آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

یکه‌تازی طلایی‌پوشان اصفهانی ادامه دارد ؛ تساوی لحظه‌آخری فولاد در سیرجان

هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر فوتبال ایران با برتری سپاهان و تساوی تیم‌های گل‌گهر سیرجان و فولاد خوزستان به پایان رسید.

پرسپولیس شب گذشته در کرمان توانست با نتیجه 3 بر یک مقابل مس کرمان به پیروزی برسد و به صدر جدول صعود کرد اما ساعتی پیش سرخ‌پوشان پایتخت بعد از برتری 6 بر یک استقلال مقابل هوادار تهران، صدر جدول را تحویل حریف سنتی خود دادند اما صدرنشینی سرخابی‌های پایتخت در شرایطی رقم خورد که سپاهان به عنوان صدرنشین لیگ تا پیش از آغاز هفته بیست‌وششم هنوز بازی خود را برگزار نکرده بود و شاگردان ژوزه مورایس برای بازگشت به صدر جدول راهی جز کسب پیروزی نداشتند.

 

آقای گل درخشید، سپاهان برنده شد

سپاهان اصفهان بعد از شکست در هفته گذشته مقابل تراکتور در تبریز، دیشب در دیداری خانگی مقابل مس رفسنجان قرار گرفت. هواداران سپاهان با حضور در ورزشگاه نقش جهان اصفهان ظرفیت این ورزشگاه را تکمیل کرده بودند و بیش از 50 هزار تماشاگر از نزدیک نظاره‌گر مصاف شاگردان ژوزه مورایس و محمد ربیعی بودند و نارنجی‌پوشان امید داشتند تا بتوانند مقابل سپاهانِ مدعی نتیجه خوبی را در اصفهان بگیرند.

 

مرتضی منصوریان داور مسابقه دیشب بود و از ساعت 20:45 با سوت منصوریان، نبرد تیم‌های سپاهان اصفهان و مس رفسنجان آغاز شد. طلایی‌پوشان اصفهانی که با انگیزه بازپس‌گیری جایگاه خود در صدر جدول پا به میدان مسابقه امشب گذاشتند، بازی را تهاجمی آغاز کردند و در دقیقه 4، شهریار مغانلو که هفته گذشته در تبریز ناکام در گلزنی بود، توانست طلسم‌شکنی کند و روی پاس رامین رضاییان دروازه مس رفسنجان را فرو ریخت تا خیلی زود شاگردان مورایس از حریف خود پیش بیفتند.

گروه نرم افزاری ماهور

 

شاگردان مورایس به حملات تهاجمی خود ادامه دادند اما با بدشانسی حملات آن‌ها راه به جایی نبرد. در دقیقه 19 اولین موقعیت جدی مس رفسنجان روی دروازه سپاهان خلق شد که درخشش پیام نیازمند سد راه فراز امامعلی شد تا بازی همچنان با یک گل به سود طلایی‌پوشان اصفهانی باشد. سپاهانی‌ها در فاصله زمانی یک دقیقه 2 موقعیت گلزنی روی دروازه مس رفسنجان ایجاد کردند که این‌بار نوبت به درخشش حامد لک رسید و او توانست مانع رسیدن شاگردان مورایس شود.

 

2 تیم در ادامه بازی جذاب و نفسگیر تا پایان نیمه نخست بازهم فرصت گلزنی به‎‌دست آوردند که درخشش پیام نیازمند و البته حامد لک باعث شد تا در نیمه نخست دیگر گلی رد‌وبدل نشود و طلایی‌پوشان اصفهانی با گلزنی شهریار مغانلو با پیروزی به رختکن بروند. مسی‌ها نیمه دوم را تهاجمی آغاز کردند اما بی‌دقتی شاگردان محمد ربیعی در استفاده از موقعیت‌های ایجاد شده سبب آن شد تا نتیجه بازی همچنان به سود سپاهان با یک گل بماند و نارنجی‌پوشان نتوانند به گل تساوی برسند.

 

ایگور کاتاتو مهاجم تعویضی سپاهان در نیمه دوم، فرصت خوبی برای ثبت گل دوم تیمش در دقیقه 67 داشت اما ضربه نهایی او کیفیت خوبی نداشت و در چارچوب دروازه مس رفسنجان قرار نگرفت. گادوین منشا هم که در نیمه دوم به میدان آمده بود، یک فرصت طلایی گلزنی را در نیمه دوم از دست داد و ضربه خطرناک او به کناره دروازه سپاهان برخورد کرد تا برتری یک‌گله طلایی‌پوشان حفظ شود. امید نورافکن در دقیقه 84 با شوتی دیدنی دروازه مس را هدف قرار داد و موفق به‌ثبت گل دوم تیمش شد تا در پایان یک بازی جذاب و پرموقعیت، سپاهان بتواند 3 امتیازی دیدار خانگی دیشب را به‌دست آورد.

 

طلایی‌پوشان اصفهانی با برتری به‌دست آمده مقابل مس رفسنجان، در جدول رده‌بندی 55 امتیازی شدند و به لطف پیروزی در بازی رودررو مقابل استقلال توانستند به صدر جدول رده‌بندی بازگردند. شاگردان محمد ربیعی هم با قبول دومین باخت در 3 بازی اخیر در جدول رده‌بندی با 40 امتیاز در جایگاه ششم باقی ماندند. سپاهان اصفهان در هفته بیست‌وهفتم باید روز دوشنبه چهارم اردیبهشت‌ماه به مصاف ملوان بندرانزلی برود و در همان روز هم مس رفسنجان میزبان مس کرمان خواهد بود.

لالیگایی‌ها عصای دست «منصوریان» شدند!

فولاد خوزستان بعد از 2 برد پیاپی در هفته‌های گذشته به دبنال حفظ روند صعودی خود در جدول رده‌بندی بود و شاگردان علیرضا منصوریان برای رسیدن به این مهم دیشب در سیرجان مقابل گل‌گهر قرار گرفتند. سعید الهویی سرمربی جوان و جدید گل‌گهر در اولین تجربه حضورش روی این نیمکت این تیم توانست نساجی را شکست بدهد اما شکست هفته گذشته مقابل ذوب‌آهن اصفهان باعث شد تا جایگاه چهارمی سرمه‌ای‌پوشان در خطر بیفتد و آن‌ها با انگیزه حفظ این موقعیت در جدول پا به مسابقه امشب بگذارند.

 

علی بای قضاوت آخرین مسابقه هفته بیست‌وششم لیگ برتر را که از ساعت 21:30 در ورزشگاه شهید سلیمانی سیرجان آغاز شد، برعهده داشت. قرمزپوشان اهوازی در نیمه نخست بازی را بهتر آغاز کردند و درصدد رسیدن به گل برتری بودند اما فرصت‌سوزی ساسان انصاری باعث شد تا شاگردان منصوریان نتوانند به گل برتری دست پیدا کنند. روی پاس بلند علی‌اصغر عاشوری، اولین فرصت گلزنی برای گل‌گهر در این مسابقه ایجاد شد که در دقیقه 21، امین قاسمی‌نژاد توانست گل اول را وارد دروازه سرمه‌ای‌پوشان کند تا شاگردان الهویی به گل برتری برسند.

 

قرمزپوشان اهوازی بعد از دریافت گل دوباره مالکیت توپ‌ومیدان را در اختیار گرفتند و درصدد آن بودند تا بتوانند به گل تساوی برسند که ارسال روبرتو تورس با ضربه محمدنژاد مهدی در دقیقه 39 همراه شد تا مدافع پیش‌تاخته فولاد باعث ثبت گل تساوی تیمش در مسابقه دیشب شود و 2 تیم با نتیجه تساوی 1-1 به رختکن بروند. در نیمه دوم، گل‌گهری‌ها بازی را بهتر از حریف خود آغاز کردند اما درخشش کریستوفر کنت مانع از رسیدن شاگردان الهویی به گل دوم شد.

 

ساسان انصاری به مانند نیمه نخست یک فرصت ایده‌آل گلزنی دیگر را هم به‌دست آورد اما او این‌بار در دقیقه 52 و در شرایطی که دروازه‌بان فولاد را هم از پیش برداشته بود، نتوانست گل بزند و ضربه‌اش جایی در چارچوب دروازه گل‌گهر نداشت تا بازی همچنان 1-1 مساوی باقی بماند. بعد از دقایقی انجام بازی در میانه زمین، امیر جعفری مدافع چپ جوان گل‌گهر توانست روی ارسال عاشوری از روی نقطه کرنر، گل دوم تیمش را در دقیقه 71 به‌ثمر برساند تا با درخشش علی‌اصغر عاشوری بازهم سرمه‌ای‌پوشان از حریف خود پیش بیفتند.

 

علیرضا کوشکی که در در ترکیب اولیه فولاد در مسابقه دیشب حضور داشت، در دقیقه 74 توانست به سود فولاد خوزستان یک ضربه پنالتی بگیرد که ضربه روبرتو تورس توسط محسن فروزان مهار شد تا بهترین فرصت گلزنی برای شاگردان منصوریان از دست برود. با وجود از دست رفتن این ضربه پنالتی، حملات فولادی‌ها روی دروازه گل‌گهر ادامه پیدا کرد و بعد از چند نوبت درخشش محسن فروزان، سرانجام در دقیقه (6+90) بود که الکس آلگریا مهاجم اسپانیایی فولاد روی ارسال کوشکی توانست گل تساوی را وارد دروازه گل‌گهر کند تا در شب درخشش ستارگان تعویضی فولاد، نبرد شاگردان الهویی و منصوریان با تساوی 2-2 به پایان برسد.

 

گل‌گهر با این تساوی برای دومین بازی متوالی ناکام در کسب پیروزی بود اما با این‌حال سرمه‌ای‌پوشان با 44 امتیاز در رتبه چهارم جدول باقی ماندند. فولاد خوزستان هم با کسب سی‌وپنجمین امتیاز فصل توانست جایگاه هفتم را مجدداً از آن خود کند. در هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر، روز یکشنبه سوم اردیبهشت‌ماه تیم گل‌گهر سیرجان با هدایت سعید الهویی میهمان هوادار است و روز دوشنبه چهارم اردیبهشت‌ماه هم فولاد خوزستان در خانه باید مقابل نفت مسجدسلیمان به میدان برود.

نتایج هفته بیست‌وششم لیگ برتر ایران

جمعه بیست‌وپنجم فروردین‌ماه

 

نفت مسجدسلیمان 1-0 ذوب‌آهن اصفهان

 

مس کرمان 1-3 پرسپولیس

 

نساجی مازندران 0-0 آلومینیوم اراک

 

شنبه بیست‌وششم فروردین‌ماه

 

پیکان تهران 0-0 صنعت‌نفت آبادان

 

استقلال 6-1 هوادار تهران

 

ملوان بندرانزلی 1-1 تراکتور تبریز

 

سپاهان اصفهان 2-0 مس رفسنجان

 

گل‌گهر سیرجان 2-2 فولاد خوزستان

 

در پایان هفته بیست‌وششم لیگ برتر فوتبال ایران، سپاهان اصفهان با 55 امتیاز و به لطف پیروزی در بازی رودررو مقابل استقلال، صدرنشین لیگ بیست‌ودوم باقی ماند و آبی‌پوشان پایتخت با 55 امتیاز در جایگاه دوم همچنان قرار دارند و رتبه سوم هم در اختیار تیم پرسپولیس با 54 امتیاز است. در قعر جدول هم تیم‌های نفت مسجدسلیمان با 16 امتیاز، صنعت‌نفت آبادان با 17 امتیاز و مس کرمان با 21 امتیاز حضور دارند.

 

رقابت‌های هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر روزهای یکشنبه و دوشنبه (سوم و چهارم اردیبهشت‌ماه) برگزار خواهد شد که در مهم‌ترین دیدارها، روز یکشنبه سوم اردیبهشت‌ماه دربی پایتخت میان پرسپولیس و استقلال برگزار می‌شود و روز دوشنبه چهارم اردیبهشت‌ماه هم سپاهان در دیداری خانگی برابر ملوان بندرانزلی قرار می‌گیرد.

7 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا