آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

آمارهای خواندنی لیگ بیست‌ودوم؛ رویش گلزن‌ترین و گل‌نخورترین تیم‌ها در کویر

تیم‌های کرمانی حاضر در لیگ بیست‌ودوم، با ثبت آمار و ارقامی جالب‌توجه در حال پایان دادن به کار خود در فصل جاری رقابت‌های باشگاهی هستند.

بیست‌ودومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران هنوز به نقطه پایانی خود نرسیده و مطمئنا در 3 هفته پایانی فصل، آمار و ارقام مرتبط با لیگ بیست‌ودوم دستخوش تغییرات مهمی خواهد شد و حتی احتمال انجام تغییرات مهم در کورس قهرمانی و البته رقابت بقا وجود دارد. با این وجود نگاهی متفاوت به مسابقات لیگ بیست‌ودوم نشان می‌دهد که تیم‌هایی مانند گل‌گهر سیرجان برترین خط حمله فصل را در اختیار ندارند اما به لحاظ گلزنی در هفته‌های متمادی برترین تیم لیگ هستند.

 

مس رفسنجان هم در کورس رقابت برای رسیدن به دستکش طلایی در لیگ بیست‌ودوم، حامد لک را دارد که در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن، لک می‌تواند امیدوار به آن باشد که در هفته‌های پایانی با لغزش حسین پورحمیدی و علیرضا بیرانوند بتواند مشترکاً صاحب دستکش طلایی لیگ بیست‌ودوم شود، اما با این وجود بیشترین کلین‌شیت در فصل جاری برای نارنجی‌پوشان رفسنجانی به‌ثبت رسیده که به این بهانه در ادامه چند آمار و ارقام جالب‌توجه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

گل‌گهر و رکورد ویژه در گلزنی

آبی‌پوشان پایتخت به واسطه برد پرگل مقابل هوادار با 42 گل زده صاحب برترین خط حمله لیگ برتر تا پایان هفته بیست‌وهفتم هستند اما در جدول گلزن‌ترین تیم‌ها در هر هفته از مسابقات، اثری از سرخابی‌های پایتخت در کورس بالای جدول به چشم نمی‌خورد و گل‌گهر سیرجان با گلزنی در 22 هفته از 27 هفته رقابت‌ها، رکوردی جالب‌توجه را به نام خود ثبت کرده است. بعد از گل‌گهر، تراکتور تبریز در 21 هفته در فصل جاری سابقه گلزنی دارد و سپاهان و استقلال هم در 20 هفته توانسته‌اند دروازه رقبای خود را باز کنند.

گروه نرم افزاری ماهور

 

استقلالی‌ها البته یک رکورد ویژه را در زمینه در اختیار دارند و آن‌هم رکورد گلزنی در هفته‌های متوالی است؛ به‌طوری که آبی‌ها تا پیش از مسابقه دربی پایتخت، در 11 مسابقه پیاپی توانسته بودند گل بزنند که رکوردی بی‌سابقه در لیگ بیست‌ودوم محسوب می‌شود. در نقطه مقابل، پیکان تهران فقط در 10 مسابقه از 27 دیدار خود در فصل جاری موفق به گلزنی شده و نفت مسجدسلیمان هم با گل‌نزدن در 6 هفته متوالی در این زمینه رکوردی منفی را به نام خود ثبت کرده است!

 

17 کلین‌شیت، محصول مشترک «لک» و «نوشی‌صوفیانی»

علیرضا بیرانوند دروازه سرخ‌پوشان پایتخت با 15 کلین‌شیت در کنار حسین پورحمیدی دروازه آلومینیوم اراک در کورس رقابت برای دستکش طلایی لیگ بیست‌ودوم هستند اما در جدول کلین شیت براساس تیم‌ها شرایط کاملاً متفاوت است و تیمی جز پرسپولیس و آلومینیوم اراک صدرنشین است! حامد لک در فصل جاری توانسته 12 کلین‌شیت داشته باشد و در کنار لک، داوود نوشی‌صوفیانی هم خود را ذخیره مطمئنی نشان داده و در درون دروازه مس رفسنجان در لیگ بیست‌ودوم موفق شد 5 کلین‌شیت به نام خود به‌ثبت برساند.

 

مسی‌ها به لطف درخشش لک و نوشی‌صوفیانی، بیشترین کلین‌شیت را در فصل جاری داشته‌اند و در جدول بیشترین کلین‌شیت براساس تیم‌ها صدرنشین هستند. ضمن آنکه در جدول لیگ برتر هم مس رفسنجان با 12 گل خورده بهترین خط دفاعی را در اختیار دارد و بعد از این تیم نام پرسپولیس و آلومینیوم اراک به چشم می‌خورد.

 

صنعت‌نفت آبادان با 6 کلین‌شیت در کنار ملوان بندرانزلی کمترین کلین‌شیت را در لیگ بیست‌ودوم داشته‌اند؛ آن‌هم در شرایطی که ملوان بندرانزلی در 11 هفته ابتدایی لیگ بیست‌ودوم ناکام در ثبت کلین‌شیت بود که رکوردی منفی برای انزلی‌چی‌ها محسوب می‌شود. در کنار ملوان البته تیم نساجی هم در فاصله هفته 15 تا 25، در 11 بازی پیاپی ناکام در ثبت کلین‌شیت بود تا بیشترین عدم کلین‌شیت پیاپی به نام تیم‌های ملوان بندرانزلی و نساجی مازندران در فصل جاری به‌ثبت برسد.

59 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا