آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

قدرت‌نمایی اسپانیا و کرواسی در مقدماتی یورو؛ رکوردشکنی ستاره بارسا در شب محرومیت رونالدو

اسپانیا با ۷ گل گرجستان را در هم کوبید.

رقابت‌های مرحله مقدماتی جام ملت‌های اروپا دیشب با برگزاری ۷ مسابقه از ۳ گروه ادامه پیدا کرد که طی آن در مهم‌ترین بازی‌ها، اسپانیا با نتیجه ۷ بر یک گرجستان را در هم کوبید، کرواسی با ۵ گل لتونی را شکست داد و پرتغال به ۳ امتیاز مسابقه مقابل اسلواکی رسید.

 

قدرت‌نمایی اسپانیا در آسیا

سفر تیم ملی اسپانیا به قسمت آسیایی یوفا خوش‌یمن بود و ماتادورها با کسب پیروزی شیرین ۷ بر یک مقابل گرجستان به خانه برگشتند. مقاومت شاگردان ویلی سانیول تنها تا دقیقه ۲۲ ادامه پیدا کرد تا این که روی ارسال پای چپ مارکو آسنسیو، آلوارو موراتا با یک ضربه سر دیدنی و کم‌ارتفاع، لاروخا را پیش انداخت. آلواریتو در ادامه مسابقه ۲ گل دیگر هم زد و با این هتریک مجموع تعداد گل‌های ملی خود را به ۳۳ رساند. نکته مهم مسابقه گلزنی لامین یامال، استعداد ۱۶ ساله بارسلونا بود که به عنوان یار تعویضی آخرین گل تیمش را وارد دروازه مامارداشویلی کرد و ضمن شکستن رکورد جوان‌ترین بازیکن تاریخ ماتادورها، به جوان‌ترین گلزن تاریخ تیم ملی اسپانیا تبدیل شد. در دیگر دیدار این گروه تیم ملی اسکاتلند در زمین قبرس به برتری شیرین ۳ بر صفر رسید تا رکورد صددرصد پیروزی این تیم برای پنجمین مسابقه ادامه پیدا کند. مک‌تومینای و پورتئوس تا دقیقه ۱۶ نتیجه را به ۲ بر صفر رساندند که سریع‌ترین برتری ۲گله اسکاتلند در مسابقات خارج از خانه ۵۴ سال اخیر به شمار می‌رفت. این پایان کار نبود و شلیک دیدنی و پای چپ جان مک‌گین، متخصص شوت‌های راه دور از داخل قوس محوطه جریمه برتری را به ۳ گل رساند. در جدول این گروه اسکاتلند با ۱۵ امتیاز صدرنشین است و تساوی نروژ و گرجستان در مسابقه روز سه‌شنبه می‌تواند صعود این تیم به جام ملت‌های ۲۰۲۴ اروپا را به عنوان نخستین تیم قطعی کند. اسپانیا با ۶ امتیاز و یک بازی کمتر در رده دوم قرار گرفته؛ بالاتر از نروژ (۴)، گرجستان (۴) و قبرس (صفر).

 

تحقیر لتونی در خانه 

مهم‌ترین مسابقه گرچه چهارم با پیروزی مقتدرانه و شیرین ۵ بر صفر کرواسی مقابل لتونی به پایان رسید. شلیک استثنایی پتکوویچ از دوردست در دقیقه ۳ وارد دروازه میهمان شد و این تنها آغاز شب دشوار شرقی‌ها بود و نایب قهرمان جام جهانی ۲۰۱۸ در انتها با گلزنی کراماریچ و پاسالیچ، لتونی را با ۵ گل بدرقه کرد. در دیگر دیدار این گروه، گل دیرهنگام ییلدریم، ترکیه را به یک‌ امتیاز از مسابقه سیاسی مقابل ارمنستان رساند. در جدول این گروه، ترکیه با ۱۰ امتیاز صدرنشین است و کرواسی و ارمنستان (۷) در رده‌های بعدی قرار دارند. امروز همچنین تیم ملی پرتغال در حضور رونالدو به خانه اسلواکی رفت که این دیداد با تک گل برونو فرناندس به نفع سلسائوی سرخ‌پوش اروپا به پایان رسید. در جدول گروه دهم پرتغال با ۱۵ امتیاز صدرنشین است و اسلواکی و لوکزامبورگ (۱۰) در رده‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

گروه نرم افزاری ماهور

 

حاشیه جالب 

برتری پرتغال در حالی رقم خورد که کریس رونالدو، ستاره تیم در یک برخورد عجیب با سنگربان رقیب به درستی بابت رفتار خشونت‌آمیزش کارت زرد گرفت و با از دست دادن بازی بعدی قهرمان سابق اروپا، عملا این فیفادی برایش پایان یافت.

41 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا