داد، درصدد جبران آن در مسابقه فردا (جمعه) است و شاگردان محمد ربیعی امید دارند که در صورت لغزش احتمالی تراکتور در کرمان، بتوانند هم‌امتیاز با این تیم تبریزی شوند و به لطف پیروزی در بازی رودررو مقابل سرخ‌پوشان تبریزی، با انجام یک بازی بیشتر نسبت به گل‌گهر سیرجان به جایگاه چهارم جدول صعود کنند.

 

«منصوریان» به دنبال حفظ روزهای خوب

ذوب‌آهن اصفهان و فولاد خوزستان برگزارکننده یکی دیگر از دیدارهای هفته بیست‌وهشتم هستند؛ دو تیمی که نه شانسی برای حضور در کورس قهرمانی دارند و نه خطر سقوط آن‌ها را تهدید می‌کند و برای پایان دادن به کار خود در لیگ بیست‌ودوم در جایگاهی مناسب تلاش می‌کنند. ذوبی‌ها در 5 بازی اخیر خود در لیگ برتر 2 برد و یک تساوی و 2 شکست داشته‌اند تا شاگردان مهدی تارتار با گذراندن روندی سینوسی به دیدار مهم مقابل فولاد خوزستان برسند. سبزپوشان اصفهانی برای تثبیت رتبه تک‌رقمی خود در جدول رده‌بندی، نیاز مبرمی به کسب 3 امتیاز دیدار خانگی فردا (جمعه) دارند.

فولادی‌ها هم با سرمربیگری علیرضا منصوریان در شرایطی آرمانی قرار گرفته‌اند و در 4 بازی گذشته آن‌ها شکست‌ناپذیر بوده و 3 پیروزی به‌دست آورده‌اند. قرمزپوشان اهوازی که به دنبال بهترین پایان ممکن در فصل جاری هستند، بعد از کسب پیروزی مهم در دربی استان خوزستان، در سودای شکست دادن ذوب‌آهن در اصفهان هستند. رویارویی منصوریان با تیم سابق خود و بازگشت دوباره این سرمربی باتجربه به اصفهان می‌تواند از نکات حاشیه‌ای مهم این مسابقه قلمداد شود.

54 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا