آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

بزرگ‌ترین پروژه پیش‌فصل استقلال کلید خورد؛ حفظ دو ستاره ایرانی با برچسب خارجی!

مدیران باشگاه استقلال در اولین گام در بازار نقل‌وانتقالات به دنبال نهایی کردن قرارداد محمد محبی و مهدی قایدی هستند.

استقلال در نقل‌وانتقالات تابستانه در فصل گذشته خریدهای پرشماری داشت اما برخلاف هیاهوی شکل گرفته، بازیکنان جدیدالورود استقلال نتوانستند روزهای موفقی را در جمع آبی‌پوشان پایتخت بگذرانند و می‌توان از مهدی قایدی و محمد محبی به عنوان موفق‌ترین خریدهای تابستانی استقلال یاد کرد؛ دو بازیکنی که در روزهای پایانی بازار تابستانه با پافشاری ریکاردو سا پینتو با امضای قراردادی قرضی به استقلال پیوستند و توانستند فصل رویایی را در جمع آبی‌پوشان پایتخت بگذرانند.

 

قایدی در فصلی که گذشت، توانست 12 بار برای استقلال گلزنی کند و در یک‌قدمی آقای گلی بیست‌ودوم قرار داشت اما نتوانست به این عنوان مهم دست پیدا کند. در کنار درخشش در گلزنی، تبحر ویژه مهدی قایدی کسب پنالتی هم به کمک آبی‌ها آمد و او همچنین توانست 4 گل هم برای تیمش بسازد. محمد محبی هم کارنامه‌ای مشابه همشهری خود در استقلال به جای گذاشت و توانست 10 گل برای استقلال در فصل اخیر (در لیگ برتر و جام حذفی) به‌ثمر برساند و 4 پاس گل هم در کارنامه محبی دیده می‌شود تا بیش از پیش تاثیرگذاری زوج بوشهری روی عملکرد آبی‌ها نمایان شود.

 

هواداران استقلال پیش از آنکه لیگ بیست‌ودوم به پایان برسد، خواهان حفظ محمد محبی و مهدی قایدی بودند؛ آن‌هم در شرایطی که محبی تنها یک فصل دیگر با باشگاه سانتاکلارا پرتغال قرارداد دارد اما قایدی هنوز 3 فصل دیگر تحت قرارداد باشگاه شباب‌الاهلی است. مدیران وقت باشگاه استقلال در شرایطی با محمد محبی قرارداد قرضی و یک‌ساله امضا کردند که باشگاه پرتغالی به دنبال گنجاندن بندی برای دائمی‌کردن قرارداد محبی بود و در شرایطی که گفته می‌شد سانتاکلارایی‌ها رضایت‌نامه‌ای 3 میلیون یورویی را برای محبی می‌خواهند اما بعد از توافقات انجام شده، بند خرید 600 هزار یورویی در قرارداد او گنجانده شد تا مسیر استقلالی‌شدن محمد محبی آسان‌تر شود.

گروه نرم افزاری ماهور

 

استقلالی‌ها با 3 قسط 200 هزار یورویی محبی را می‌خرند!

مدیران باشگاه استقلال بعد از پایان لیگ بیست‌ودوم، مذاکرات خود را برای حفظ محمد محبی آغاز کردند. محبی که تمایل ویژه به ادامه حضور در استقلال دارد و جواد نکونام هم نسبت به حفظ این بازیکن تاکید دارد، بعد از بازگشت از مسابقات کافا 2023 نسبت به آینده کاری‌اش در استقلال ابراز بی‌اطلاعی کرد و مدعی شد که مدیران باشگاه استقلال باید در این زمینه توضیح دهند. گفته می‌شود با توجه به بند گنجانده شده در قرارداد محمد محبی، آبی‌ها در تلاش برای دائمی‌کردن قرارداد او هستند.

 

استقلالی‌ها با وجود آنکه در پرداخت هزینه انتقال قرضی محبی بدقولی کرده بودند اما توانسته‌اند رضایت مدیران باشگاه سانتاکلارا را کسب کنند. در روزهای گذشته مذاکرات فشرده‌ای در این زمینه انجام شده و با توجه به سقوط سانتاکلارا به لیگ یک پرتغال گفته می‌شود که محبی هم تمایلی برای بازگشت به این تیم ندارد و همین مسئله باعث شده تا مدیران باشگاه استقلال پافشاری بیشتری به جذب این ستاره بوشهری کنند. توافقات در زمینه جذب محمد محبی در مرحله نهایی قرار دارد و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، طبق توافقات انجام شده، قرارداد محبی با استقلال در ازای پرداخت 600 هزار یورو دائمی خواهد شد.

 

مدیران آبی‌پوش با مسئولان باشگاه پرتغالی در زمینه پرداخت هزینه رضایت‌نامه محمد محبی هم در حال مذاکره هستند. طبق آخرین مذاکرات انجام شده قرار است استقلالی‌ها به واسطه حامی مالی خود که یک بانک بوده و مشکلی در زمینه انتقال پول ندارد، در 3 قسط 200 هزار یورویی هزینه رضایت‌نامه محبی را پرداخت کنند که این مسئله مورد تایید مسئولان باشگاه پرتغالی هم قرار گرفته و به نظر می‌رسد طی روزهای آینده، خبر انتقال دائمی محمد محبی به استقلال رسانه‌ای خواهد شد.

امیدواری آبی‌ها به معجزه در مسیر جذب قایدی

استقلالی‌ها با وجود مذاکرات موفق در زمینه جذب محمد محبی، شرایط متفاوتی را برای دائمی‌کردن قرارداد مهدی قایدی دارند. قایدی امروز در یک مصاحبه تلویزیونی نسبت به آینده حضورش در استقلال موضع گرفت و گفت: «روز گذشته به طور مفصل با آقای کریمی صحبت کردم. در حال حاضر من بازیکن شباب‌الاهلی هستم. چون یک‌سال قرضی آمده بودم و قراردادم با استقلال تمام شده است. از امروز مذاکرات با شباب‌الاهلی آغاز شده است. باید ببینیم روی چه مبلغی توافق می‌کنند و اینکه آیا اصلا توافق می‌کنند یا خیر و نمی‌دانم برنامه‌شان چیست. چون خود من در اردوی تیم ملی بودم».

 

قایدی با اشاره به رابطه خوب مدیران باشگاه استقلال با مسئولان باشگاه اماراتی، ضمن اعلام بخشیده شدن جریمه دیرکرد پرداخت هزینه انتقال قرضی او توضیح داد: «در یکی دو روز آینده راهی دبی می‌شوم. «آقای کریمی خیلی پیگیر بودند. این مدت با مدیربرنامه‌هایم صحبت نکرده بودم. از او تشکر می‌کنم که با چنین وضعیتی من را به استقلال آورد. او رابطه خوبی با آقای کریمی دارد و امیدوارم صحبت‌هایی که در حال انجام است، در نهایت به سود ما و استقلال تمام شود».

 

قوانین جدید علیه استقلال و خریدهای قرضی‌اش!

مهدی قایدی برای ادامه به حضور در استقلال چراغ‌سبز نشان داده که در مصاحبه امروز خود مدعی شد از تیم‌های قطری و عربستانی هم پیشنهاد دارد و نسبت به شایعه حضورش در جمع شاگردان فرهاد مجیدی در تیم الاتحادکلبا هم این‌طور توضیح داد که با مجیدی رابطه خوبی دارد اما فعلاً پیشنهادی از این تیم دریافت نکرده است. با توجه به باقی‌ماندن 3 فصل از مدت قرارداد قایدی با شباب‌الاهلی، مدیران باشگاه استقلال برای دریافت رضایت‌نامه او کار بسیار دشواری دارند؛ به‌ویژه آنکه طبق قوانین جدید، انتقال قرضی لژیونرها ممنوع بوده و آبی‌ها باید برای دائمی‌کردن قرارداد قایدی تلاش کنند.

 

مدیران باشگاه استقلال امیدوارند رایزنی‌ها در زمینه جذب مهدی قایدی هم مثبت پیش برود. نکته مهم اینکه طبق قوانین جدید، در صورت دائمی‌کردن محمد محبی و مهدی قایدی، دو سهمیه خرید بازیکن خارجی استقلالی‌ها هم پر خواهد شد و با توجه به حذف کوین یامگا و رافائل سیلوا، آبی‌ها در بازار تابستانه نهایتاً امکان جذب دو بازیکن خارجی دیگر را خواهند داشت که این مسئله می‌تواند در نوع خود عجیب و چالش‌برانگیز باشد!

55 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا