آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

لسترسیتی و خیز بلند برای یک معجزه نو؛ بازگشت نوبرانه روباه‌ها به محل شکار

به نظر می‌رسد برخلاف عادت روباه‌ها، روباه فوتبال انگلیس قصد بازگشت به محل شکار قبلی را دارد.

قهرمان شگفتی ساز فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۵ لیگ برتر انگلیس، فصل قبل با شکست مقابل سرخ‌پوشان بندر لیورپول و البته پیروزی آبی‌پوشان بندر لیورپول مقابل بورنموث در جایگاه هجدهم قرار گرفت و بعد از 9 سال سقوط کرد.

 

آنها در سال 2023 ، 5 سرمربی مختلف را تجربه کردند. پس از اخراج برندان راجرز در آوریل 2023، مایک استوئل و آدام سدلر هدایت این تیم را مشترکا برعهده گرفتند و پس از ۸ روز جای خود را به دین اسمیت دادند تا او هم پس از تجربه ناموفق و سقوط نیمکت را به انزو مارسکا واگذار کند.

دوران بازی مارسکا عمدتا در سویا سپری شد و زمانی در یوونتوس هم بازی می‌کرد. البته هیچ وقت به تیم ملی ایتالیا دعوت نشد و در سن 37 سالگی در هلاس ورونا از مستطیل سبز خداحافظی کرد و کت شلوار مربیگری‌اش را سفارش داد.

او بلافاصله پس از خداحافظی، در وستهام و سویا دستیار شد و در سال 2020 به آکادمی منچسترسیتی پیوست. یک مقطع یک ساله سرمربی پارما شد اما نتوانست بوفون را به سری آ برگرداند و این تجربه ناموفق او را مجاب کرد تا در فصل قبل، دستیار گواردیولا شود؛ فصل درخشانی که با سه‌گانه همراه بود و این کارنامه موفق باعث شد تا مدیران لسترسیتی او را سرپرست پروژه احیا کنند.

گروه نرم افزاری ماهور

لستر تحت هدایت او نه تنها صدرنشین است، بلکه درحال جابه‌جایی یک رکورد تاریخی است. آنها با 21 پیروزی، 2 مساوی و تنها 3 شکست از 26 بازی، با 65 امتیاز و فاصله 10 امتیازی با ایپسوییچ رده دومی در رده نخست لیگ قهرمانی انگلیس قرار دارند.

آنها تاکنون به طور میانگین از هر مسابقه 2.5 امتیاز کسب کرده‌اند و اگر در 20 مسابقه آینده هم با همین روند پیش بروند، امتیازهایشان به عدد رویایی 115 امتیاز خواهد رسید. این درحالیست که تا به‌ حال فقط 6 تیم در تاریخ لیگ قهرمانی توانسته‌اند صد امتیاز یا بیشتر کسب کنند که یکی از آنها همان لسترسیتی 2014 با 102 امتیاز بود. فصل گذشته وینسنت کمپانی موفق شد برنلی را وارد باشگاه صدتایی‌ها کند.

تیم رکورددار اما ردینگ 2006 بود که 106 امتیاز کسب کرد و به نظر شکستن رکورد آنها توسط لسترسیتی آن‌هم درحالی که 20 بازی برایشان باقی مانده، شدنی است.

آنها حتی به دنبال لوکاس برالدو، ستاره برزیلی سائوپاولو هم بودند و به نظر این مدافع مورد توجه مارسکا قرار داشت اما در نهایت پاریس با مبلغ 20 میلیون یورو، این جوان مستعد را از لسترسیتی قاپید.

لسترسیتی این فصل به طور همزمان هم بهترین خط حمله لیگ با 54 گل زده و هم بهترین خط دفاع لیگ با 18 گل دریافتی را در اختیار دارد. خط حمله آن‌ها با بهره بردن از بازیکنانی نظیر استفی ماویدیدی(8)، دیوزبری هال(7)، جیمی واردی(6) و ایهناچو(5) توانسته این فصل به آمار خارق‌العاده بیش از 2 گل به ازای هر بازی دست پیدا کند.

خط دفاع روباه‌ها در طول این فصل با درخشش وسترگارد و ووت فس در پست دفاع وسط و ریکاردو پریرا و جیمز جاستین به عنوان مدافعان کناری ثبات خوبی داشته و با وجود این‌که فقط 10 کلین‌شیت داشتند، هیچ تیمی در طول این 26 بازی نتوانسته به آنها 3 گل یا بیشتر بزند.

به جز اسامی‌ بالا، ایساهاکو بازیکن 19 ساله‌ای که به صورت قرضی از اسپورتینگ به لسترسیتی منتقل شده عملکرد خوبی داشته و توجه تیم‌های معتبر دنیا را به خود جلب کرده تا این وینگر سرعتی را جذب کنند.

یکی دیگر از تاثیرات حضور مارسکا روی نیمکت، احیا شدن چزاره کاسادی، پدیده ایتالیایی چلسی است. او هم به صورت قرضی در لسترسیتی بازی می‌کند. هافبک 20 ساله و 185 سانتی‌متری لستر فصل پیش به صورت قرضی در ردینگ در لیگ قهرمانی بازی می‌کرد. او با تحول سبک بازی‌اش کاری کرده تا روزنامه‌نگاران ایتالیایی از شانس دعوتش به یورو 2024 توسط اسپالتی سخن بگویند.

به هر حال جهان فوتبال با یک مربی خوش‌فکر و جوان ایتالیایی روبه‌روست. مارسکا با یک فوتبال مالکانه مبتنی بر پاس‌های متعدد نامش بر سر زبان‌ها افتاده و آنقدر خوب از گواردیولا پیروی می‌کند که بعید نیست در سال‌های آینده پیشنهادی از سوی تیم‌های بزرگ دریافت بکند.

لسترسیتی با کمک او فاصله زیادی با رقبا انداخته و به نظر باید کم‌کم به این باور رسید لسترسیتی دیگر صرفا یک معجزه نیست و باید این تیم را جدا از لیگ قهرمانی بدانیم چون آن‌ها با این فوتبال چشم‌نواز متعلق به سطح اول فوتبال انگلیس هستند. لسترسیتی ظهر شنبه‌ در دور سوم مسابقات جام حذفی در لندن باید به مصاف میلوال برود.

62 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا