آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

بررسی وضعیت سه کاندیدای اصلی سقوط به لیگ یک؛ راز بقا

سه تیم مس کرمان، صنعت‌نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان برای ماندن در لیگ برتر رقابت هیجان‌انگیزی در پنج هفته پایانی خواهند داشت.

همان‌قدر که رقابت قهرمانی در لیگ بیست‌ودوم با هیجان و حرارت زیادی دنبال می‌شود، در پایین جدول هم شاهد تلاش سه تیم برای نیفتادن هستیم. پنج هفته باقی مانده و تیم‌های مس کرمان، صنعت‌نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان جدی‌ترین گزینه‌های سقوط به‌شمار می‌روند و باید دید نهایتا کدام 2 تیم به لیگ آزادگان سقوط خواهند کرد.

 

مس کرمان: برنامه ترسناک مس در پنج هفته پایانی

اگر هر نتیجه‌ای به جز باخت برای مس در هفته بیست‌وپنجم مقابل صنعت‌نفت آبادان حاصل می‌شد، آن‌ها حالا خیال‌شان بابت بقا در لیگ برتر تقریبا راحت بود و قرار نبود استرس سقوط داشته باشند. شاگردان فرزاد حسین‌خانی در پنج هفته اخیر رنگ برد را ندیده‌اند و در پنج هفته پیش رو باید مسابقات سختی را به انجام برسانند.

 

نارنجی‌پوشان باید ابتدا در کرمان از پرسپولیسِ مدعی پذیرایی کنند. آن‌ها در ادامه میهمان هم‌استانی خود مس رفسنجان خواهند بود. تراکتورِ آماده پاکو خمس حریف هفته بیست‌وهشتم تیم تازه لیگ برتری شده است. آن‌ها در تنها بازی خارج از کرمان خود باید به مصاف ملوان بندرانزلی بروند و نهایتا لیگ را با جدال برابر سپاهان به اتمام برسانند.

گروه نرم افزاری ماهور

 

چهار بازی از پنج دیدار باقیمانده مس مقابل 6 تیم نخست جدول رده‌بندی است که 2 تا از آن‌ها برای قهرمانی رقابت سنگینی را با یکدیگر دارند. مس در دور رفت از این پنج بازی فقط 2 امتیاز دشت کرد و حالا فاصله 5 امتیازی با صنعت‌نفت باعث شده تا اوضاع کمی برای تیم حسین‌خانی پیچیده شود. با این وجود نکته جالب توجه درباره مس این است که آن‌ها تمام بردهای خود در این فصل را در خانه به‌دست آورده‌اند و پذیرایی از تیم‌های مدعی در خانه خودی می‌تواند اعتماد به نفس کویرنشینان را افزایش دهد.

 

صنعت‌نفت آبادان: عبدالله در پی انجام دادن ماموریت غیر ممکن

با حضور عبدالله ویسی اوضاع برای صنعت‌نفت کمی امیدوارکننده شد. تیمی که با رضا پرکاس، فیروز کریمی و ادسون تاوارس موفق به کسب برد خانگی نشده بود در زمان عبدالله ویسی و در هفته بیست‌وپنجم توانست به این مهم برسد و بردی دراماتیک را برابر مس کرمان جشن بگیرد تا هفته‌های پایانی برای‌شان هیجان‌انگیزتر از قبل شود.

 

ویسی در 3 بازی به 4 امتیاز دست یافته است. آن‌ها در بازی رودررو مقابل مس کرمان و نفت مسجدسلیمان دستِ پایین را دارند و برای ماندن در لیگ باید فاصله 5 امتیازی با مس را جبران کنند و برنامه نسبتا راحت‌ترشان این فرصت را به آن‌ها داده تا ماموریت مهم خود را عملی کنند.

 

تیم 16 امتیازی لیگ بیست‌ودوم ابتدا میهمان پیکان خواهد بود و سپس باید از نساجی در ورزشگاه تختی پذیرایی کند. آن‌ها هفته بیست‌وهشتم را در ورزشگاه آزادی و مقابل استقلالِ مدعی سپری می‌کنند و در گام بعدی آخرین میزبانی خود را برابر ذوب‌آهن پشت سر می‌گذارند و قدم به هفته پایانی می‌گذارند. جایی که ویسی و شاگردانش در سیرجان میهمان گل‌گهر هستند. برزیل ایران در دور رفت از این 5 بازی به 5 امتیاز رسید و برای بقا در لیگ می‌بایست نمایشی بهتر داشته باشند.

نفت مسجدسلیمان: نیازمند چیزی فراتر از معجزه

قعرنشین لیگ بیست‌ودوم در 20 بازی اخیر خود با سرمربیانی چون رضا مهاجری، ابراهیم اشکش (2 مقطع) و رضا عنایتی به بردی دست پیدا نکرده و حالا با 13 امتیاز اندوخته و 8 امتیاز فاصله با منطقه امن نیاز به چیزی فراتر از معجزه دارد تا بتواند در سطح اول فوتبال ایران باقی بماند.

 

نفت مسجدسلیمان با این حال هنوز روی کاغذ امید دارد. آن‌ها با برنامه نسبتا مشکلی در ادامه کار مواجه هستند. نماینده شهر اولین‌ها در هفته بیست‌وششم میزبان ذوب‌آهن است. آن‌ها در ادامه باید دربی خوزستان را در ورزشگاه شهدای فولاد مقابل تیم علیرضا منصوریان به انجام برسانند و در گام بعدی پذیرای سپاهان اصفهانِ مدعی باشند. بازی در اراک مقابل آلومینیوم این شهر چالش بعدی اشکش و شاگردانش است و نهایتا بازی هفته آخر در ورزشگاه شهید بهنام محمدی برابر ملوان است. دیداری که باید دید حس و حالی تشریفاتی خواهد داشت یا قرار است یک شب فراموش‌نشدنی را در مسجدسلیمان شاهد باشیم.

 

نفت در دور رفت از این 5 امتیازی هیچ امتیازی به دست نیاورد و با آمار 100 درصد باخت و دریافت 15 گل و زدن تنها 2 گل به کار خود خاتمه داد. این‌بار آن‌ها حداقل به 3 برد از این 5 بازی احتیاج دارند تا همچنان شانس بقا داشته باشند.

 

گفتنی است تیم‌های ذوب‌آهن، هوادار، پیکان، نساجی و ملوان روی کاغذ احتمال سقوط دارند اما احتمال وقوع این اتفاق برای آن‌ها بسیار کم است و به همین دلیل تنها به سه تیم پایانی جدول که درگیری بیشتری دارند، پرداخته شد. حال باید دید در پایان کار کدام تیم می‌تواند در لیگ برتر باقی بماند و کدام 2 تیم به سطح دوم فوتبال ایران سقوط خواهند کرد.

46 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا