آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

مادونینا به روایت آمار؛ گل – باران مه آتزا

تنها قطرات باران ورزشگاه مه آتزا بیش از گلهای اینتر در یک دربی خاص بود!

عملکرد استثنایی شاگردان سیمونه اینزاگی باعث شد شهرآورد میلان با نتیجه به یاد ماندنی ۵ بر یک به سود اینتر خاتمه یابد. ۲ گل از مخیتاریان و یک گل از مارکوس تورام اینتر را پیش انداخت‌‌ تک گل رافائل لیائو روی پاس در عمق ژیرو حاصلی جز کاهش اختلاف نداشت. پنالتی چالهان اوغلو در اواخر مسابقه تعداد گل‌های زده نراتزوری را به ۴ رساند؛ پیش از آنکه داویده فراتسی، خرید جدید اینتر که در دقیقه ۶۳ وارد زمین شده بود در وقت‌های تلف‌شده روی پاس مخیتاریان، ستاره ارمنستانیِ شب به یاد ماندنی مه‌آتزا، حساب کار را ۵ بر یک کند.

 

۵ پیروزی متوالی

۵ گل اینتر در این مسابقه پنجمین پیروزی متوالی نراتزوری مقابل میلان را رقم زد. ۵ برد متوالی طی ۸ ماه گذشته در سوپر جام ایتالیا، نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا و سری آ به دست آمد و همه سناریوی مشابهی داشت؛ سلطه میلان بر توپ و میدان، فرصت‌طلبی، نفوذ و حملات تند و تیز اینتر که بارها منجر به تنبیه دفاع آشفته حریف شد. نخستین بار در تاریخ فوتبال ایتالیا، اینتر در ۵ دربی متوالی به پیروزی می‌رسد.

 

یک تناظر جالب

آخرین باری که میلان و اینتر با امتیاز برابر پا به دربی گذاشته بودند، با ۲ گل از شوچنکو و ۲ گل از کوماندینی، میلان موفق به کسب برتری ۶ بر صفر شد. امروز بار دیگر ۲ تیم با امتیاز برابر (۹) به مصاف هم رفتند و نتیجه‌ای یکطرفه به نفع طرف دیگر شهر رقم خورد.

گروه نرم افزاری ماهور

 

۵ گل بعد از ۵۰ سال

اینتر در شرایطی موفق به ۵ بار عبور توپ از دروازه مانیان شد که در ۴۹ سال گذشته هرگز این اتفاق رخ نداده بود. در تمام این سال‌ها و همزمان با فراز و فرودهای ۲ تیم، اینتر تا قبل از مسابقه دیشب قادر به کسب برتری و به ثمر رساندن ۵ گل مقابل میلان نشده بود.

 

شب رویایی مخیتاریان

هنریک مخیتاریان با تأثیرگذاری روی ۳ گل بهترین بازیکن تیمش در جریان پیروزی به یادماندنی در دربی بود. او علاوه بر ۲ گل و یک پاس گل، آمار ۷ دوئل موفق، ۶ بار کسب مالکیت، ۳ تکل، ۲ موقعیت ایجاد شده و ۱۴ پاس در یک سوم دفاعی حریف را به نام خود ثبت کرد.

 

پا جای پای ایکاردی

مخیتاریان در شرایطی موفق به زدن ۲ گل در دربی شد که در ۷ سال گذشته تنها ۲ بازیکن اینتر موفق به ثبت ۲گله در یک شهرآورد شده‌ بودند. مائورو ایکاردی در سال ۲۰۱۷ و لائوتارو مارتینز در سال ۲۰۲۱.

برتری ۴ گله بعد از یک و نیم دهه

اینتر بعد از ۱۴ سال موفق به پیروزی با ۴ گل اختلاف در دربی میلان شد. آخرین مورد به آگوست ۲۰۰۹ و ابتدای فصل رویایی ژوزه مورینیو برمی‌گردد؛ وقتی اینتر با نتیجه ۴ بر صفر میلان را شکست داد.

 

فرانسوی گلزن

مارکوس تورام به تنها دومین بازیکن فرانسوی تاریخ اینتر تبدیل شد که موفق به گلزنی برابر میلان می‌شود. آخرین بار یوری ژورکائف در فصل ۹۷-۱۹۹۶ به عنوان یک فرانسوی در دربی با پیراهن اینتر به گل رسیده بود.

 

صددرصد پیروزی

تا پیش از برگزاری مسابقه دیشب، هر ۲ تیم در تمام مسابقات خود در لیگ به پیروزی رسیده بودند. حالا اما اینتر تنها تیم ایتالیایی‌ است که در تک‌تک مسابقات فصل به برتری رسیده. در ۵ لیگ معتبر اروپایی غیر از اینتر، تنها رئال مادرید و منچسترسیتی در تمام بازی‌ها به پیروزی رسیده‌اند.

 

پایان طلسم گلزنی

تنها نکته مثبت شب تلخ روسونری، پایان قحطی گل بازیکنان این تیم در دربی نام داشت. ژیرو نتوانست به رکورد گلزنی در ۴ مسابقه متوالی لیگ دست پیدا کند اما در دقیقه ۵۷ زمینه‌ساز گل رافائل لیائو شد. تا پیش از کل لیائو، میلان ۴۵۳ دقیقه موفق به باز کردن دروازه اینتر نشده بود.

53 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا