آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

تمدید قرارداد با لیائو؛ ستاره اول روسونری ماندنی شد ‌

قرارداد رافائل لیائو برای ۵ فصل دیگر تمدید شد.

با اعلام سایت رسمی باشگاه میلان، قرارداد رافائل لیائو، بال چپ ۲۳ ساله و تأثیرگذار این تیم به مدت ۵ سال تمدید شد و لیائو تا تابستان ۲۰۲۸ در ترکیب روسونری باقی خواهد ماند.

 

به این ترتیب در حالی که باشگاه‌های متعددی از جمله بارسلونا علاقه خود را به جذب این بازیکن نشان داده بودند، خیال هواداران میلان از باقی ماندن ستاره اول تیمشان راحت شد. در بیانیه رسمی باشگاه آمده: «میلان با افتخار اعلام می‌کند قرارداد رافائل الکساندر دا کونسیسائو لیائو با باشگاه تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۸ تمدید شده.» قرارداد جدید که بعد از ماه‌ها مذاکره جدی امضا شده، مهاجم ملی‌پوش پرتغالی را تا ۲۸ سالگی در میلان نگه می‌دارد.

 

گاتزتا دلو اسپورت فاش کرده دستمزد سالیانه لیائو در قرارداد جدید به صورت پایه ۵ میلیون یوروست که بندهای پاداش زیادی با توجه به عملکرد بازیکن در طول سال (و نه فقط در انتهای فصل) به آن افزوده خواهد شد. به این ترتیب دریافتی واقعی لیائو در ۵ سال آینده چیزی در حدود ۶ تا ۷ میلیون یورو خواهد بود که او را به رکورد بالاترین دستمزد بین بازیکنان میلان می‌رساند. همچنین در این قرارداد یک بند آزادسازی به ارزش ۱۷۵ میلیون یورو گنجانده شده و باشگاه‌های خواهان لیائو در پنجره تابستانی قادر به استفاده از آن خواهند بود.

گروه نرم افزاری ماهور

 

طی چند سال گذشته تعداد زیادی از بازیکنان اصلی میلان با اتمام قراردادشان به عنوان بازیکن آزاد راهی باشگاه‌های دیگر شدند و دست میلان چه از نظر نگه داشتن ستاره‌ها و چه دریافت هزینه فروش خالی ماند. جیان‌ لوئیجی دوناروما، قهرمان یورو ۲۰۲۰، هاکان چالهان اوغلو، بازیکن تیم ملی ترکیه و فرانک کسیه، هافبک اهل ساحل عاج طی ۲ سال گذشته به این ترتیب از جمع سرخ و سیاه‌ها جدا شدند اما با وجود نگرانی‌های هواداران با عملکرد سریع مسئولان میلان، پیش از آغاز پنجره تابستانی نقل و انتقالات اروپا، باقی ماندن رافائل لیائو در ترکیب تیم قطعی شد.

 

مذاکرات بر سر امضای قرارداد با لیائو بیشتر به دلیل حضور ۲ باشگاه دیگر پیچیده شده بود اما میلانی‌ها به هر نحو ممکن موانع را از سر راه برداشتند. مشاجره بر سر لیائو که به دلیل نیاز ضروری روسونری به تمدید قرارداد مهاجم پرتغالی به سرعت رفع شد به مبلغ جریمه‌ای برمی‌گشت که لیائو و باشگاه سابقش لیل فرانسه باید به اسپورتینگ لیسبون می‌پرداختند. مهاجم ۲۳ ساله در سال ۲۰۱۸ قراردادش با باشگاه پرتغالی را به شکل یک‌طرفه فسخ کرد‌ و به دنبال آن به لیگ یک فرانسه رفت. عواقب این تصمیم بعد از ۵ سال همچنان لیائو و ۲ باشگاه بعدی‌اش را دچار مشکل کرده.

 

لیائو یکی از برترین مهره‌های میلان طی سال‌های اخیر به شمار می‌رود که تأثیر زیادی در اوج‌گیری مجدد روسونری در فوتبال ایتالیا داشته. در طول فصل ۲۲-۲۰۲۱ که با نخستین قهرمانی باشگاه در ۱۱ فصل اخیر سری آ همراه شد، رافائل لیائو ۱۱ گل به ثمر رساند و ۱۰ پاس گل به نام خود ثبت کرد تا به عنوان بهترین بازیکن فصل سری آ انتخاب شود. عملکرد فوق‌العاده‌ این بال سرعتی همچنین نام او را در جمع ۳۰ نفر برتر جایزه توپ طلای سال گذشته هم اضافه کرد. امسال درخشش لیائو ادامه یافت و او میلان را برای نخستین بار در ۱۶ سال گذشته به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا رساند. مسلماً بهترین عملکرد او در طول فصل و بهترین پاس گل فصل روسونری، نمایش دیدنی و تک نفره لیائو در ورزشگاه دیگو مارادونای ناپل بود؛ در جریان دور برگشت از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا. در حالی که ناپولی به عنوان قهرمان مقتدر سری آ شانس اصلی صعود به جمع ۴ تیم برتر به حساب می‌آمد، لیائو با جا گذاشتن تمام مدافعان حریف، توپ را ۶۰ متر روی زمین حرکت داد و در نهایت با یک پاس گل زیبا الیویر ژیرو را در موقعیت گلزنی قرار داد تا گل صعود میلان به دور بعد را به ثمر برساند. غیبت او در بازی رفت مرحله نیمه نهایی مقابل اینتر، به قیمت حذف شاگردان استفانو پیولی تمام شد و میلان در نهایت با کسب سهمیه دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا فصل پر فراز و فرود بعد از قهرمانی را با خاطره خوش پایان داد.

بعد از ۳ فصل پوشیدن پیراهن شماره ۱۷، لیائو احتمالاً از این به بعد شماره ۷ یا ۱۰ میلان را به تن خواهد کرد که یادگار بازیکنان شاخصی همچون آندری شوچنکو، جانی ریورا و مانوئل روی کاستاست. مسلماً تا تابستان ۲۰۲۸ مشخص خواهد شد که آیا باید نام رافائل لیائو را هم به سیاهه اسطوره‌های پرتعداد تاریخ پرمایه روسونری اضافه کنیم یا نه.

55 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا