آخرین مطلباخباربازی هاداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

احتمال تکرار ۴ فینال در لیگ قهرمانان؛ اینتر و رئال دوباره خاطره‌ساز می‌شوند؟

تا زمان برگزاری فینال لیگ قهرمانان اروپا زمان زیادی باقی نمانده است.

در هفته گذشته دیدارهای رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برگزار شد و به روزهای خطرناک خود نزدیک شده است. تیمی که در آن تلاش بیشتری کند، برای نزدیک شدن به کسب عنوان قهرمانی شانس بیشتری پیدا می‌کند و این همان عنصری است که می‌تواند در سرنوشت یکی از ۸ تیم حاضر در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا تاثیرگذار باشد.

در فصل جاری، خدای تساوی‌ها به ایتالیا لبخند زد و تیم‌های اروپایی بر اساس ارزش‌های ترانسفرمارکت خود به طور نامتعادل تقسیم شدند. در دیدار مرحله رفت، رئال مادرید و منچسترسیتی موفق شدند با شکست دادن چلسی و بایرن مونیخ احتمال حضورشان را در نیمه نهایی قوت ببخشند و در طرف مقابل اینتر با پیروزی ۲ بر صفر در خانه بنفیکا، وعده یک نبرد تمام ایتالیایی را در نیمه نهایی داده اما در طرف مقابل سوال این است که میلان با حفظ نتیجه برابر ناپولی به مصاف همشهری خود می‌رود یا این لوچانو اسپالتی است که در مرحله نیمه نهایی به جدال با سیمونه اینزاگی می‌شتابد؟

 

شانس بسیار زیادی وجود دارد که یک تیم ایتالیایی تا فینال راه پیدا کند؛ اتفاقی که آخرین بار ۶ سال قبل رخ داد و یوونتوس در کاردیف برابر رئال مادرید سلاخی شد و همچنین از آخرین قهرمانی یک تیم ایتالیایی 13 سال می‌گذرد که آن هم آخرین بار با سه گانه اینتر رقم خورد. اکنون قصد داریم به بررسی ۴ فینال گذشته لیگ قهرمانان اروپا بپردازیم که امسال امکان تکرار آن وجود دارد.

 

گروه نرم افزاری ماهور

رئال مادرید 3-2 میلان (1957/58)

استادیوم بروکسل، 28 ماه مه سال 1958؛ سومین دوره لیگ قهرمانان اروپا. رئال مادرید در ۲ فینال گذشته موفق شد با شکست دادن رنس و فیورنتینا قهرمان اروپا شود و اکنون زمان ناامید کردن یک ایتالیایی دیگر است. میلان با گلزنی خوان شیافینو پیش افتاد، آلفردو دی استفانو بازی را به تساوی کشاند، سپس ارنستو گریلو برای میلان و هکتور ریال برای رئال مادرید گلزنی کردند تا نمایشگر استادیوم هیسل بلژیک نتیجه 2 بر ۲ را نشان دهند. بازی با این نتیجه در پایان ۹۰ دقیقه خاتمه یافت اما پاکو خنتو با گلزنی در دقیقه 107 توانست سومین جام متوالی را به رئال مادرید تحویل دهد.

 

بنفیکا 5-3 رئال مادرید (1961/62)

فینال هفتمین دوره از مسابقات جام باشگاه‌های اروپا در شرایطی برگزار می‌شد که ۵ فینال قبلی با پیروزی نماینده اسپانیا خاتمه یافت. با این حال تیم دیگری هم در این لیست وجود دارد؛ بنفیکا که در دوره قبل بارسلونا را با نتیجه ۳ بر ۲ شکست داده بود به سراغ دیگر نماینده فوتبال اسپانیا رفت.

 

پوشکاش در دقیقه 18 اولین گل بازی را به ثمر رساند و در دقیقه 39 هت تریک خود را تکمیل کرد اما در طرف مقابل شاگردان بلا گوتمن با درخشش اوزه بیو، ۵ بار دروازه رئال مادرید را باز کردند تا جام در لیسبون بماند.

 

اینتر 3-1 رئال مادرید (1963/64)

سلطه لوس بلانکوس در فینال‌ها توسط بنفیکا قطع شده بود. با این حال ۲ سال بعد سفیدپوشان اسپانیایی دوباره به فینال راه پیدا کردند و با اینتر دیدار کردند. اینتر بازی را ۳ بر یک برد.۲ گل ساندرو ماتزولا و تک گل اورلیو میلانی باعث شد جام از میلان به اینتر برسد.

بایرن مونیخ 0-2 اینتر (2009/10)

یک شاهکار فوق العاده. این دیدار آخرین زمانی بود که اهالی ایتالیا به شادی در لیگ قهرمانان پرداختند. اگر چه ۳ فینال قبلی به ۱۰ سال ابتدایی اروپا باز می‌گردد اما نبرد آن شب بایرن مونیخ-اینتر مربوط به 13 سال پیش است که به خوبی در ذهن همه ما حک شده است.

 

میلیتو همان شاهزاده‌ای است که در شب مادرید پادشاه شد و پیروزی ۲ بر صفر اینتر برابر بایرن موجب شد تا خاویر زانتی کاپیتان تیم مورینیو سومین جام فصل را بالای سر ببرد.

 

حال باید منتظر ماند و دید فینال لیگ قهرمانان فصل 2022-23 چگونه خواهد بود؟ آیا این امکان وجود دارد که شاهد یک انتقام گیری باشیم یا خیر!

58 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا