آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

دربی لندن زیر سایه تاریک یاس؛ امیدهای رنگ باخته

چلسی و آرسنال امشب برای آرزوهای دست نیافتنی به مصاف یکدیگر می‌روند.

پایتخت انگلیس باز هم میزبان یک مسابقه بزرگ فوتبال است؛ مسابقه‌ای بزرگ میان تیم‌هایی بزرگ که هر کدام به نوبه خود طعم کوچک شدن را کم یا زیاد چشیده‌اند. شیرهای لندنی در کم‌خطرترین حالت ممکن برای رقبا فقط خشنود به این هستند که در موقعیت سقوط قرار ندارند و قید تمام رقابت‌های اروپایی برای فصل بعد را زده‌اند. توپچی‌ها هم که هفته‌ها بالانشینی و پیشتازی در لیگ را تجربه کرده بودند با شکست مقابل منچسترسیتی و گذراندن دوران افت و نتیجه نگرفتن در بازی‌های متوالی صدر را تقدیم رقیب کردند و با سوی کمی از امید به توقف سیتی آماده و بدون توقف به کارشان ادامه می‌دهند. صد البته شرایط آرسنال بسیار بهتر از میهمان امروزش است اما غم و یاس از دست دادن صدر جدول در فصلی با این سطح از درخشانی و باختن امید قهرمانی پس از سال‌ها، برای شاگردان آرتتا غمی افزون‌تر از غصه‌های تیم تاد بولی را به همراه داشته. لندن امروز میزبان یاس نمایندگان بزرگش است. یاسی که در نگاه 2 طرف بازی رنگ و رو و شمایلی متفاوت دارد.

 

آرسنال؛ زندگی ادامه دارد

اگر چه برای توپچی‌ها سخت خواهد بود اما رویای قهرمانی، آنها را در آخرین هفته‌ها تنها گذاشت. قرمزهای لندنی که سوار بر بال رویا برای برگزاری جشن قهرمانی نقشه می‌کشیدند اکنون باید به توقف تیمی امیدوار باشند که معمولا در این اواخر فصل به ندرت امتیاز از دست می‌دهد. با این همه زندگی برای آرتتا و شاگردانش ادامه دارد. آنها هنوز هم شانس قهرمانی دارند و حتی اگر قهرمان هم نشوند، می‌توانند به آمار خوب خود در این فصل بیفزایند. آرسنال چاره‌ای جز موفقیت در بازی‌های بعدی و امید بستن به متوقف شدن موتور بردهای سیتی ندارد و با همین یک چاره به مصاف حریف همشهری خواهد رفت. تیم آرتتا در بازی‌های گذشته آمار فاجعه‌آمیزی از خودش بر جای گذاشته است. اولین و شاخص‌ترین فاکتور این آمار این است که آرسنال 4 بازی گذشته در لیگ را بدون برد سپری کرده و پس از این فاکتور به عملکرد خط دفاعی آنها می‌رسیم. توپچی‌ها 6 بازی است که موفق به کلین‌شیت نشده‌اند و در 4 بازی آخر خود در لیگ همواره حداقل 2 گل دریافت کرده‌اند. آرتتا و ستاره‌های درخشان این فصلش برای پاک کردن این ذهنیت منفی در حال رشد به میزبانی از چلسی خواهند پرداخت. آنها این شانس را دارند که از موقعیت فاجعه‌آمیزتر چلسی بهره ببرند و روحیه و ذهنیت برنده را در تیم خود باز یابند.

 

چلسی؛ مرگ موقت شیرها

تصمیمات اشتباه یکی پس از دیگری ارکان تیم سابق رومن آبرامویچ را با مالک جدید و ماجراجویش در هم فرو ریخت. چلسی تا اینجای داستان از ثروت بی‌شائبه تاد بولی خیری ندیده و برعکس در حال گذراندن یکی از بدترین فصل‌هایش در سال‌های اخیر است. شاید خودشان شهامت اعترافش را نداشته باشند و شاید دیگران هم به احترام کارنامه سال‌های گذشته بر زبان نیاورند اما در خیال و در دل دنبال کنندگان لیگ برتر انگلیس، چلسی با تمام سرمایه‌ها و افتخاراتش در این فصل هرگز ضلع ششم قدرت در لیگ نبوده و بدتر از این اینکه تا پایان فصل هم نخواهد بود. انتخاب لمپارد شکست خورده به عنوان سرمربی موقت تا پایان فصل نه یک انتخاب راهبردی بلکه نشان تسلیم سران آبی‌ها برای پروژه این فصلشان بود. آنها خوش‌شانس بودند که حال و روز کنونی برایشان در تمام طول فصل جریان نداشت و اکنون تقریبا مطمئن هستند سقوط نمی‌کنند. اگر این شرایط فقط برای 5 یا 6 هفته بیش از این به وجود می‌آمد، اکنون شیرهای لندنی را در حال تقلا برای نجات از سقوط می‌دیدیم. لمپارد نیمه دوم محبوبیتش در استمفوردبریج را هم به قمار بزرگی فروخت و تمام تقصیرها یا دستکم بخش زیادی از آنها را به نام خودش ثبت کرد. چلسی با هدایت لمپارد فقط در حال شکست خوردن است و آبی‌های لندنی 4 باخت متوالی را تجربه می‌کنند. خط حمله آبی‌ها به زعم هواداران اوبامیانگ به نفرین این بازیکن گرفتار شده و ضمن ثبت آمار تاسف‌برانگیزی در طول فصل در 4 بازی گذشته فقط یک بار موفق به گلزنی شده است. چلسی همچنین در 12 بازی گذشته لیگ فقط 2 بار موفق به بردن مسابقه شده و از هر زاویه‌ای هم به این تیم نگاه کنیم، چیزی به جز فاجعه نخواهیم دید. فاجعه شاید برای آنها با توجه به فرم کنونی و انگیزه آرسنال برای بردن مسابقه و بازگشت به رقابت قهرمانی، عمیق‌تر هم بشود و امروز روز دشواری برای لمپارد و بازیکنانش در مقابل صدرنشین سابق لیگ خواهد بود.

گروه نرم افزاری ماهور

سابقه رویارویی؛ مثل شرایط بازی امشب

دوران درخشان آبی‌ها در دربی لندن که از سال‌های اول هزاره جدید میلادی شروع شده بود، سپری شده و مدت‌هاست خبری از بردهای پیاپی چلسی در مقابل آرسنال نیست. چلسی پیش از این بین سال‌های 2004 تا 2010 در 17 بازی در برابر میزبان امروزش فقط 2 باخت داشت و در مقابل 11 بار این تیم را شکست داده بود. شیرهای لندنی پی در پی توپچی‌ها را شکار می‌کردند اما در بازی‌های اخیر این امتیاز هم از آبی‌ها گرفته شده و این آرسنال است که در رقابت رو در رو موفق‌تر عمل می‌کند. در 6 بازی گذشته 2 تیم، آرسنالی‌ها 5 بار موفق به پیروزی شده‌اند و فقط یک بار به رقیب اجازه برنده شدن داده‌اند. مرور بهترین گلزنان تاریخ مسابقه چیزی جز حسرت برای آبی‌ها باقی نمی‌گذارد. دیدیه دروگبا با 13 گل در این مسابقه بهترین گلزن تاریخ آن به شمار می‌رود که موفق شده بود از 10 گل تیری آنری عبور کند و این پیشتازی، حسرت داشتن مهاجمی در قامت دروگبا را برای هواداران چلسی بیشتر می‌کند. فارغ از سوابق 2 تیم، این مسابقه تحت هر شرایطی و با هر میزان از سایه تاریک یاس برای 2 تیم، دربی لندن است و همیشه هواداران پر و پا قرص خودش را دارد. آرسنال برای زنده نگه داشتن امید و چلسی برای گذراندن روزهای تلخ امروز در امارات مقابل یکدیگر صف می‌کشند. کسی چه می‌داند. شاید دیدار بعدی این 2 تیم از سایه نا امیدی بیرون آمده باشد و دربی بعدی قرمزها و آبی‌های پایتخت انگلیس در شرایطی متفاوت و با جاذبه‌هایی بیشتر برگزار شود.

 

فرم 2 تیم در 5 بازی آخر لیگ

 

آرسنال:

باخت مقابل منچسترسیتی، تساوی مقابل ساوتهمپتون، تساوی مقابل وستهام، تساوی مقابل لیورپول، برد مقابل لیدزیونایتد

 

12 گل زده، 12 گل خورده، گلزنی در تمام بازی‌ها، حداقل 2 گل خورده در 4 مسابقه و بدون کلین‌شیت

 

چلسی:

باخت مقابل برنتفورد، باخت مقابل برایتون، باخت مقابل ولورهمپتون، باخت مقابل استون‌ویلا، تساوی مقابل اورتون

 

3 گل زده، 9 کل خورده، 3 بازی بدون گل زده و بدون کلین‌شیت

49 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا