آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

ناموفق‌ترین خریدهای لیگ بیست‌ودوم؛ خانه‌نشینی گران‌قیمت

«شیخ دیاباته»، «یوکیا سوگیتا» و «مانوئل فرناندز» این فصل قراردادهای گران‌قیمتی در ایران بستند و بسیاری از بازی‌ها را، به‌خاطر مصدومیت خانه‌نشین بودند.

خریدهای پرسر و صدای لیگ برتر، همیشه هم موفق نیستند. بازیکنانی که با آرزوهای بزرگ، به تیم‌های جدیدشان اضافه می‌شوند اما نمی‌توانند در حد انتظار ظاهر شوند. بعضی از آن‌ها پس از هفته‌های ضعیف، روی نیمکت می‌روند و بعضی دیگر بیشتر فصل، به‌خاطر مصدومیت از خانه بازی‌های تیم‌شان را تماشا می‌کنند. این فصل مثل همیشه بازیکنان خارجی، سهم پررنگی در ناموفق‌ترین خریدهای لیگ داشتند.

 

تماشاگر قهرمانی

پرسپولیس پس از نمایش‌های ضعیف هجومی در ابتدای فصل، دو مهاجم خارجی بزرگ خرید. یورگن لوکادیا و شیخ دیاباته، که قرار بود مشکلات خط حمله این تیم را حل کنند. لوکادیا زمان حضورش در پرسپولیس، درخشید اما به‌خاطر مشکلات غیرفوتبالی از این تیم جدا شد. بر خلاف او، دیاباته هیچوقت نتوانست به مهره‌ای مطمئن برای پرسپولیس تبدیل شود. او بیشتر فصل را به‌خاطر مصدومیت از دست داد و فقط 3 بازی، در ترکیب اصلی پرسپولیس به میدان رفت. دیاباته بدون بازی کردن در 21 هفته از 30 هفته لیگ، به عنوان تماشاگر مدال قهرمانی را هم به دست آورد.

 

هایجک ناموفق

استقلال شروع آرام و پایانی طوفانی در نقل‌وانتقالات تابستانی داشت. آن‌ها در روزهای ابتدایی نقل‌وانتقالات، فقط سجاد شهباززاده را از سپاهان به خدمت گرفتند. بازیکنی که فاصله زیادی، تا پیوستن به پرسپولیس نداشت. هایجک شهباززاده، خیلی برای استقلالی‌ها شیرین نبود. او پس از ورود بازیکنانی مثل مهدی قایدی، محمد محبی و پیمان بابایی به بازیکنی نیمکت نشین تبدیل شد و میدان دادن دوباره به ارسلان مطهری، شهباززاده را کاملا از برنامه‌های ریکاردو سا پینتو خارج کرد. شهباززاده هیچ گلی برای استقلال نزد و پس از بازی با نساجی به‌خاطر هدر دادن بهترین موقعیت استقلال، زیر تیغ انتقادات قرار گرفت.

گروه نرم افزاری ماهور

 

ستاره خانه‌نشین

استقلال در روزهای پایانی نقل‌وانتقالات علاوه بر قایدی و محبی، یک ستاره بزرگ دیگر را هم به خدمت گرفت. کاوه رضایی، که امیدوار بود با درخشش در این تیم بتواند همراه تیم ملی مسافر قطر شود. پر شدن سهمیه بازیکنان بزرگسال استقلال، باعث شد آن‌ها نتوانند قرارداد رضایی را ثبت کنند. رضایی با سر و صدای زیاد به تراکتور رفت و در این تیم هم، حاشیه‌های زیادی داشت. او نیم فصل اول فقط 6 بازی انجام داد و 2 گل هم زد اما نیم فصل دوم، قراردادش را یک طرفه فسخ کرد. تصمیمی که باعث شکایت تراکتور، محکوم شدن رضایی و خانه‌نشینی او تا پایان فصل شد.

 

هیاهو برای هیچ

مانوئل فرناندز، خرید این فصل سپاهان یکی از مهمترین و شناخته شده‌ترین بازیکنانی بود که به فوتبال ایران آمد. بازیکنی که با وجود سن بالا، قرار بود موتور محرک تیم ژوزه مورایس باشد. فرناندز در سپاهان، هفته به هفته از ترکیب اصلی دورتر شد. او نیم فصل اول را پس از 5 بازی، به‌خاطر مصدومیت از دست داد و نیم فصل دوم هم، بیشتر بازی‌های تیمش نیمکت نشین و سکونشین بود. خرید گران‌قیمت سپاهان، فقط با یک گل زده اصفهان را ترک کرد. فرناندز در لیست نمرات متریکا، شانزدهمین بازیکن فصل سپاهان بود!

استراحت در اهواز

دوره اول حضور یوکیا سوگیتا در ایران، موفق بود و او توانست در تراکتور روزهای خوبی را پشت سر بگذارد. پیوستن به فولاد در این فصل، خیلی برای او خوب دنبال نشد. سوگیتا نیم فصل دوم، به فولاد جواد نکونام پیوست و نه برای او و نه برای علیرضا منصوریان، زیاد به میدان نرفت. تنها بازی سوگیتا برای فولاد، 15 دقیقه مقابل پیکان بود و او قبل و بعد از این مسابقه، سایر بازی‌های تیمش را به‌خاطر مصدومیت از دست داد.

55 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا