آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

تیم‌هایی که کامبک نمی‌خورند؛ مدعیانِ جان‌سخت

8 تیم حاضر در لیگ بیست‌ودوم بعد از ثبت گل اول، موفق شده‌اند با امتیاز از زمین مسابقه خارج شوند.

لیگ بیست‌ودوم بازی‌های جذاب‌وپرگل در دلِ خود زیاد داشته اما اینکه تیمی بخواهد کامبک بزند و نتیجه را به سود خودش تغییر بدهد، اتفاقی است که کمتر در فصل جاری به‌چشم آمده است. شاید جذاب‌ترین کامبک‌های فصل را استقلالی‌ها زده باشند که در بازی رفت‌وبرگشت مقابل گل‌گهر سیرجان توانستند در ثانیه‌های پایانی جشن پیروزی بگیرند. در نقطه مقابل اما نگاهی به آمار فصل جاری لیگ برتر نشان می‌دهد که تیم‌ها در حفظ گل اول خود موفق بوده‌اند و 8 تیم توانسته‌اند بعد از زدن گل، با کسب امتیاز به کار خود پایان بدهند.

 

رکورد فوق‌العاده پرسپولیس

سرخ‌پوشان پایتخت در فصل جاری 15 برد به‌دست آورده‌اند که نگاهی به آمار حکایت از آن دارد که 14 برد پرسپولیس در لیگ بیست‌ودوم در شرایطی به‌دست آمده که آن‌ها گل اول را وارد دروازه حریف خود کرده‌اند. از حیث حفظ گل زده، پرسپولیس بهترین آمار را در فصل جاری دارد و سرخ‌ها توانسته‌اند با کسب 13 برد و یک تساوی، کارنامه‌ای درخشان را از خود بعد از زدن گل اول نشان بدهند تا از شاگردان یحیی گل‌محمدی به عنوان کامبک‌نخورترین تیم لیگ بیست‌ودوم یاد شود.

 

استقلال و باج ندادن به رقبا

شاگردان ریکاردو سا پینتو بعد از پرسپولیس، دومین تیم برتر لیگ به لحاظ حفظ گل زده هستند. استقلال در لیگ بیست‌ودوم در 13 مسابقه گل اول را به‌ثمر رسانده که 12 بازی با برتری آبی‌پوشان پایتخت به پایان رسیده و دیگر مسابقه هم نتیجه‌اش تساوی بوده تا استقلال هم به مانند پرسپولیس تیمی بدون شکست بعد از ثبت گل اول باشد. نکته جالب‌توجه اینکه آبی‌ها در 13 مسابقه بعد از ثبت گل اول جمعاً 4 گل دریافت کرده‌اند، آن‌هم در شرایطی که پرسپولیس در 14 بازی که گل اول را به‌ثمر رسانده، 6 گل دریافت کرده که این آمار عملکرد دفاعی بهتر شاگردان سا پینتو را نشان می‌دهد.

گروه نرم افزاری ماهور

 

کارنامه مشابه سپاهان و تراکتور

سپاهان اصفهان و تراکتور تبریز به عنوان 2 مدعی دیگر حاضر در لیگ بیست‌ودوم کارنامه‌ای مشابه را در فصل جاری به لحاظ حفظ گل زده از خود به جای گذاشته‌اند. شاگردان ژوزه مورایس در 14 مسابقه که گل اول را به‌ثمر رساندند، 12 برد و 2 تساوی داشته‌اند و سرخ‌پوشان تبریزی هم در عملکردی مشابه در 14 بازی توانسته‌اند 12 پیروزی به‌دست آورند و 2 تساوی در کارنامه تراکتوری‌ها به‌چشم می‌خورد تا آن‌ها هم به مانند سرخابی‌های پایتخت بتوانند بعد از ثبت گل اول، روند شکست‌ناپذیری را تجربه کنند.

 

آلومینیوم اراک در کنار پیکان، فولاد خوزستان و مس رفسنجان 4 تیم دیگری هستند که توانسته‌اند بعد از ثبت گل اول در دیدارهای خود، شکست‌ناپذیر باشند و با کسب امتیاز از زمین مسابقه خارج شوند تا نیمی از تیم‌های لیگ بیست‌ودوم با آماری ویژه و جالب‌توجه کار خود را دنبال کنند و در مقابل متحمل‌شدن کامبک مقاومت داشته‌اند.

40 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا