آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

مانت در راه یونایتد؛ شکار شاهانه شیاطین سرخ

رسانه‌های انگلیسی انتقال میسن مانت به منچستر یونایتد را کاملاً محتمل و نزدیک می‌دانند.

میسن مانت هافبک تهاجمی جوان و خلاق چلسی و تیم ملی انگلیس که همراه شیرهای لندن فصلی ناموفق یا به قول خودش «پر فراز و نشیب» را پشت سر گذاشت در آستانه پیوستن به جمع شاگردان اریک تن هاخ قرار دارد.

 

در حالی که هنوز یک سال از قرارداد مانت با چلسی باقی مانده، مسئولان این باشگاه مملو از ستاره ظاهراً با خروج او مشکلی ندارند. میسن مانت جز دربی کانتی و چلسی سابقه حضور در فوتبال هلند را هم دارد. او همراه فرانک لمپارد، سرمربی سابقش در دربی کانتی به چلسی آمد تا در فصلی که چلسی از خرید بازیکن محروم بود، همراه تامی آبراهام، ستاره‌های در آکادمی بزرگ‌شده و تأثیرگذار ترکیب چلسی باشند؛ زوجی که به همراه ترکیب یک‌دست چلسی بدون حتی یک خرید در ۲ پنجره متوالی موفق به کسب سهمیه لیگ قهرمانان شد. او یکی از مهره‌های اصلی آبی‌ها در حین صعود به فینال‌های متوالی جام حذفی انگلیس و قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۱-۲۰۲۰ بود. سراسر فصل گذشته می‌شد او را بهترین بازیکن چلسی دانست. امسال اما همراه کل تیم دچار افت شد و آخر سر با مصدومیت فصل را به پایان رساند. برای بسیاری از هواداران چلسی رفتن مانت غیر قابل باور است اما شایعات منتشر شده نشان می‌دهدمنچستر یونایتد فاصله زیادی با خرید او ندارد. چلسی آنقدر ستاره دارد که حتی برای مانت هم جا تنگ باشد.

 

میسن مانت البته تنها یکی از هافبک‌هایی است که مسئولان منچستر یونایتد به دنبال او هستند. عدم تقویت در پنجره زمستانی باعث شد یونایتد فرم فوق‌العاده‌ خود را از دست دهد و طبق گفته تن هاخ، فصل بعد که فشار بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا به تقویم منچستر یونایتد اضافه می‌شود، نیاز به مهره‌های بیشتری خواهد بود. میسن مانت به عنوان قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و جام جهانی باشگاه‌ها، یکی از جذاب‌ترین مهره‌هایی است که به پربارتر شدن ترکیب فصل آینده شیاطین سرخ کمک می‌کند. گفتگوهای داخلی در مورد یک پیشنهاد رسمی همچنان ادامه دارد و در صورت توافق ۲ باشگاه، کسب رضایت شخصی ملی‌پوش جوان چلسی مانع کار نخواهد بود. به نظر می‌رسد یونایتد از شرایط پیچیده و نه چندان مناسب مانت در استمفورد بریج حداکثر استفاده را برده.

گروه نرم افزاری ماهور

 

مانت آخرین بار ماه گذشته میلادی در ترکیب چلسی حاضر شد و بعد از آن به دلیل جراحی در ناحیه لگن خاصره، ادامه فصل را از دست داد و چند روز پیش در پیامی در شبکه‌های اجتماعی که می‌توان آن را نوعی پیغام خداحافظی دانست از فصلی دشوار گفت. مانت ۳ بار در فینال جام حذفی و یک بار در فینال جام اتحادیه انگلیس حاضر شده. علاوه بر آن او ۳۶ بار پیراهن تیم ملی انگلیس را به تن کرده و در جریان شکست خانگی تلخ مقابل ایتالیا در فینال یورو ۲۰۲۰ جزء شروع‌کننده‌های ترکیب سه شیر بود.

 

پل مرسون، خبرنگار انگلیسی شبکه اسکای می‌گوید: «من نمی‌توانم باور کنم چلسی به میسن مانت اجازه خروج می‌دهد. سال گذشته آنها همین کار را با آنتونیو رودیگر انجام دادند که عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و یکی از بهترین مدافعان تیم بود. رودیگر دستمزد بیشتری طلب کرد اما مسئولان چلسی او را پایتخت اسپانیا فرستادند تا با پرداخت ۳۳ میلیون یورو و دستمزد بیشتر، کالیدو کولیبالی را با قراردادی ۴ساله در اختیار بگیرند. حالا نوبت به مانت رسیده. او البته فصل چندان خوبی پشت سر نگذاشت اما آنها مانت را با عملکردش در تنها یک فصل قضاوت می‌کنند. فصل قبل، او بهترین بازیکن چلسی و یکی از بهترین‌های تیم ملی انگلیس بود. آنها احتمالاً به جای مانت یک بازیکن خارجی می‌گیرند که خو گرفتنش با فوتبال انگلیس یک سال دیگر طول خواهد کشید! نکته عجیب دیگر انتقال مانت به لیورپول یا منچستر یونایتد است که فصل آینده رقبای چلسی در راه کسب سهمیه خواهند بود.»

55 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا